Toyota Motor Company

Magyarországra jön a különleges Toyota-konvoj

2017.08.16.

A hétéves, Öt Kontinens Útjain elnevezésű projekt keretében a Toyota fejlesztőmérnökei bejárják a világot, hogy valós körülmények között vezetve, és a helyi felhasználók tapasztalatait meghallgatva fejleszthessék a jövő Toyotáit és Lexusait.

A modelljeinek megbízhatóságáról, elnyűhetetlenségéről és alacsony üzemben tartási költségei mellett forradalmi technológiáiról és műszaki megoldásairól, köztük a környezetbarát hibrid technológiáról ismert Toyota és prémiummárkája, a Lexus sosem látott dimenzióba emelte a kutatás-fejlesztés folyamatát, amikor 2014-ben útjára indította az Öt Kontinens Útjain projektet, amely Ausztrália, Észak-Amerika és Dél-Amerika után idén nyáron Európába érkezik: a különleges konvoj Magyarországot szeptemberben szeli át.

A világ vezető - és nem mellesleg a világ 10 legnépszerűbb autója közül évek óta három modellt is jegyző - autógyártója által útjára indított projekt attól egészen egyedülálló, hogy a Toyota autóit a világ minden kontinensén próbára teszi, méghozzá minden elképzelhető terep- és időjárási viszony között. A projekt egyik legfontosabb célja az, hogy a vállalat világszerte sikeres modelljein dolgozó fejlesztőmérnökök saját bőrükön tapasztalják meg, mire van szükség az egyre jobb autók megalkotásához. Mindemellett ez a Toyota munkatársainak fejlődéséről is szól: az Öt Kontinens Útjai konvojában olyan emberek kapnak helyet, akik a Toyota különféle létesítményeiben dolgoznak világszerte, és ilyenkor kiszakadhatnak mindennapos munkakörnyezetükből, hogy átéljék az utazás szabadságát, és személyesen tapasztalják meg, hogyan teljesítenek az általuk alkotott autók a különböző útviszonyok közt. Mindezen felül útközben ellátogatnak a márkakereskedésekbe, és jó néhány vásárlóval is találkoznak, és így az ügyfelekkel beszélgetve, első kézből visszacsatolást kapva még jobban megérthetik az emberek igényeit.

„Ha olyan autók készítésére törekszünk, amelyek értékesítése nem több, mint üzlet, akkor végül olyan céggé válunk, ami kizárólag ennyire képes. Nem lehet úgy autókat építeni, hogy csupán a tesztpályán gyűjtünk adatokat. Ki kell kimennünk az utakra és a kemény terepekre – vagyis oda, ahol maguk a vásárlók is használják autóinkat. Az itt szerzett értékes ismeretek gyarapítják majd mérnökeink tudását, és hozzásegítenek minket ahhoz, hogy egyre jobb autókat alkothassunk" – fogalmazott Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnök-vezérigazgatója.

Az Öt Kontinens Útjain projekt Ausztráliában vette kezdetét 2014-ben, és az útvonal 80 százaléka olyan utakon kanyargott, amelyeknél keresve sem lehetne rosszabbakat találni a Föld bolygón. A Toyota-konvoj 2015-ben Észak-Amerikát, 2016-ban pedig Latin-Amerikát szelte át. A Toyota mérnökök és az adott országokban dolgozó munkatársak közel 70.000 kilométert autóztak a három kontinensen – néha olyan utakon, amelyeket azelőtt még fel sem térképeztek. A konvojban utazók értékes információkkal és tapasztalatokkal gazdagodtak. Idén Európa került sorra, ezt követően pedig Afrikában, majd Ázsiában tűnik fel a Toyoták karavánja, míg végül 2020-ban az autók célba érnek Japánban. Pontosan abban az évben, amikor Tokió ad majd otthon az Olimpiai és Paralimpiai Játékoknak, és a Toyota a Játékok kiemelt támogatójaként biztosítja az Olimpiai és Paralimpiai Játékok résztvevőinek mobilitását.

A projekt egyfajta platformként szolgál, amely egyfelől alkalmas a munkavállalók képzésére, másfelől még inkább lehetővé teszi, hogy a Toyota és a Lexus mind tökéletesebb autókat készítsen.

Az Öt Kontinens Útjain eddigi szakaszai

Év

Kontinens

Távolság

Konvoj

2014

Ausztrália

20.000 km

80 tagú

2015

Észak-Amerika

28.000 km

140 tagú

2016

Latin-Amerika

20.000 km

110 tagú

2017

Európa

-

-

2018

Afrika

-

-

2019

Ázsia

-

-

2020

Japán

-

-

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.01.24
Vádemelés javaslatával fejezték be a nyomozást egy 50 éves nő ellen a Nógrád megyei rendőrök: az....
2018.01.24
Egy friss kutatás szerint érzékeink felpörgetésére és az érzelmi feltöltődésre az egyik legjobb....
2018.01.24
A nemzetközi hírű budapesti Pető Intézetben száznál több gyermek konduktív fejlesztése és tanítása....
2018.01.24
Csökkentette bruttó 2 forinttal a 95-ös benzin és bruttó 4 forinttal a gázolaj literenkénti....
2018.01.24
Noha Carlos Sainz egy Peugeot-val nyerte az idei Dakart, a Toyota sem lehet elégedetlen a világ....
2018.01.23
A magasabb fekvő helyeken 20 centiméter körüli hóréteg alakult ki: Kékestetőn 26 centiméteres....
2018.01.23
Az államszocializmus évtizedei alatt sem tűnt el a Ford a hazai utakról. Az 1949-1989. közti....
2018.01.23
Mintegy hatmilliárd forintból fejlesztette nyíregyházi telephelyét a Continental autóipari....
2018.01.23
Aleksandr Kostenko Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2018.01.23
A Fortune magazin exkluzív minősítésén kiderült: ha szakmai teljesítményről van szó, az autóiparon....