Knorr Bremse

Magyar mérnökök alkotják a jövő okoskamionjait

2018.05.06.

A közúti fuvarozás jövője az okoskamionok fejlődése. Ezen a területen a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft., Kutatás Fejlesztési Intézete már évek óta a világ élvonalába tartozik, amit most egy látványos bemutató nappal demonstráltak is.

Az Okos kamionok – okos mérnökök rendezvényt második alkalommal rendezték meg. A rendezvényen az érdeklődők elé tárták az okoskamion fejlesztések legújabb eredményit. A cég nem titkolt célja, hogy a leendő mérnököknek bemutassák ezt az izgalmas kutatási területet és a lehető legtöbb magyar fiatalt kapcsolják be a fejlesztésekbe. A Tököli reptéren tartott eseményre ezért nagy számban hívtak meg végzős mérnök hallgatókat és gyakorló mérnököket.

Kevés érdekesebb látnivaló létezik egy autószerető ember számára, mint amikor egy több tíztonnás kamion önállóan old meg közlekedési szituációkat, kerül el automatikusan veszélyes helyzeteket vagy éppen versenyre kel egy profi sofőrrel a rámpára tolatásban. Az Okos kamionok – okos mérnökök rendezvényen éppen ilyen látványosságokon keresztül mutatta be a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft., Kutatás Fejlesztési Intézete, hogy hol tart napjainkban a kamionok automatizált vezetési funkcióinak fejlesztése.

A vasúti- és haszonjármű fékrendszereket, haszonjármű kormányrendszereket valamint ezek alrendszereit gyártó és  fejlesztő Knorr-Bremse cégcsoport a 2016-os IAA, Nemzetközi Haszongépjármű-kiállításon mutatta be először saját fejlesztésű önvezető kamionját. Az automatizált félpótkocsis szerelvény sofőr nélkül hajt a rakodódó helyre majd vissza a logisztikai központban. A digitalizáció beköltözött a járműiparba és a Knorr-Bremse igyekszik a lehető leginkább a közlekedésbiztonság és a fuvarozók szolgálatába állítani az így megnyílt lehetőségeket.

A rendezvényen többek között bemutatták, hogy miként segít a Knorr-Bremse rendszere kivédeni a szerelvény felborulását, mely nem csak egy katasztrófát előzhet meg, de segít elkerülni egy jelentős forgalmi dugót is, amennyiben a pórul járt szerelvényt menteni kellene.  Szintén kamionspecifikus fejlesztés a digitális visszapillantó tükör, mely ugyan kísérleti jelleggel már személyautókon is feltűnt, ám a haszonjárművek esetében mérhető üzemanyag megtakarítást jelent a nagy méretű tükrök kiváltására szolgáló kis kamera jelentősen csökkentve a jármű légellenállását.

A cég kínálatában már ma is megtalálhatóak az olyan vezetősegédek, mint sávelhagyás figyelmeztető, holttérfigyelő, vészfékező rendszer, adaptív tempomat, melyeket a városi közlekedésben is használni tudnak az okos kamionok. A rendezvényen bemutatták, hogy miként lehet ezeket a rendszereket összehangoltan működtetni amivel biztosítják a Traffic Jam Assist működését, ami a járművet automatizáltan mozgatja egy közúti dugóban.

Annak érdekében, hogy kamionok csoportja teljes sebességgel hatékonyan közlekedjen, egy ún. platooning rendszer tud segíteni. Ennél a megoldásnál a kamionok kommunikálnak egymással és ennek segítségével minimális követési távolságú konvojokat hoznak létre, ahol az első szerelvény vezetőjének kell csupán az utat és a forgalmat figyelnie, míg a többiek nyugodtan pihenhetnek, ráadásul a kis távközök miatt a járművek komoly mennyiségű üzemanyagot takarítanak meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.05.24
A kínai színrelépése után, de a nagy európai leleplezése előtt, amolyan random roadshow keretében....
2018.05.24
Közúti balesetek okainak vizsgálatáról szóló tanulmány eredményeit mutatta be a Francia....
2018.05.24
Tarol a halál Ausztriában a magyarok között. Ma egy 47 éves magyar traktoros haláláról számol be az....
2018.05.24
Mező István Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.05.24
Kampányt indított a kilenc halálos áldozatot követelő ceglédberceli balesetre hivatkozva a Román....
2018.05.24
A családtól távol töltött idő, az olykor stresszes és sokszor kemény fizikai munka miatt vannak,....
2018.05.24
Akár a győzelemre is esélyesek lehetnek a Forma-1-es Red Bull pilótái a hétvégi Monacói Nagydíjon....
2018.05.24
Milyen egy igazán dögös autószalon? Attól függ kinek...
2018.05.24
Az eddigi legerősebb motorral szerelt Amarok gyártása megkezdődött: az erőteljes, 190/200kW (258/....
2018.05.24
A hatodik KárWeb Gépjármű Regatta vitorlásversenyt Balatonkenesén, a Kenese Marina-Port kikötőben....