Forma 1

Meghatározó hétvége: érkeznek a Ferrari első fejlesztései

2019.04.24.

Az idei szezont meghatározó hétvégeként tekint a Ferrari az előttünk álló Azeri Nagydíjra. A csapat most veti be első komolyabb 2019-es fejlesztését, mely az eddigi problémákra kínálhat megoldást.

Az elmúlt három futam után sok találgatás folyt a Ferrari téli tesztekhez mérten csalódást keltő eddigi teljesítményéről. Egyesek szerint a megbízhatósági problémák, mások szerint az aerodinamikai koncepció hátráltatta leginkább a vörösöket. Tény, hogy a csapat a beállítások és az SF90-es működtetése terén kissé még bizonytalannak tűnt, és ez például abban is megnyilvánult, hogy riválisaival ellentétben a Scuderia nem vetett be igazán komoly újításokat az eddigi hétvégéken, mivel a rendelkezésére álló csomagot sem ismerte ki igazán.

Bakuban viszont változik a helyzet. Mattia Binotto már Kínában előrebocsátotta, hogy készül a Mercedeséhez hasonló, nagyobb leszorítóerőt előállító hátsó szárnyuk, most pedig csapata azerbajdzsáni előzetesében az eddigi nehézségeik megoldását célzó újításokat emlegetett. A szakember szerint a folytatás szempontjából meghatározó pillanatok várnak rájuk.

- Az első három verseny nem úgy alakult, ahogyan akartuk, de ez a nagydíj újabb fontos lépés lesz számunkra – bocsátotta előre. „Jól felkészültünk, kielemeztünk minden adatot, amit eddig gyűjtöttünk, megvizsgáltuk, mely területeken tudnánk javítani, és dolgoztunk az autó beállításának módosításán, valamint az erőforrás használatának javításán is.” Binotto hozzátette, a mostani fejlesztésekkel veszi csak kezdetét az idei „fegyverkezési versenyük”. „Lesz pár újdonságuk Bakuban, és ez lesz az első lépés az SF90-es fejlesztésében.”

Kínai harmadik helye után Sebastian Vettel is meghatározó időszaknak nevezte ezeket a heteket a szempontjukból. Elmondása szerint már kezdik érteni, mi hiányzik az új autójuktól, és azt is, milyen irányba kell továbbhaladniuk. A hiányosságaikra adott első válaszaik megmutatják, jól mérték-e föl a helyzetüket, és az is kiderülhet, mennyire ígérkezik rövidtávúnak, vagy esetleg elhúzódik-e a formán kívüli időszakuk és az eddig jellemző a teljesítményingadozásuk.

A Mercedes szerint a hosszú egyenese miatt Baku az e téren előnyben lévő Ferrarinak kedvezhet, ám Binotto már Kínában jelezte, nem ennyire egyszerű a helyzetük, és az sem magától értetődő, hogy jobban a padlógázas szakaszokon, mint ellenfelük. Rámutatott, a Ferrari eddigi egyik gyenge pontját jelentő gumikezelés sem lesz könnyű az utcai pályán. - Bakunak van egy hosszú egyenese, ami rendkívüli igénybevételt jelent az erőforrás számára, mind a belső égésű motor, mind a hibridrészek szempontjából. Eléggé könnyű az előzés ezen a pályán, részben a DRS miatt, és főleg idén, amikor nagyobb a hatása, mint eddig volt. A pálya felülete nagyon sima, ami miatt a gumikopás mértéke kicsi ugyan, de a gumikat nehéz is lesz emiatt a hőmérsékleti tartományukba vinni. Az eddigi tapasztalatok alapján nagy a valószínűsége a biztonsági autónak, amit fontos lesz észben tartani a versenystratégia megalkotásakor – összegezte, milyen kihívások várnak rájuk.

Versenyzője, Sebastian Vettel hozzátette, ugyanolyan dilemmával kell majd szembesülniük az egyenesekben és a lassú kanyarokban nyújtott teljesítmény szempontjából, mint legutóbb Kínában. „Bakuban nagy kihívás megtalálni a megfelelő szárnybeállításokat, hiszen jó tapadásra van szükséged a lassú kanyarokban, de elég gyorsnak kell lenned az egyenesekben, ahol sok időt töltesz padlógázon. Ez nem egy könnyű kompromisszum.”

A Ferrari az elmúlt két versenyen erőfölényben volt az egyenesekben, ám a kanyarokban jócskán lemaradt a Mercedestől. Utóbbi csapat úgy véli, kínai győzelmét a nagyobb leszorítóerőjének köszönhette, valamint annak, hogy több időt tudott nyerni a vörösökkel szemben a lassú kanyarokban, mint amennyit ők nyertek velük szemben az egyenesekben. Ilyen tekintetben érdekes lesz látni, Bakuban milyen irányban billen el a mérleg nyelve, és a maranellóiak rátalálnak-e egy olyan középútra, amely sikerre vezetheti őket.

Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....