Legolvasottabb cikkek

17:43
Megrendülten tudatjuk, hogy életének 92. évében elhunyt Magyar Béla okl. gépészmérnök,....
13:39
Műszakira vinni az autót – azaz műszaki vizsgára állítani, az autótulajdonosok életében....
21:42
Kártya alakú jogosítványunkban rejtélyes számkódokat lehet találni. Például szinte....
09:59
Drámai véget ért egy olasz házaspár vitája, miután összevesztek, a férj kirakta....
10:05
A gépkocsik közlekedésbiztonsága, a technikai rendszerek állagbiztonsága függ attól,....
19:43
Rutinellenőrzés közben halálra gázoltak egy negyven éves rendőrt. A hatvanhét éves....

Versenyautók

Megkezdték a mérnökhallgatók a felkészülést az idei Pneumobil versenyre

2016.02.25.

Immáron kilencedik alkalommal rendezik meg Egerben május 5-7. között a Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt, ahol mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek mérik össze tudásukat. Idén nyolc ország, ötvenkét csapatának nevezését fogadta el a szakmai zsűri, ezúttal már a külföldi járművek lesznek túlsúlyban.

Kilenc éves hagyományra tekint vissza a Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny, amelyet idén május 5-7-én rendez meg az AVENTICS Hungary Kft. Egerben. A sűrített levegővel hajtott járgányok futamának ezúttal is az Érsekkert ad otthont, s a nevezések alapján várhatóan 200-nál több mérnökhallgató érkezik a helyszínre, ugyanis ezúttal ötvenkét csapat nevezését fogadta el a szervező cég szakmai zsűrije. A korábbi évekkel ellentétben ezúttal már a külföldi egységek dominálnak: harminc jármű projektterve érkezett hét ország (Románia, Csehország, Lengyelország, Észtország, Németország, Litvánia, Lettország), húsz egyeteméről. A hazai felsőoktatási intézményeket huszonkét csapat képviseli.

Az idei verseny során előtérbe került a projektszemlélet, az egyetemistáknak ugyanis ebben a felfogásban kell menedzselniük a felkészülést, illetve a versenyzést. Az előkészületi szakaszban így több munka várt a jelentkezőkre: időtervet, költségvetést, komplett projekt leírást kellett tartalmaznia a beadott pályázatoknak, amit a verseny második napján, személyesen is prezentálnak majd. A nevezés utáni első rostát a műszaki dokumentációk ellenőrzése jelentette, a tavaszi versenyen csak azok a járművek állhatnak majd rajtvonalhoz, akik e során - és majd a helyszíni szemlén is - megfeleltek a zsűri szigorú elvárásainak. A zsűrizést követően április elejéig az összes csapat megkapja a járművek építéséhez szükséges alkatrész csomagot, így az indulók nekiláthatnak a munkálatoknak. 

A versenyen a csapatok két kategóriában (normál, szenior) és három számban mérhetik össze tudásukat: a hosszú távú futam során az a jármű nyer, aki a legnagyobb távolságot lesz képes egy palacktöltettel megtenni a kijelölt pályán. Az ügyességi futam három menetből áll, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után pedig az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. A zsűri a versenyszámok győztesei mellett összesítésben a legjobb pneumobilt díjazza, emellett a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést.

"Az elmúlt évek során jelentős fejlődés volt tapasztalható a járművek teljesítménye kapcsán, - akadt ugyanis olyan csapat, aki 50 kilométer/óránál is nagyobb sebességgel haladt -, így az idei kihívást az jelentette, hogy növeljük a pilóták biztonságát. Ennek tükrében módosítottunk a versenyszabályzaton, így a csapatoknak szigorúbb feltételeket kell betartaniuk a kocsik építése során" - mondta el Varga Mihály, a

IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny főszervezője. "Az új előírások szerint az autó formájú járgányoknál kötelezővé vált a bukókeret, a quad szerű gépeknél szigorítottuk az öltözéket, a csapatoknak új vész-stop körök beiktatását írtuk elő, emellett kétkörös fékrendszert kell a járgányokba építeni, illetve kiemelt szerepet kapott a kormányművek stabilitása" - tette hozzá.

Varga Mihály azt is elmondta, hogy a gyakorlati programnak az élményen túl munkaerő piaci szempontból is komoly jelentősége van: a tapasztalatok alapján ugyanis a résztvevő hallgatók nagy százalékát felkarolják az autóipari gyártó cégek. Éppen ezért iktatták be a prezentációs napot, ahol a verseny együttműködő partnerei személyes benyomást kaphatnak az indulókról.

 

Az oldal fő támogatója

 

2013.07.15
Módosultak a vállalkozók járulékfizetési kötelezettségére vonatkozó egyes szabályok július 1-jével....
2013.07.18
A Porsche német marad száz százalékig, s nem épít autókat Kínában. ..
2013.07.22
Innovatív hőkezelési és forgácsolási technológiák kifejlesztésére 387 millió forintos programot....
2013.07.22
Gőzerővel zajlik a Győri Nemzetközi Ipari Park Kft. 1-es számú iparvágányának meghosszabbítása. Az....
2013.07.25
Rupert Stadler, az Audi AG igazgatóságának elnöke a Mercedes után a BMW-t is meg akarja előzni, s....
2013.07.25
Egy biztosító által megkérdezettek 69 százaléka egyáltalán nem tervez autóvásárlást, míg 19....
2013.07.26
A Bosch új, hidraulikus teljes hibrid hajtáslánca bizonyítja, hogy a takarékosság is lehet....
2013.07.29
Kevesebb, mint 16 hónappal a hivatalos gyármegnyitó után (2012. március 29.) a mai napon legördült....
2013.07.30
A benzines kategóriában az első helyen végzett és a legjobb tervezésért és kiváló minőségű....
2013.07.11
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja az egyes típusú személygépkocsikra....