Rolls-Royce Cullinan
A Rolls-Royce első négykerék-meghajtású modellje ugyanarra az alumínium térvázra épül, mint a nemrég bemutatott új Phantom, vagyis nem azt a platformot használja, amit a hamarosan érkező BMW X7.
A Cullinan jóval nagyobb az X7-nél, a hossza 5,34 métert, a magassága 1,835 méter, és szélessége pedig 2,16 méter, és mindehhez 3,3 méteres tengelytáv és 2,66 tonnás tömeg társul.
A szögletes karosszéria az arányain kívül nem sok meglepetést tartogat, mivel a márka klasszikus hűtőrácsa és a visszafelé nyíló hátsó ajtók ugyanúgy megtalálhatóak rajta, mint a Phantomon. Még a motor is a testvérmodellből származik, a 6,75 literes, dupla turbós V12-es 850 Nm-t ad le 1600-as fordulatszámnál, és a régi időkkel ellentétben a teljesítménye sem titkos: 571 lóerő. A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/órára, az átlagfogyasztás 15 liter. Ez az első Rolls-Royce, ami összkerékhajtással készül.
A kényelmes futásról megerősített légrugózás gondoskodik majd, amely arra is lehetőséget biztosít, hogy a kocsit fel lehessen emelni terepezés, és le lehessen süllyeszteni beszállás előtt. Különleges megoldás a kétrészes csomagtérfedélre rendelhető piknikülés, és a csomagteret az utastértől elválasztó, elektromosan működtetett üvegfal.
Jelenleg évi kb. 4000 autó készül az angliai Goodwoodban, de a szabadidő-autóval együtt ez a szám várhatóan 7000-re nő 2019-től.
Az autót hamarosan bővebben is bemutatjuk.