BMW autógyár

Még legalább 30 évet ad a belsőégésű motoroknak a BMW

2019.07.17.

Túlhájpolt dolog ez a villanyautózás - állítja a BMW főmérnöke, és részletezte is, hogy miért gondolja úgy, hogy még korai temetni a belsőégésű motorokat.

Talán lelassult az átállás tempója, talán megakadtak a fejlesztések, vagy talán másképp alakultak a vásárlói igények, minden esetre egyre több gyártó állítja: a belsőégésű motorok a jóval tovább maradhatnak a kínálat részei, mint azt pár éve várták és hangoztatták. Nem olyan rég még mindenki a nagy változásról beszélt, a villanyautók mindent elsöprő áttöréséről, azonban ez az elektromos autókínálat folyamatos bővülése ellenére is elmaradt. Ugyanis hiába a bővül, hiába a számtalan új fejlesztésű modell bemutatása, ha egyszer nem bírják a hagyományos autógyártók akkumulátorral.

Most a BMW nyilatkozott az elektromos jövőjével kapcsolatban az Automotive Newsnak. Egészen pontosan a BMW főmérnökét, Klaus Fröhlichet szólította meg az online magazin Münchenben, ahol épp mostanában tartották meg a NEXTGen rendezvénysorozatot, amely többek között a bajor gyártó villanyautós jövőjét hivatott előre vetíteni. A fejlesztésekért is felelős vezér elmondta, hogy egyelőre kár temetni a belsőégésű motorokat, azon bizony még ideig velünk lesznek.

Mindez különösen hitelesen hangzik egy olyan prémium gyártó képviselőjétől, amely 2023-ra 25 új elektromos motorral ellátott modellel készül ellepni a piacot, mi több, ennek állítólag több mint a fele teljesen elektromos, emissziómentes modell lehet. Fröhlich hozzátette: „Elég csak a várt adatokra tekinteni. 2025-re még mindig csak az újautó piac 30%-át teszik majd ki a villanyautók, a maradék 80%-nak belsőégésű motorja lesz.” Figyelembe véve, hogy az európai újautó eladások évről évre növekednek, ez korántsem elhanyagolható gyártási számot jelent, még akkor is, ha a gyártóknak minden egyes belsőégésű motorral eladott autó, egyre nagyobb fejfáját jelent.

Az egyre szigorodó Európai Uniós jogszabályoknak csak a villanymotorok erőltetésével lehet megfelelni, a dízel, és főleg a benzines motorokat már csak komoly fejlesztési költségek árán tudják a gyártók még környezetbarátabbá tenni. Az Euro 6.2 beköszöntével szinte alapvető kiegészítője lett a benzines turbómotoroknak is a részecskeszűrő, míg a dízelek esetében mindezt egy SCR katalizátorral is megfejelik, ami az úgynevezett AdBlue folyadékkal igyekszik semlegesíteni a felszabadulú NOx részecskéket.

A BMW főmérnöke további 20 évet jósol a dízel motorok számára, míg a benzinesek szerinte 30 évig is húzhatják. Fröhlich egyenesen túlhájpoltnak tartja a villanyautók körülötti várakozásokat. Szerinte az elektromos átállást nehezíti majd a töltő-infrastruktúra lassú növekedése, illetve az akkumulátor ellátás nehézsége. Ráadásul mindez helyszínfüggő is lehet: Oroszországban, a Közel-Keleten és Kína bizonyos részein például meglehetősen nehézkesen halad a töltőállomások kiépítése, így ezeken a területeken további 10-15 évet húzódhat a változás, már ha egyáltalán megtörténik.

Fröhlich Amerikáról szót ejtett, szerinte soha nem lesznek elterjedtek az elektromos autók az Egyesült Államokban, hiszen az ország bizonyos területein rá vannak utalva a belsőégésű motorokra. Ahogy jelenleg is, később is az várható, hogy csak a keleti és nyugati partokon terjednek majd el. Azt a tényt is elhihetjük egy főmérnöknek, hogy villanyautót gyártani költségesebb, mint hagyományos autót, ami leginkább a nehezen beszerezhető akkumulátor csomagoknak köszönhető, amiknek ráadásul komolyan megugorhat az ára miután egyre nagyobb rájuk az igény.

Miközben mindez meglehetősen negatív jövőképet ábrázol a villanyos autózásról, Fröhlich az is elárulta, hogy mely belsőégésű motoroktól szabadul meg mostanában a BMW. Nem gyártják majd többé a közepesen sikeres, leginkább a kisebb BMW és Mini modellekbe szerelt 1,5 literes, háromhengeres motort, és a híres négy-turbós, 3,0 literes hathengeres motort is elengedik a bajorok, pedig régen vitt ennyire finoman 5-ös BMW-t bármilyen motor. Ami talán a legegyértelműbb döntés részükről, az a paletta csúcsán ülő V12 erőforrás gyártásának felfüggesztése. Hiába volt a BMW zászlóshajója több éven keresztül, sajnos az ilyen sokhengeres úri mulatságoknak lőttek a jövőben. Hiába volt méltóságteljes vele az új 7-es BMW, állítólag mindössze 5000 darabot adtak el belőle évente, ami a bajorok számára elhanyagolható mennyiség.

Forrás: 
Automotive News Europe

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.16
A Volkswagen haszonjárművek ágazata az év első kilenc hónapjában világméretekben 369.850....
2019.10.16
Autóipari beszállítók és az Osram 25 millió dollár értékben fektetnek az amerikai-német Al-start-up....
2019.10.16
Az Autostat jelentése szerint az oroszországi luxusautók piacán 867 járművet értékesítettek 2019....
2019.10.16
Nin Bing Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára. ..
2019.10.16
Teljes repülőtérzárat kellett elrendelni hétfőn és kedden az esti órákban, miután drónok repültek....
2019.10.16
Jövőre szériaéretté válik a Lexus önvezető autója. A kiszivárgott kémfotók tanúsága szerint az LS....
2019.10.16
A magyar járműipar az elmúlt kilenc évben több mint duplájára növelte kibocsátását és ez idő alatt....
2019.10.16
Japánban folytatja a GR Sport modellcsalád bővítését a Toyota. Ezúttal a cégcsoportba tartozó....
2019.10.16
Jelen állás szerint nem sok jót… Extrém hőmérsékleti eseményeket, megnyúló és a mostaninál is....
2019.10.16
Rengeteg baleset történt tegnap, ráadásul az átlagosnál több volt a tragikus kimenetelű – derül ki....