Honda Civic Type R

Már megint a Civic!

2017.04.25.

Gyerekkorunkban az autóskártyák végsebességadata, netán a legnagyobb teljesítmény volt az „adu”, mára ezt átvette a hatótávolság – az elektromos hajtású járműveknél –, vagy a kicsit konzervatívabb, az autózásban élményt is kereső vezetőknél pl. a Nürburgringen teljesített köridő. Ebben ismét a Honda Civic a legjobb.

A Zöld pokol néven is emlegetett, az Eiffel hegységben kanyargó, összességében 25 km-es aszfaltcsík északi köre a Nordschleife, mely régóta az autózás szerelmeseinek egyik fellegvára. De nem csak ők kedvelik a roppant változatos vonalvezetésű, igazi kihívást jelentő pályát, hanem az autógyárak is, ugyanis a 250 km/h feletti végsebességgel, vagy a pár másodperces 0–100-as gyorsulással ma már nem lehet kitűnni a vetélytársak közül, de egy jó köridő még ma is hírértékkel bír.

Eleinte a sportkocsiknak nevezett autókat gyártók kezdték méregetni magukat és terméküket ebben a miliőben, de fokozatosan a volumengyártók is felismerték a benne rejlő lehetőséget, és teljesítményorientált modelljeiket egy-egy tapasztalt pilóára bízva igyekeztek, és igyekeznek a legjobbnak beállítani.

A Honda 2015-ben a Civic 9. generációjából készített Type R-t küldte a Nürburgringre, ahol 7:50,63-as idővel döntötte meg a korábbi csúcsot. Ez a modell csak bő egy évig volt a piacon, de ennyi is elég volt a Volkswagen számára, hogy egy Golf GTI Clubsport S modellel 7:49,21-et fusson.

Ahogy várható volt, a Honda ezt nem „hagyhatta”, és a 10. generációs Civic Type R egy korai, még a sorozatgyártást megelőző, de a végleges változattal már teljes mértékben megegyező kivitelével április 3-án újra rekordkísérletbe fogott. Az időjárási körülmények kedvezőek voltak mind a motor teljesítménye, mind az utcai, de versenypályás használatot is lehetővé tevő nagy tapadású gumiabroncsok szempontjából, így megszületett a Nürburgring elsőkerék-hajtású szériaautóval futott új körrekordja, ami 7:43,80!

Fedélzeti kamerás videó körrekordról

Az eddigi rekordot 5,41 másodperccel felülmúló új többek között a hosszabb tengelytávolságnak, a Multi-link hátsó futóműnek és nem utolsó sorban a kedvezőbb légellenállásnak köszönhető a nagyobb átmérőjű (20 colos) és szélesebb kerekek, valamint a 10 lóerővel erősebb, immár 320 lóerős motor mellett.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.04.25
Javad Abdolhoseini Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.04.25
Az Aston Martin Holdings (UK) Ltd., a kézzel készített, luxus sportautók tervezője és gyártója....
2018.04.25
Emeli bruttó hat-hat forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árát pénteken a Mol....
2018.04.25
Növelte bevételét és eredményét 2017-ben az autóipari beszállító Robert Bosch GmbH német gépipari....
2018.04.25
Szezon közben a versenyhétvégék során minden alkalommal rengeteg tévé előtt ülő gyermekben....
2018.04.25
Az idei első negyedévben nem változott a helyzet: ahogy 2017 végén, most is a Toyota Corollából....
2018.04.25
A megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszerből származó bevétel csaknem 12....
2018.04.25
A Hyundai sikerei folytatódnak a B-szegmensben a megújult i20 modellcsalád bemutatásával. A....
2018.04.25
A Ford a Birmingami Haszongépjármű Szakkiállításon mutatja a vadonatúj Fiesta Van modellt és a....
2018.04.25
A dízelüzemű járművek értékesítése 37,2 százalékkal csökkent tavaly márciushoz képest, arányuk az....