együttműködés

A MÁV-Start és a Rail Cargo Hungaria erősíti együttműködését

2016.02.09.

A MÁV Start Zrt. és a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. erősíti együttműködését, ennek jelképeként mutatták be kedden az osztrák tulajdonú vasúti árufuvarozó cég logójával felmatricázott V63-as mozdonyt a Vasúttörténeti Parkban; a jármű a Rail Cargo tehervonatait továbbítja majd.

Az eseményen Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a tavalyi 32 millió tonnás forgalmuk 60 százalékát a MÁV-Start mozdonyaival és személyzetével bonyolították le, több mint 80 ezer vonatot közlekedtettek így.

Elmondta, hogy az infrastruktúra mellett az egyik legfontosabb működési feltételük a mozdonykapacitás biztosítása, a tulajdonosuk által rendelkezésre bocsátott saját mozdonyok mellett a legnagyobb vontatási szolgáltatójuk a MÁV-Start. A Rail Cargo Hungaria a magyar vasúti árufuvarozás mintegy 70 százalékát bonyolítja, vonataik dízelvontatását szinte teljes egészében a MÁV-Start végzi, a villanyvontatásban is jelentős szerepet vállal - ismertette.
   

Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója (b) és Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatója a cég és a MÁV-START Zrt. együttműködése keretében tartott mozdonyavató ünnepségen a Magyar Vasúttörténeti Parkban 2016. február 9-én. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt 

Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a vasúti személyszállítási közszolgáltatási feladat végzése mellett fontosnak tartják a vasúti árufuvarozó cégeknek nyújtott szolgáltatás növelését. A cég árbevételének 20 százalékát a külső piacon végzett szolgáltatásokból szerzik be, ennek gerincét a vasúti vontatás adja. A külső piaci részarány bővülése érdekében növelik a mozdonyvezetői képzést, és a motorvonat beszerzésekkel kiváltott villamos mozdonyok egy részét az árufuvarozásban állítják üzembe.

Hozzátette: a külső piacról szerzett bevételek a fejlesztést szolgálják, köztük a teherszállítási eszközpark bővítésére, a saját fejlesztésű IC+ kocsik sorozatgyártására.

A Rail Cargo Hungaria tájékoztatása szerint nem ez az első alkalom, hogy a MÁV-Start és az RCH különleges matricával díszít fel egy mozdonyt, 2014. szeptember 2-án indult útjára az FTC-Rail Cargo Hungaria női kézilabdacsapatot ábrázoló matricával ellátott mozdony a Vasúttörténeti Parkból. A különleges Taurus egy évig közlekedett Magyarország és Ausztria sínjein, és többnyire személyvonatokat húzott. A mozdony 141 764 vonatkilométert tett meg, a rekordfutása napi 1060 kilométer volt. Különleges eseményeken is részt vett, 2015. márciusban például az Audi 25 ezredik irányvonatát húzta. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.08.16
Új csapat, új kapitány, új bázis, ahol megint szuper-gépet épített a BME FRT.   ..
2017.08.16
Az autótervezés legmodernebb eszközei manapság a virtuálisvalóság-rendszerek és a számítógépes....
2017.08.16
Jovcho Savov Bulgáriából  küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.08.16
A kínai autógyártó cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy érdemi lépéseket tett a Fiat Chrysler (....
2017.08.16
A hétéves, Öt Kontinens Útjain elnevezésű projekt keretében a Toyota fejlesztőmérnökei bejárják a....
2017.08.16
Az együttműködés célja az autógyárak által közösen használható egységes technológiai platform....
2017.08.16
A Ford GT egy új, korlátozott darabszámban készített Heritage változatban is kapható lesz, amely....
2017.08.16
A számítógépek hardveres alapjai megegyeznek az autók irányító egységeiben, idegen eredetű....
2017.08.16
Az Európai Bizottság támogatását élvező NEXT-E projekt konzorciumtagjai Magyarország mellett....
2017.08.16
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke volt a TV2 Mokka című műsorának vendége, akit a....