Bemutató

Már idehaza is bemutatkozott a Range Rover Evoque Convertible

2016.06.30.

Mi kell egy sorozatgyártású nyitható tetős sport szabadidő-autóhoz? Bátorság és mélyen gyökerező hit a márkában és annak újító erejében. Más prémiummárka nem merte megkockáztatni a kabriót SUV-ból, a tömeggyártók kísérletei közül is csak a kérészéletű Nissan Murano Crosscabriolet maradt meg emlékezetünkben.

1948, a Széria 1-es Land Rover születése óta jelen van a vászontető a márka életében, és a szövet az Evoque esetében is vonzóbbnak bizonyult a nyitható keménytetőnél. A négy villanymotoros mozgatással együtt is csak 68 kilós konstrukció egyik előnye a nyitható fémtetőknél 30 százalékkal csekélyebb súly. 

A tető anyagát poliakrilszálak erősítik, az ötrétegű szövet hang- és hőszigetelési szempontból is kiváló tulajdonságokkal bír. A tetőmozgatás gombnyomásra működik, 18 másodperc elteltével már ránk ragyog a nap, a zárás időigénye 21 mp. Méregdrága nyitott autókban sem magától értetődő, hogy a tetőmozgatás menet közben is működik. Az Evoque suhanva is nyithatja, zárhatja tetejét 48 kilométer/órás sebességig, és erre a mutatványra még azok is felkapják a fejüket, akiket amúgy hidegen hagynak az autók.

A háromrészes, Z-alakba hajló tető a Webasto együttműködésével készül, amely cég a McLaren vagy a Ferrari nyitott autóinak is tetőbeszállítója. A gondosan megtervezett tetőmozgatás és a fémnél kisebb helyre összehajtogatható vászontető révén a csomagtér használható méretű: nyitott és zárt tetővel is 251 literes. Beleférhet a prémiumtermékek csomagtéregységeként használt golfzsák.

Tető nélkül is biztonságban

Az Evoque Convertible a karosszéria rejtett erősítéseinek köszönhetően csúf bukókeret nélkül is biztonságos. Boruláskor részben a sziklaszilárd szélvédőkeret védi az utasokat, részben a felugró bukórudak biztosítják a túlélési teret. A két hátsó ülés mögül 9 századmásodperc alatt kipattannak a nagyszilárdságú alumínium támaszok. A stabil és kiegyensúlyozott autó gyakorlatilag felboríthatatlan, a védelemre azért van szükség, ha a vezető elaludna és például töltésről billenne lefelé az autó vagy oldalütközésben felborítaná egy kocsi. Merev karosszériájával és a keménytetős modellek függönylégzsákját pótló mellkas-fej oldallégzsákokkal az életvédelem kifogástalan.

A terepezés a génjeiben van

Egy Range Rover akkor is Range Rover, ha ritkán villanthatja meg fölényes terepjáró-képességét. A nyitható tetős Evoque is lehengerlő mutatványokra képes az épített utakat elhagyva. Az autó kapaszkodóképessége 100 százalék, tehát feljut az egy méteres távolságon egy métert emelkedő meredélyen, ami a képzeletbeli háromszög átfogóján 45 fokos kaptatónak felel meg. A gázlómélység eléri az 50 centimétert, a vízmélységről a tükörbe épített érzékelők tájékoztatják a vezetőt a központi kijelzőn. A fejlett összkerékhajtás a többlemezes Haldex-kuplunggal 0,35 mp alatt módosítja a nyomatékarányt.

Négyállású maradt a Terrain Response. A normál, fű/murva/hó, sár illetve homok üzemmód a kipörgésgátlásra, a kerekek közötti nyomatékelosztásra, a gázpedál érzékenységére és az automatikus váltóra hat. Ezt a rendszert kiegészíti az All-Terrain Progress Control, gyakorlatilag egy terepre való sebességtartó, amivel az autó automatikusan fékezve és gázt adva önmagától tartja a beállított tempót 1,8 és 30 km/óra között. A vezetőnek így elég a kormányzással törődnie, több figyelme marad a terep leküzdésére.

Vadonatúj Ingenium dízel

Vadonatúj dízelmotorokkal folytatódhat az Evoque diadalútja. Az Ingenium motorcsaládba tartozó kétliteres, négyhengeres dízelek legpotensebb változata 180 lóerőt és 430 Nm nyomatékot ad le. Az AJ200D kódú, könnyűfém blokkos motorokban öntöttvas hengerperselyek növelik az erőforrás élettartamát. A karbamid-befecskendezéses (benzinkúti AdBlue-adalékos) kipufogógáz-tisztítás garantálja, hogy a motor tényleg teljesítse az Euro 6 szabvány szigorú határértékeit.

Aki idegenkedne a dízelmotortól, a 240 lóerős benzinest választva 7,8 mp alatt gyorsulhat nulláról százra. A motorváltozatokhoz kilencfokozatú automataváltó rendelhető, terepfokozatnak beillő, rövid áttételű egyessel.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....