támogatás

Másfél millió forintos adománnyal támogatta a Volkswagen az SOS Gyermekfalvakat

2019.11.29.

Volkswagen pályanapot szervezett ősszel a márka hazai képviselete a Hungaroringen, amely során a Volkswagen tulajdonosok előzetes regisztrációt követően több kört is megtehettek versenykörülmények között autójukkal a mogyoródi versenypályán. A rendezvényt követően a márka – a Volkswagen tulajdonosok döntése alapján – másfél millió forintos támogatást ajánlott fel az SOS Gyermekfalvak részére, amelyet a MOL Fehérvár FC stadionjában vehetett át a szervezet egy hat gyermeket nevelő SOS család és a fehérvári csapat játékosainak társaságában.

Szeptember 28-án pályanapot szervezett a Volkswagen a Hungaroringen, amely során – előzetes regisztrációt követően – az autósok versenykörülmények között hajthattak fel a mogyoródi aszfaltcsíkra, ahol csaknem háromszáz Volkswagen rótta a köröket különböző idősávokban.

De a rendezvény nemcsak az autózásról szólt, ugyanis a márkavezetés a pályanap kapcsán és a társadalmi felelősségvállalás keretében másfél millió forintos adományt ajánlott fel, amelynek sorsáról a Volkswagen-rajongókkal és tulajdonosokkal közösen döntöttek. „Saját közösségünk építésével párhuzamosan szeretnénk másokat is segíteni, éppen ezért a márka minden évben számos, jó ügy mellett kiállva nyújt támogatást. Ezúttal a márkarajongókat is bevontuk a döntésbe, akik öt szervezet közül választhatták ki, hová kerüljön a másfél millió forintos támogatás” – tájékoztatott Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója. – „A pályanapot megelőzően a közösségi oldalunkon indult a szavazás, és a legtöbben a SOS Gyermekfalvakra tették a voksukat.”

A pénzadományt viszont nem a mogyoródi versenypályán, hanem Székesfehérváron, a MOL Fehérvár FC stadionjában nyújtotta át a Volkswagen, méghozzá egy különleges esemény során: egy hatgyermekes kecskeméti, SOS nevelőszülői család kérése volt, hogy az összesen hat (három saját és három nevelt) gyermekükből két kisfiuk és egy kislányuk focizhasson a MOL Aréna Sóstó gyepén, a 95-szörös válogatott Juhász Roland és a magyar bajnokság tavalyi év legjobbjának választott Nego Loic társaságában. A fehérvári klub örömmel adott otthont az eseménynek. Először Juhász Roland körbevezette a gyerekeket a Vidi Múzeumban, s mesélt azokról a serlegekről, amelyeket már ő emelhetett a magasba a piros-kékeknél, majd rövid bemelegítés után jöhetett az örömfoci, amelyen a gyermekek már a csapattól ajándékba kapott, névre szóló mezben léptek pályára.

A közös játék után Dalnoki Balázs adta át a márka másfél millió forintos adományát Dobó Andreának, az SOS Gyermekfalvak képviselőjének, aki elmondta, hogy a szervezet közel 400 gyereknek nyújt szerető és biztonságos otthont Kecskeméten, Kőszegen, Orosházán és a települések 60 kilométeres körzetében. Az intézmény alapvetően olyan gyerekeknek biztosít segítséget, akikről szüleik valamilyen oknál fogva nem tudnak gondoskodni. Többségük elhanyagolás, bántalmazás, a szülők szenvedélybetegsége, betegsége, halála miatt került az SOS-be, ahol nevelőszülőknél, családias környezetben nőhetnek fel. Hozzátette azt is, hogy a nevelőszülői háttér megteremtése mellett gondoskodnak a fiatalok terápiáiról, amelyek az őket ért traumákat segítenek feldolgozni, vagy például a gyógypedagógiai fejlesztésekről is. Ezeknek a költségeknek azonban mindössze 25 százalékát fedezi az állami normatíva, így a maradék forrást a támogatásokból kell biztosítaniuk. Dobó Andrea elmondása alapján a Volkswagen adományát többek között mozgásterápiás foglalkozásokra fordítja a szervezet, hiszen kortársaikhoz képest a gyermekfalvak lakóinak nagy részének mozgásában jelentős a lemaradás, és ennek fejlesztése rendkívül fontos amiatt, hogy egészséges felnőttekké váljanak.

A Volkswagen márkáról:

A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2018-ban 6,24 millió gépkocsit készített, termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....