Alfa

Már rendelhető az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

2017.12.06.

A Stelvio Quadrifoglio, az első Quadrifoglio szabadidőjármű már megrendelhető a hazai Alfa Romeo márkakereskedésekben. A 27.990.000 forintos bruttó listaáron kínált, vadonatúj Alfa Romeo modell számos kategóriaelső jellemzővel és funkcióval bír, és új mércét állít a prémium kompakt szabadidőjárművek szegmensében.

A lenyűgöző formatervű, teljesítményű és technológiájú Stelvio Quadrifoglio a „világ leggyorsabb szabadidőjárműve” cím büszke tulajdonosa, miután 7 perc 51,7 másodperces köridejével új kategóriarekordot állított fel a legendás Nürburgring versenypályán.

510 lóerős, 2,9 literes V6-os biturbo benzinmotor

A Stelvio Quadrifoglio azt az exkluzív 2.9 V6 Bi-Turbo benzinmotort kapta meg, amelyet a Ferrari technológiai és fejlesztési szakértelmének felhasználásával építettek meg. Az alumínium szerkezetű erőforrás legnagyobb teljesítménye 510 lóerő 6500/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 600 Nm 2500 és 5000/perc között. A motorhoz egy különleges hangolású, nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik, amely Race (verseny) üzemmódban mindössze 150 ezredmásodperc alatt vált fokozatot. A Stelvio Quadrifoglio álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, legnagyobb sebessége 283 km/óra.



Innovatív Q4 összkerékhajtási rendszer - AlfaTM aktív nyomatékvektor

Az 510 lóerős 2.9 V6 Bi-Turbo benzinmotort most először társítottuk az innovatív Q4 összkerékhajtási rendszerrel, amely verhetetlen menetdinamikát, tapadást, erőátvitelt, vezetési élményt és biztonságot szavatol minden menetkörülmények között. Normál körülmények között a Q4 rendszer a hajtóerő 100 százalékát a hátsó tengelyre juttatja. Amint valamelyik kerék megközelíti tapadási határát, a rendszer egy erre szolgáló osztómű segítségével képes a hajtóerő akár 50 százalékát valós időben az első tengelyre átirányítani.

Az Alfa Romeo sportos szabadidőjárműve emellett kiemelkedően takarékos és tiszta üzemű is, köszönhetően az elektronikusan szabályozott hengerlekapcsolási rendszernek, valamint az Advanced Efficiency üzemmódban elérhető „vitorlázás” funkciónak. Végül, de nem utolsósorban a Stelvio Quadrifoglio alapfelszerelésként kínálja a kormányoszlopra szerelt, egyetlen darabból készült alumínium váltófüleket.



AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) és AlfaTM aktív nyomatékvektor-szabályozás

A Stelvio Quadrifoglio megkapta az exkluzív AlfaTM Chassis Domain Control futóműszabályozó rendszert, és egyedüliként kínálja alapfelszerelésként a differenciálművel működő AlfaTM aktív nyomatékvektor-szabályozási funkciót.

A CDC rendszer az autó „agyaként” koordinálja a Stelvio Quadrifoglio összes fedélzeti elektronikus rendszerének működését, minden helyzetben a lehető legtökéletesebb teljesítményt és maximális vezetési élményt garantálva. A rendszer párhuzamosan módosítja a különböző aktív menetdinamikai rendszerek: az AlfaTM DNA Pro üzemmódválasztó, a Q4 összkerékhajtás, az AlfaTM aktív nyomatékvektor-szabályozás, az AlfaTM aktív felfüggesztés és az ESC beállításait.

A nyomatékvektor-szabályozási technológia optimalizálja a Stelvio Quadrifoglio nyomatékmegosztását, és kihangsúlyozza a modell sportos karakterét. A hátsó differenciálmű két elektronikus vezérlésű tengelykapcsolójának köszönhetően külön-külön szabályozható az egyes kerekekre jutó nyomaték mennyisége. Ennek köszönhetően a hajtóerő akár a határtartományon autózva is optimálisan vihető át a talajra. Ez teszi minden helyzetben biztonságosan és élvezetesen vezethetővé a Stelviót, anélkül, hogy a menetstabilizáló rendszer beavatkozására kellene hagyatkoznunk.



Kategóriaelső fajlagos teljesítmény (176 LE/liter) és tömeg/teljesítmény arány (3,6 kg/LE)

A Stelvio Quadrifoglio két olyan kategóriaelsőséggel is büszkélkedhet, amelyek mindegyike hozzásegíti a modellt a szegmens legjobb menetdinamikájú szabadidőjárműve címhez: az 1830 kg menetkész tömegű jármű a méretosztály legjobb tömeg/teljesítmény arányával (3,6 kg/LE) és legkiválóbb fajlagos teljesítményével (176 LE/liter) rendelkezik. A kiemelkedő vezetési élményt szavatoló, nagyszerű eredmények hátterében a tökéletesen kiegyensúlyozott tengelyterhelés áll. Ennek eléréséhez a tömegek és anyagok találékony alkalmazására volt szükség: a mérnökök úgy módosították a komponensek elrendezését, hogy a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz lehető legközelebb tudják elhelyezni. Szénszálas kompozit anyagból készült a hajtótengely, míg a motor, a felfüggesztés, a fékek, az ajtók a kerékdobok vagy a motorházfedél gyártásához alumíniumot használtak fel, így gondoskodva az ideális tömeg/teljesítmény arány megvalósításáról.

