Kiss Norbi

Magyarországra költözött Kiss Norbi csapata

2019.05.25.

Idén a Tankpool24 Racing mindkét Mercedesét Kecskeméten készítik fel, nagyrészt magyar mérnökök.

Kiss Norbi és új csapattársa, Fabio Citignola

Kiss Norbert a szezonindító sajtótájékoztatóján, a Pappas Auto Magyarország Hunyadi János úti Mercedes-AMG bemutatótermében jelentette be, hogy idén is marad a német Tankpool24 csapatnál, amelyhez idénre négy magyar szakember - köztük Norbi régi versenymérnöke is – csatlakozott. Emellett az is fontos változás a magyar kamionversenyző csapatánál, hogy a két Mercedes versenygépet már nem egy német, hanem egy magyar műhelyben készítik fel minden egyes versenyre.

A mercedeses bajnoki cím még várat magára

Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnokként 2016-ban csatlakozott a Tankpool24 Racing csapathoz, nyilvánvalóan azzal a céllal, hogy a Mercedes márkával is megismételje az oxxós M.A.N.-nel szerzett sikereit a sorozatban. A csillagos technika azonban nem állt azon a szinten, hogy ez lehetővé váljon, de 2016-ban azért többször végzett dobogón, illetve Nogaróban, bravúrral a csapat első győzelmét is megszerezte. A sikeres szereplésnek az lett a jutalma, hogy első magyar autóversenyzőként kipróbálhatta a Mercedes DTM versenyautóját a Hungaroringen.

Első mercedeses évében ötödik, a másodikban viszont már harmadik lett a bajnokságban. 2018-ban is a német csapat színeiben indult, sokáig jól is állt, de az utolsó versenyen egy baleset miatt elúszott a dobogós helyezés, így is ismét az ötödik helyet szerezte meg az év végi összesítésben. 

Fontos változások a csapat háza táján

Norbi Markus Bauer csapattulajdonossal sokat egyeztetett a télen, végül arra jutottak, hogy változtatni kell a Tankpool24 struktúráján, tavaly ugyanis egy állandó szerelő készítette fel a két kamiont, a másik három szerelő csak mellékállásban dolgozott a versenyhétvégénken, ami nem volt ideális.

Markus Bauer és Bakó Csaba

A 34 éves magyar versenyzőt meglepte főnöke ötlete, mikor azt javasolta, hogy legyen inkább Magyarország az autók felkészítésének helyszíne, és végezzék a munkát magyar szakemberek. Norbi azonnal felvette a kapcsolatot a korábbi versenymérnökével, Bakó Csabával, akivel a két Európa-bajnoki címet nyerte az Oxxónál. Bakó rögtön igent mondott, ahogy Norbi régi főszerelője, Széll Imre is, akivel több mint 10 éve kezdtek együtt dolgozni.

Rajtuk kívül csatlakozott még a Tankpool24-hez Mérei Ákos, valamint nem állandó tagként Remetehegyi László is, aki a motorsport számos területén bizonyította már szaktudását. Norbi szerint mindannyian remek és lelkes szakemberek, akik ugyanúgy akarják a sikert, mint ő maga.

Kecskemétre költöztek

Nem véletlen, hogy a magyarországi műhely helyszíneként Kecskemétet választotta a csapat: logisztikai szempontból ez volt a legideálisabb, ráadásul a Mercedes gyár is itt működik. A Tankpool24 mindkét versenykamionjának felkészítését a kecskeméti műhelyben végzik, a kb. ezer lóerős dízelmotor fejlesztése azonban továbbra is a németországi AKKA cég feladata. 

 

A magyar kamionversenyző csapattársa idén a 20 éves olasz származású német pilóta, Fabio Citignola lesz, aki eddig túraautózásban szerzett tapasztalatot.

Egy rövid interjúra elcsíptük Norbit a sajtótájékoztató után:

Mit fejlesztettek a kamionon tavalyhoz képest?

