gumiabroncs
A Bridgestone szerint az Air Free nevű levegőmentes gumiabroncsa két éven belül sorozatgyártásba kerülhet, miután alapos tesztelésnek vetették alá könnyűépítésű járműveken. A különleges abroncs három részből áll: az alumínium belső részből, a gumi alapú futófelületből, és a köztük lévő, ABS gyantából készült küllő-lamellákból. Utóbbiak keresztirányú szövése lehetővé teszi, hogy az új abroncs hasonló tulajdonságokat mutasson, mint egy hagyományos gumiabroncs, nagyjából azonos manőverezhetőségi és stabilitási mutatók mellett.
„A koncepció egyik legnagyobb előnye, hogy nem kell aggódni a defektek miatt” – nyilatkozta Farrel Dolan, a Bridgestone értékesítési és marketing igazgatója. „Arra sincs szükség, hogy ellenőrizzük a guminyomást. Ezek a gumik könnyűek a hagyományos defektmentes abroncsokhoz képest, és még a gördülési ellenállásuk sem nagyobb, mint a takarékosságra hangolt, alacsony gördülési ellenállású pneumatikus gumiké.
Az Air Free abroncsoknak már a második generációját készítette el a Bridgestone, amelyeket jelenleg legfeljebb 55 km/h sebességgel tesztelnek könnyű, 410 kilogrammos járműveken, mivel az új gumik darabonként még csak 150 kilogrammot bírnak el. A Renault Twizy tökéletesen alkalmas a feladatra.
Korábban az volt a probléma a gumival, hogy apróbb tárgyak a küllők közé ragadhattak, de ezt állítólag már megoldotta a Bridgestone úgy, hogy nagy tempónál a küllők közötti távolság megváltozik, és a tárgyak maguktól kiszabadulnak a fogságból.