A tömegcsökkentés nem csorbította a jármű kiváló szerkezeti szilárdságát, ami szélsőséges igénybevétel mellett is tartós minőséget, fokozott zajkomfortot és kiemelkedő vezethetőséget garantál.



Felfüggesztés exkluzív AlfaLinkTM technológiával; a kategória legközvetlenebb kormányműve

A Stelvio Quadrifoglio elöl újonnan kifejlesztett, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaz, félig virtuális kormányzási tengellyel, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és gyors, pontos kormányozhatóságot biztosít. Az Alfa Romeo ezen exkluzív konfigurációja kanyarban is állandó mértékű kapcsolatot biztosít az abroncs futófelülete és az aszfalt között, ami kivételesen jó oldalirányú tapadást szavatol.

Az Alfa Romeo Stelvio a sebességtől és a körülményektől függetlenül, minden helyzetben természetes, ösztönös vezethetőséget biztosít. A hátsó felfüggesztésnél a maximális menetteljesítményeket, vezetési élményt és komfortot biztosító, Alfa Romeo által szabadalmaztatott négy és fél lengőkaros szerkezet mellett döntöttünk. Az elektronikusan szabályozott lengéscsillapító rendszer ezen túlmenően villámgyorsan alkalmazkodik a menetkörülményekhez, lehetővé téve, hogy a vezető válasszon a dinamikusabb vagy kényelmesebb vezethetőség és rugózás között.

Integrált fékrendszer (IBS) és karbon-kerámia féktárcsák

Az eredetileg a Giulián debütált, egyedülálló integrált fékrendszer (IBS) most a Stelvio Quadrifoglio fedélzetén is megjelenik. Az innovatív, elektromechanikus rendszer a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervóval kombinálva késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rövidebb féktávolságot, tovább az optimális tömegelosztás megvalósításában is fontos szerepet vállal. A bevezetést követően a Stelvio Quadrifoglio külön kívánságra karbon-kerámia féktárcsákkal is megrendelhető lesz. Ezek nem csak könnyebbek (-17 kg az alapkivitelhez képest), de ellenállóbbak is, száraz és nedves körülmények között egyaránt, akár a legnagyobb hőterhelés mellett is.



Egyedülálló dizájn

Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio az olasz formatervezés legkiválóbb példája, az Alfa Romeo egyedülálló hangvételében értelmezve. A forma és a funkció tökéletes egységét kínáló modell érzéki, izmos karosszériájának hatását még szélsőségesebbé teszi a típus ösztönös természete.

Olyan nagyteljesítményű szabadidőjármű, amelynek formai elemeit nem pusztán esztétikai szempontok alakították, hanem olyan létfontosságú funkcionális tényezők is, mint az aerodinamika, a sebesség, a teljesítmény és a vezethetőség. Ennek tökéletes példái a motorházfedélen kialakított, a motortér levegőjének kivezetésére szolgáló nyílások; a turbófeltöltők töltőlevegő-hűtőjét kiszolgáló, oldalsó szellőzőnyílások; a sportos küszöbtoldat és az izmos kerékívek (mind a karosszéria színére fényezve), nem is szólva a négy kipufogóvégről és az Alfa Romeo legszebb hagyományait idéző, összetéveszthetetlen „Kamm” farkialakításról. És ez nem minden. A Stelvio Quadrifoglio utasterét exkluzív, testre szabott öltönyként alakítottuk ki, a leggondosabb mestermunkát alkalmazva, prémium anyagokat (karbon, bőr és Alcantara) felhasználva.



A Stelvio Quadrifoglio a tökéletes megvalósulása annak az autónak, amely eleve egyedülálló arányokkal, stílussal, eleganciával és személyiséggel bír. Ebben a konfigurációban azonban minden értéke még erőteljesebben, még hatásosabban érvényesül.

Az orr (az ikonikus, azonnal felismerhető, hármas osztású motívummal), valamint a kivitelre jellemző, egyedi belső és külső formai elemek olyan harmonikus egységet alkotnak, amely a márka legmélyebb értékeit testesíti meg, értelmet adva a „szükséges szépség” fogalmának.

AlfaTM Connect 3D infotainment rendszer Apple Car Play funkcióval.

A műszerfal közepét elfoglaló, új 8,8 colos Connect infotainment rendszer 3D navigációs funkciót (opció), valamint Apple CarPlay szolgáltatásokat kínál. Ezek az Apple, illetve a Google által kifejlesztett technológiák a fedélzeti kijelzőn jelenítik meg az okostelefon menürendszerét és tartalmát, így téve lehetővé a készülék folyamatos, biztonságos és felhasználóbarát kezelését, akár menet közben is.



 



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..