Főleg a futóműben és a kormányzásban történtek fejlesztések, ezeken a területeken mindig találunk pár apróságot, amin tudunk javítani. Illetve optimalizáltuk a beszívott levegő útját és a hűtést is, természetesen a tavalyi tapasztalatok alapján. Ezek a részek nem működtek megfelelően, a levegő túl kacifántos úton jutott csak el a motorig, most egy egyedi megoldást dolgoztunk ki a probléma megoldására. Remélem, hogy olyan jól fog működni, ahogy kinéz, hamarosan tesztelni fogjuk.

Egyelőre változatlan a motorunk, de a misanói szezonnyitóra már készülünk fejlesztésekkel, persze meglátjuk, hogy sikerül-e. Szükség van a javulásra, mert motorerőben még mindig hátrányban vagyunk a többiekkel szemben. Nehéz kérdés a motorfejlesztés, hiszen az autó messze legdrágább részegysége, ennek a fejlesztése kerül a legtöbbe. Vannak hosszú távú terveink, egy új, füstmentes, modern, közös-nyomócsöves motort szeretnénk, de ez még nagyon távoli, így erről többet nem is szeretnék beszélni.

Nagyon várom, hogy kezdődjön a szezon, úgy érzem, idén minden adott a tavalyinál is jobb eredmények eléréséhez, mert vélhetően a megbízhatóságon is sikerült javítanunk.

A friss csapattársról, Fabio Citignoláról mit érdemes tudni?

A csapatfőnököm, Markus kerítette Németországban a srácot, aki olaszos hangzású neve ellenére német, Karlsruhéban él. Fabio eredményei magukért beszélnek, a Porsche, Renault Clio és az Audi R8 kupában is jó eredményei voltak, rendszeresen dobogóra állhatott ezekben a bajnokságokban. Talán még nem volt erősebb csapattársam, mint ő, ami számomra is jó hír, mert talán motiváltabban fogok versenyezni, és jobb eredményeket érhetek így el.

A Pappas Auto Magyarország ügyvezető igazgatója, Pais József és Kiss Norbi

Május közepén itthon tesztelnek Kissék, aztán május utolsó hétvégéjén jön a szezonnyitó hétvége Misanóban, júniusban pedig a magyar közönség előtt állhatnak rajthoz a Hungaroringen.

 

A kamion Európa-bajnokság 2019-es versenynaptára:

május 25-26.: Misano, Olaszország

június 22-23.: Hungaroring

július 6-7.: Szlovákiaring

július 20-21.: Nürburgring

augusztus 31-szeptember 1.: Most, Csehország

szeptember 14-15.: Zolder, Belgium

szeptember 27-29.: Le Mans, Franciaország

október 5-6.: Jarama, Spanyolország

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.06.25
Az évek óta tartó gazdasági fellendülés következtében ma már  a magyar motorvásárlók sem csupán a..
2019.06.25
Az autó- és a filmgyártó összeállt, hogy a július 4.-én itthon bemutatásra kerülő mozifilmhez....
2019.06.25
A Seat sportmárkájának új otthonát hivatalosan jövő év első negyedévében avatják fel. ..
2019.06.25
Az Enliten technológia 20%-kal csökkentheti az abroncsok gördülési ellenállását, csökkentve a jármű....
2019.06.25
Izraeli egyetemisták egy olyan rendszert dolgoztak ki a mesterséges intelligencia alkalmazásával,....
2019.06.25
Vissza nem térítendő támogatást nyújt a kormány az osztrák járműipari cég, az AVL Hungary Kft. érdi....
2019.06.24
A BMW a korábban tervezettnél két évvel hamarabb, 2023-ra piacra kívánja vinni 25 elektromos....
2019.06.24
Idehaza is bemutatkozott a cseh márka új üdvöskéje a ŠKODA Scala. A szalagátvágás két társmodellje....
2019.06.24
Csaknem 10 százalékkal nőtt az oroszországi gépjárműgyártás teljesítménye 2019 első harmadában. Az....
2019.06.24
Luis Eduardo Leon Kolumbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....