Volkswagen
Eltérően az eddigi piaci gyakorlattól az ID platform nem eredetileg belsőégésű motorral szerelt járművek számára készült, majd utólagosan módosított konstrukció, hanem már a kezdetektől elektromos hajtásrendszerekre fejlesztették ki. „Az ID. mérföldkő a műszaki fejlesztésben. Az első olyan teljes mértékben hálózatba kapcsolt és teljes körű mindennapos használhatóságot kínáló elektromos autó lesz, amelyet már milliók engedhetnek meg maguknak” – hangsúlyozta Christian Senger, a Volkswagen e-Mobility terméksorozatának vezetője.
Elsőként az ID érkezik a piacra 2020-ban, mégpedig olyan négyajtós, teljes mértékben hálózatba kapcsolt kompakt modell formájában, amelynek ára a dízel Volkswagen Golf nagyságrendjébe esik. Az ID platformban egyebek mellett a sebességváltóval együtt a hátsó tengelyre integrált elektromos motor, valamint helytakarékos módon a jármű padlózatába épített akkumulátor szerepel. Az egyes ID modellek hatótávja 330 és 550 kilométer közötti lesz. A gyorstöltési lehetőségek révén 30 perc alatt 80 százalékig fel lehet tölteni a lemerült akkumulátort.
A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (Modulare E-Antriebs-Baukasten; MEB) platform nem csupán a Volkswagen ID. családjának összes modellje számára szolgál egyfajta technikai mátrixként, hanem a vállalatcsoport négy további márkája – az Audi, a SEAT, a ŠKODA és a Volkswagen Haszonjárművek – számos elektromos autójának is. A MEB így a világ három régiójában, összesen öt márka termékeiben jelenhet meg.