Ford Focus

Megérkezett a vadonatúj Ford Focus ST

2019.07.11.

A Ford Performance vezetésével kifejlesztett, vadonatúj Focus ST egyszerre stílusos, kényelmes, praktikus családi autó és borzongatóan izgalmas izomautó.

 

A vadonatúj Focus ST a kategóriaelső menetteljesítményt kínáló, negyedik generációs Focus ötajtós és kombi változataira épül. A Ford új C2 architektúráját különleges futóművel, fékrendszerrel és hajtáslánc-konfigurációkkal fejlesztették tovább, hogy megszülessen minden idők legdinamikusabb és legagilisabb Focus ST-változata, ami országúton és versenypályán egyaránt élvezetesen vezethető.

Az új motorkínálat 12 százalékkal nagyobb teljesítményt és 17 százalékkal magasabb forgatónyomatékot kínál, mint az előző ST-generáció esetében. A Ford 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotorja és 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízele széles fordulatszám-tartományban adja le teljesítményét és nyomatékát, így versenypálya-használat közben is remek erőforrásnak bizonyulnak.

A Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálművet (eLSD), ami javítja az EcoBoost-motoros változat ívmeneti jellemzőit és menetstabilitását, mivel a számítógép-vezérlésű szerkezet gyorsabban reagál a változó tapadási viszonyokra és a vezető parancsaira.

A vásárlók egyaránt kérhetnek hatfokozatú manuális és gyorsan kapcsoló hétfokozatú automata sebességváltót, és a Focus ST kínálatában most a válaszható üzemmódok is megjelennek, amivel a jármű viselkedése a pillanatnyi vezetési helyzethez igazítható. A Performance Csomagban elérhető Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés (CCD) rendkívül kifinomulttá teszi az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés működését az ötajtós EcoBoost-változatokon. Ebben a modellben sofőrök a Versenypálya-üzemmódot is kipróbálhatják.

“Az olyan intelligens technológiák, mint az eLSD és a CCD egyfajta ‘Jekyll és Hyde’ karakterrel ruházzák fel a vadonatúj Focus ST-t, amely így kellemes utazóautóból egyetlen gombnyomásra igazi izomautóvá változik,” mondta el Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója. “A Ford GT szupersportkocsi és a legendás Focus RS fejlesztése során megszerzett tudásunk segítségével sikerült olyan autót építenünk, amelynek sokoldalúsága egyedülálló a szegmensben.”

A vadonatúj Focus ST a Ford németországi Saarlouis üzemében készül, ahol a vállalat 600 millió dolláros beruházással biztosította a legkiválóbb összeszerelési minőséget.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.07.23
A Business Lease elemzése szerint Magyarországon növekvő, de a nyugati piacokhoz képest még....
2019.07.23
The Power of Dreams – Az álmok ereje, hirdeti a Honda, ami új korában igaz is lehet, de 15 év és....
2019.07.23
A tehergépjárműveket gyártó orosz Kamaz cég 200 és 800 liter közötti térfogatú alumínium....
2019.07.23
Yang Lijie Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2019.07.23
Letették a dél-koreai Doosan rézfóliagyártó-üzemének alapkőletételét kedden. A 31 milliárd forintos....
2019.07.23
Nemrég munkába állította új Scania G 370 6x2 tehergépkocsiját a holland Venus Containers....
2019.07.23
A Veszprém Rallye-n 2017-ben az abszolút második helyet szerezte meg a korábbi háromszoros bajnok,....
2019.07.23
A bajor prémiummárka két debreceni szakgimnáziummal kötött együttműködési megállapodást. ..
2019.07.23
FIEK, azaz Felsőoktatási és Ipari Együttműködés Központja. Így nevezik Győr legújabb....
2019.07.23
Elhalasztotta a fővárosi Szentendrei út felújítását Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester,....