portré és interjú
Kép és szöveg: Horváth Miklós
Cikkünk 1. része itt olvasható
A korábbi tapasztalatok alapján az új projekt egyik legfontosabb szempontja az volt Norbi számára, hogy az új termék továbbra is könnyen postázható legyen. Mivel az autószőnyeg ennek a kritériumnak tökéletesen megfelelt, a gyáriak által alkalmazott gépbeállításokkal, a megfelelő minőségű alapanyagokkal és a „know how” meglétével minden összetevője megvolt a gyártásnak. „Már csak az értékesítést kellett összerakni, de ekkor már tudtam, hogy annak ellenére, hogy soha nem ültem varrógép mögött, kellő gyakorlással egyre jobb leszek és képes arra, hogy a piac felfigyeljen rám. Édesapám mindenben segítségemre volt, az értékesítéshez pedig a kínai gyártásban készült termékek időszakából származó ismeretség által lett egy társam, Károly, aki ügyfelem volt és fantáziát látott abban, amit csinálok.”
Kis darabszámú, nagy precizitást igénylő megbízások állnak jelenleg az első helyen. A munkafolyamat minden mozzanatát Norbi sajátkezűleg végzi - Képre kattintva galéria nyílik
Már a kezdeteknél egyértelmű volt, hogy nem az egy, nagy megrendelő igényeinek a kiszolgálására fókuszál a Matwerks, hanem inkább a kis darabszámú, egyedi megrendelésekre. Előbbi esetében egyébként nagyon komoly kockázatot jelent a beszállítói jogviszony, ugyanis a vállalkozás minden kapacitását lekötő, egyetlen megrendelőtől függés nem ad garanciát a hosszútávú biztos működésre a cégvezető szerint. Ráadásul árazás és a folyamatos beszállítói árcsökkentés tekintetében is olyan elvárásoknak kell megfelelni, melyeket egy induló kisvállalkozás nem, vagy csak nagyon komoly erőfeszítések árán képes teljesíteni. Ennek okán a használt- és újautó kereskedők, valamint az extrém igények kiszolgálása lett a háromfős csapat prioritása. Az öt éve működő családi vállalkozás referenciái között immár a Wallis csoport, a Porsche Pest és a Gablini cégcsoport is megtalálható, ezzel egy időben orosz és arab ügyfelek – jellemzően extrém – igényeinek teljesítése is része a profilnak.
„Az extrém igények 10-12 mm-es vastagságot és arab vagy cirill betűs hímzéseket jelentenek, de magyarországi megrendelésre készült olyan szőnyeg is, ahol a családi címert kellett a felületbe hímezni, vagy az ülések huzatborítására az ott ülő családtag nevét. Tavaly novemberben az Aston Martin felújító műhelyébe szállítottunk szőnyegeket, New Port England-be. Miután látták a minőséget, meghívást kaptunk egy személyes találkozóra, ahol megkérdezték foglalkozunk-e valami mással is, mert ha igen, akkor feltétlen beszélgetnünk kell. Mivel a Volvo ülések egyes alkatrészei itt készülnek, elképzelhető, hogy a bőrkárpitozás felé nyitunk ezután.”
Nemcsak az egyedi megrendelők prémium-kategóriás igényei, hanem az átlagautósok megrendelései is a manufaktúrákra jellemző nagy precizitással készülnek
A minták és tervezetek mustrája közben kiderült, hogy a dunaújvárosi székhelyű Nimrod Luxury Cars logo tervezése is a Matwerks produktuma. „Egy kiállításon találkoztunk Bader úrral, ahol kiderült, hogy a szőnyeggyártás a fő profilunk, így kerültünk kapcsolatba az igencsak extrém elképzelésiről híres tuningcég vezetőjével. A folytatásban több hímzés, autószőnyeg és a cég logótervének megbízása is a miénk lett” – derült ki a korántsem véges referenciák listázásakor. „Az Audi egyik beszállítója révén a Lamborghini is képbe került hamarosan, ahol a szintén vastag (10-12 mm) és nagy sűrűségű, bőrrel szegett szőnyegek gyártását a szerződött beszállítók nem vállalják szívesen. A korábban említett kis volumenű megrendelés ugyanis nagy gyártókapacitást kötne le, ilyen esetekben fordulnak hozzánk a nagy gyárak.”
Egy Ferrari 458 Italia átdolgozott beltere
Norbert számára egy több évvel korábban megfogalmazódott vágy/kitétel teljesült, a Matwerks-szel egy olyan dologba vágott, melynek révén benne lehet az autóipar vérkeringésében a kreativitásának is teret adó tevékenységgel. Elmondása szerint a tapasztalat és a referenciák már megvannak, most jöhet az eszköztár tuningolása, valamint az EU-s színvonalú műhely felépítése. Prognózisában úgy vélekedik, hogy a bőrkárpit a jövő, de a vállalkozás alapját továbbra is a szőnyeg jelenti majd. Az interjút zárógondolata az volt, hogy „…ha öt év múlva beszélgetünk, akkor is a szőnyeg lesz a téma, csak másképp.”
"...szeretnék benne lenni az autóipar vérkeringésébe, különösen akkor, ha van tere a kreativitásnak!"