környezettudatosság

A magyar kormány az autóipar védelmében vétózta meg az EU környezetvédelmi szigorítását

2018.11.03.

Szakértők szerint Brüsszel megfojtja Európa gazdaságát a túlszabályozással. A környezetvédelmi szigorításnak az autóipar lehet az egyik legnagyobb kárvallottja, amely miatt akár tízezrek állása is veszélybe kerülhet - írja a hirado.hu.

Szinte minden európai nagyvárosban egymást érik az autók és motorok az utcákon. A környezetvédelemért felelős uniós miniszterek azonban most azt szeretnék, ha a következő években kevesebb káros anyagot bocsátanának ki az európai autók.

Október első felében arról döntöttek, hogy 2025-re 15, míg 2030-ra 35 százalékkal kell mérsékelni a levegőt szennyező anyagok kibocsátását. Ez azt jelenti, hogy az eredeti 30 százalékoshoz képest is tovább szigorítják az előírásokat. Franciaország és Hollandia 40 százalékot írt volna elő, de a német, magyar és bolgár kormány végül megvétózta a nagyobb korlátozást – hangzott el az M1 Unió28 című műsorában.

Brüsszel nem méri fel döntései következményeit

Az egyik legnagyobb német autógyártó szerint ha 40 százalékkal mérsékelnék a kibocsátást, akkor csak a Volkswagennél nagyjából 100 ezer munkahely szűnne meg.

A magyar szakértő szerint az egyik legnagyobb gond, hogy Brüsszelben sokszor nem mérik fel döntéseik következményeit.

Ez egy olyan kérdés, amelynek minden egyes lépését először az iparági szereplőkkel és szakértőkkel kellene megtárgyalni, majd azok alapján kellene meghozni a döntéseket és nem kapkodni az utolsó pillanatban – magyarázta Pócza István. Szerinte, mivel a jelenlegi bizottságnak meg vannak számlálva a napjai és hamarosan lejár a megbízatásuk ideje, inkább hagyni kellene a dolgot, hogy kifusson, mert, ha nem megy végig a tárgyalás és a szakértőkkel való egyeztetés, akkor Európa saját maga alatt vágja a fát – jegyezte meg.

A Századvég vezető elemzője az egyik német piaci szereplő véleményére hivatkozott, aki szerint a 30 százalékos mérséklés is csak úgy érhető el, ha 30 százalékkal emelik az eladott elektromos autók arányát. Emiatt viszont akár 14 ezer ember is utcára kerülhet a motorgyártás visszafogása miatt. A szakértő úgy látja, a német autóipar gyengülése Magyarországra is kihathat.

A magyar gazdasági növekedésre is kihathat

Ha a német gazdasági növekedés kisebb lesz, az nagy hatással lehet Magyarországra és a magyar gazdasági növekedésre is egyaránt – hangsúlyozta Deák Dániel, a Figyelő főmunkatársa. Mint mondta, ezek az intézkedések nagyon károsak, ezért mind az Európai Tanácsban, mind az Európai Bizottságban arra kell törekednie Magyarországnak és a hasonlóan gondolkodó államoknak, hogy ezeket a változtatásokat és a versenyképességet sértő intézkedéseket ne tudják meghozni az Európai Unióban.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....