magyar járműgyártás
A március 9-ig látható A magyar gőzmozdonygyártás fénykora című tárlat az 1900 és 1919 közötti időszaknak állít emléket. A látogatók többek között megtudhatják, melyik volt Európa legnagyobb Mallett rendszerű gőzmozdonya vagy milyen magyar találmányok kapcsolódnak a gőzmozdonyokhoz. Március 1-jén és 2-án Abonyi Pál saját készítésű, 375-ös H0-ás méretarányú mozdonya közlekedik az emeleti terepasztalon - közölte a múzeum szerdán az MTI-vel.
Az első hazai mozdony legyártásától, 1873-tól az 1950-es évek végéig készültek Magyarországon gőzmozdonyok, közöttük olyan legendás típusok, mint a 424-es, a 301-es vagy a 601-es.
A Magyar Királyi Államvasutak Gépgyára 1900-tól kezdve európai szinten is egyedülálló mozdonyfejlesztésbe kezdett, amelynek eredményeként 1905 és 1919 között évente fejlesztett ki egy új mozdonytípust, és összesen mintegy 2500 gőzmozdonyt gyártott. Ekkor születtek meg azok az alaptípusok, amelyek a gőzkorszak végéig, az 1970-es évek elejéig kiválóan helytálltak.
A magyar gőzmozdonygyártás 1900 és 1919 között Európában élenjáró volt, és hosszú időkre megalapozta a magyar vasúti gépgyártás jó hírnevét.