Toyota Mirai

Már egymillió kilométert futott a világ legnagyobb Toyota Mirai flottája

2019.03.15.

A németországi CleverShuttle iránytaxi-szolgáltató különleges rekordokkal népszerűsíti a hidrogén üzemanyagcellás technológiát: 45 darab Toyota Mirai FCEV szedánból álló flottájuk 15 hónap alatt egymillió kilométert tett meg Hamburg, München és Stuttgart utcáin.

A CleverShuttle 2017 szeptemberében indította útjára iránytaxi szolgáltatását. A Deutsche Bahn érdekeltségi körébe tartozó cég ügyfelei okostelefonos alkalmazáson keresztül rendelhetnek gépkocsit, amelynek azonban nem ők az egyetlen utasai: egy gépkocsi több, azonos irányba vagy hasonló útvonalon közlekedő ügyfelet is elvisz. Így csökkenthető a város forgalmi terhelése, hiszen jobb a gépkocsik kihasználtsága, ami pedig a környezeti hatásokat illeti, a hidrogén üzemű Mirai eleve zéró károsanyag-kibocsátással üzemel, működésének egyetlen mellékterméke a víz. Nem mellékesen a fuvarok kombinálásával azok díja is kedvezőbb: a CleverShuttle átlagosan 40 százalékkal olcsóbban szállítja utasait, mint egy hagyományos taxi.

Mégsem a költségcsökkentés az, ami a CleverShuttle-t vonzóvá teszi az ügyfelek számára, hanem a lehetőség, hogy a világ legtisztább üzemű, leginkább előremutató technológiát alkalmazó gépkocsijával utazhatnak. A halmozottan környezetbarát szolgáltatás 2017 őszén Hamburgban debütált, 20 Toyota Mirai gépkocsival. Az ügyfelek fokozott érdeklődése, valamint a hidrogén üzemanyagcellás járművek hétköznapi praktikuma (a Mirai hatótávolsága 500 kilométer, a tankolás pedig mindössze pár percet vesz igénybe) miatt 2018 tavaszán további tíz Toyota Mirai szedánt állítottak szolgálatba. Jelenleg 45 darab üzemanyagcellás járművel (FCEV) rendelkeznek, ezzel ők üzemeltetik a világ legnagyobb Toyota Mirai flottáját.

Ez a 45 autó 2018 végéig több mint egymillió kilométert tett meg, és több mint 170 ezer ügyfelet szolgált ki.

A hidrogén üzemanyagcellás gépkocsik (FCEV) hajtásáról villanymotor gondoskodik, az ennek táplálására szolgáló elektromos energiát azonban nem akkumulátorokban szállítja magával, hanem a fedélzeten tárolt hidrogénből állítja elő a jármű. Az üzemanyagcellában a hidrogén reakcióba lép a légköri oxigénnel; a folyamat eredményeként elektromos energia és tiszta víz jön létre.

A Toyota 1992 óta folytat kiterjedt kutatásokat és fejlesztéseket a hidrogén üzemanyagcella járműipari felhasználásával kapcsolatban. A 2014-ben bevezetett Toyota Mirai második generációs utódja várhatóan a 2020-as évek elején jelenik meg. A modell hatótávolságát (jelenleg 500 km) egy-két éven belül másfélszeresére, 2025-re pedig kétszeresére növelhetik

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.03.21
Kopár István a negyedik helyen ért célba csütörtökön a Golden Globe szóló földkerülő....
2019.03.21
Pénteken nyitja meg kapuit a Hungexpon Magyarország legnagyobb autós szezonnyitó rendezvénye. A 14....
2019.03.21
A francia kormány publikálta a menet közbeni sebességmérések tesztjeinek első eredményeit.   ..
2019.03.21
Carlos Amorim Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.03.21
A Ford ma bejelentette, hogy egy második észak-amerikai üzemben is kapacitásbővítést hajt végre,....
2019.03.21
A Boeing repülőgépgyár üzembe helyezte a közelmúltban kétszer is katasztrófát szenvedő 737 MAX....
2019.03.21
A BMW a prémium kompakt szegmens újabb iránymutató koncepciójának bejelentésével folytatja átfogó....
2019.03.21
Tizenöt év után újra Citroën Racing támogatással láthatunk a száz éves márkát képviselő piros autót....
2019.03.21
Tekintsük át nagyvonalakban ezt a szerkezetet, hiszen talán nem is olyan bonyolult, mint ahogyan az....
2019.03.21
A Volvo Cars nyilvános digitális könyvtárral ünnepli a biztonsági ismeretek megosztásának....