K+F

Magyar mérnökök fejlesztenek autonóm járműfunkciókhoz technológiákat

2017.09.05.

A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft 1262 millió forint (~4 millió EUR) keretösszegű támogatást nyert el az NKFI Alapból (Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap) a kutatás-fejlesztési tevékenységének támogatására, amelynek keretében magyar mérnökök fejlesztenek többek között autonóm járműfunkciókhoz (AD – Autonomous Driving) szükséges technológiákat.

A támogatás segítségével induló „Globális, skálázható haszongépjármű rendszerek” című kutatás-fejlesztési projekt választ keres a közúti fuvarozás legfontosabb kihívásaira, mint a piacok globalizációja, a forgalomsűrűség növekedése, a baleseti kockázatok növekedése és a gépjárművezető-hiány. A fejlesztésbe mintegy 100 mérnököt és kutatót vonnak be.

A projekt a korábbi SEPPAC (Safety and Economic Platform for Partially Automated Commercial vehicles – Részlegesen automatizált járműplatform biztonsági és gazdaságossági funkciókkal) NKFI Alapból finanszírozott pályázat keretében kifejlesztett eredményeire épül, melynek során a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. konzorciumi tagként együttműködve az MTA-SZTAKI és BME kutatóival egy önálló manőverezésre alkalmas tehergépjármű fejlesztését valósította meg.

A Knorr-Bremse 1995 óta végez kutatás-fejlesztési tevékenységet Budapesten és Kecskeméten és hazánkban a multinacionális vállalatok között elsőként hozott létre Kutatási és Fejlesztési Központot.

 A Knorr-Bremse AG vállalati profilja

A Knorr-Bremse kötött pályás járművek és haszonjárművek fékrendszereinek piacvezető gyártóvállalata, valamint ezek további alrendszereinek beszállítója, melynek forgalma a 2016-os évben megközelítette az 5,5 milliárd eurót. Több mint 30 országban, csaknem 25,000 alkalmazottja fejleszt, gyárt és kiszolgál fék-, ajtó- és-hajtóművezérlő, valamint üzemanyag-takarékosságot szolgáló rendszereket, HVAC és vezető asszisztens rendszereket illetve torziós lengéscsillapítókat és a hajtáslánc rendszerek területére vonatkozó megoldásokat. Mint technológiai vezető a vállalat már 1905 óta járul hozzá termékeivel jelentős mértékben a közúti és vasúti biztonsághoz az utakon. Világszerte több mint egy milliárd ember bízza magát a Knorr-Bremse rendszereire nap, mint nap.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.20
Az autóstársak tisztelték, a rendőrök sűrűn megállították: egy nő vezet egy állami Volgát? ..
2017.11.20
A Volkswagen német konszernhez tartozó Skoda Auto 2020-tól megkezdi az elektromos autók gyártását....
2017.11.20
Jovcho Sanov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.11.20
Német, ír és skót politikusokat kértek fel arra, hogy támogassák a 30 km/órás sebességhatárok....
2017.11.20
Csökkenti bruttó 8 forinttal a benzin, és bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti....
2017.11.20
Lehetőségünk nyílt betekintést nyerni a Continental úgynevezett Vision Zero programjába, amely....
2017.11.20
Tanulságos történetet hozott nyilvánosságra a Ford: a cég egyik vezetőjének súlyos betegsége,....
2017.11.20
Steve Young, az ICDP vezetője közölt a kutatószervezet honlapján egy rövid gondolatébresztő cikket....
2017.11.20
Huszonhat új, alacsonypadlós CAF villamos, valamint hatvan új, alacsonypadlós Skoda-Solaris....
2017.11.20
Amerikában a napokban vezették be, Európának még várnia kell, Japánban azonban már nemcsak, hogy....