Ford Focus

Megérkezett a vadonatúj Ford Focus ST

2019.07.11.

A Ford Performance vezetésével kifejlesztett, vadonatúj Focus ST egyszerre stílusos, kényelmes, praktikus családi autó és borzongatóan izgalmas izomautó.

 

A vadonatúj Focus ST a kategóriaelső menetteljesítményt kínáló, negyedik generációs Focus ötajtós és kombi változataira épül. A Ford új C2 architektúráját különleges futóművel, fékrendszerrel és hajtáslánc-konfigurációkkal fejlesztették tovább, hogy megszülessen minden idők legdinamikusabb és legagilisabb Focus ST-változata, ami országúton és versenypályán egyaránt élvezetesen vezethető.

Az új motorkínálat 12 százalékkal nagyobb teljesítményt és 17 százalékkal magasabb forgatónyomatékot kínál, mint az előző ST-generáció esetében. A Ford 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotorja és 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízele széles fordulatszám-tartományban adja le teljesítményét és nyomatékát, így versenypálya-használat közben is remek erőforrásnak bizonyulnak.

A Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálművet (eLSD), ami javítja az EcoBoost-motoros változat ívmeneti jellemzőit és menetstabilitását, mivel a számítógép-vezérlésű szerkezet gyorsabban reagál a változó tapadási viszonyokra és a vezető parancsaira.

A vásárlók egyaránt kérhetnek hatfokozatú manuális és gyorsan kapcsoló hétfokozatú automata sebességváltót, és a Focus ST kínálatában most a válaszható üzemmódok is megjelennek, amivel a jármű viselkedése a pillanatnyi vezetési helyzethez igazítható. A Performance Csomagban elérhető Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés (CCD) rendkívül kifinomulttá teszi az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés működését az ötajtós EcoBoost-változatokon. Ebben a modellben sofőrök a Versenypálya-üzemmódot is kipróbálhatják.

“Az olyan intelligens technológiák, mint az eLSD és a CCD egyfajta ‘Jekyll és Hyde’ karakterrel ruházzák fel a vadonatúj Focus ST-t, amely így kellemes utazóautóból egyetlen gombnyomásra igazi izomautóvá változik,” mondta el Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója. “A Ford GT szupersportkocsi és a legendás Focus RS fejlesztése során megszerzett tudásunk segítségével sikerült olyan autót építenünk, amelynek sokoldalúsága egyedülálló a szegmensben.”

A vadonatúj Focus ST a Ford németországi Saarlouis üzemében készül, ahol a vállalat 600 millió dolláros beruházással biztosította a legkiválóbb összeszerelési minőséget.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.17
Török Tivadar Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.17
2019 egyik (részben) újdonsága és nagy slágere a mild-hybrid hajtás. Magyarul szokták enyhe vagy....
2020.01.17
A MINI John Cooper Works Buggy versenyautóval induló Carlos Sainz harmadszor emelhette magasba a....
2020.01.17
Az AUTÓS NAGYKOALÍCIÓ (H-1132 Budapest, Váci út 18.) nemzetközi karikatúra pályázatot hirdet....
2020.01.17
Még idén meg lehet nekik az 50%. Norvégia évről évre több villanyautót vásárol, újautó....
2020.01.17
A brit What Car? autós folyóirat kihirdette 2020-as év autója szavazásának győzteseit. A....
2020.01.17
Egy zebrán elütött és az autó szélvédőjébe szorult emberrel együtt hagyta el a helyszínt egy gázoló....
2020.01.17
Az autóipar útkereséséről szólt az előző cikk, most pedig a kiállításon látott elektromos és hibrid....
2020.01.17
Jubileumi év a ŠKODA AUTO számára: 2020-ban ünnepli az autógyártó alapítása 125 éves, emellett....
2020.01.17
– Az Audi és az FC Bayern München továbbra is közösen halad a jövőbe vezető úton. A két prémium....