WRC

Meglepetés: Evans vezet a Korzika-ralin

2019.03.30.

A fordos britet feltartotta az egyik versenytársa az utolsó szakaszon, de aztán kárpótlást kapott.

Elfyn Evans pénteken az utolsó gyorsaságit úgy kezdte meg, hogy az összetettben 4,5 másodperc előnye volt a második helyen álló Ott Tänak előtt. Viszont az utolsó gyorsaságin az a sajnálatos eset történt, hogy a defekt miatt lelassult Kris Meeke nem vette észre, hogy Evans utolérte, ezért a fordos beszorult mögé több mint egy percen át, amivel rengeteg időt, 11 másodpercet vesztett. A rendezők azonban megkönyörültek rajta, és utólag visszaadták az időt, amit elvesztett, vagyis Tänak idejét állapították meg neki is, így a különbség nem változott.

Tänak és Evans párosa egész nap szoros küzdelmet folytatott az első helyért a francia sziget kanyargós aszfaltos útjain. Az első gyorsasági után Evans vezetett, aztán Tänak állt az élre, de Evans visszavette a vezetést, amikor az észtnek műszaki gondja adódott, az egyik lengéscsillapítóból folyt az olaj a Toyotában

Az utolsó szakaszon az az esemény sajnálatos volt, de a rendezőség végül fair megoldást alkalmazott. „Igazán pozitív napot zártunk, de holnap ugyanilyen jó kell teljesítenünk. Harcolnunk kell Ott-tal, de legalább már tudjuk, hogy ha minden klappol, akkor jobbak, gyorsabbak tudunk lenni nála is” – nyilatkozta az elégedett Evans a nap végén.

Thierry Neuville volt a harmadik pénteken. A Hyundai első számú versenyzője eleinte küszködött az i20 WRC kezelhetőségével, de aztán a nap előre haladtával egyre jobban összebarátkozott az autóval, és az utolsó gyorsaságit már meg is tudta nyerni. Csapattársa, az aszfaltspecialista Dani Sordo 16 másodperccel áll mögötte a negyedik helyen, pedig délelőtt még a spanyol volt a harmadik.

Teemu Suninen áll az ötödik helyen a másik Ford Fiestával, az előnye 5,4 másodperc a hatszoros világbajnok Sébastien Ogier előtt. A Citroën francia versenyzőjének teljesítménye eddig a legnagyobb meglepetés a Korzika-ralin, de sajnos negatív értelemben: mindenki azt várta az idén már két győzelemnél tartó Ogier-től, hogy jól fog itt menni, mivel tavaly nyerni tudott, és a C3 WRC-nek is általában fekszik az aszfaltos burkolat. Ehhez képest már az első gyorsaságin megpördült Ogier, és később sem szerezte vissza az önbizalmát, és az autóval sem volt elégedett, mert az rettentően alulkormányzott volt.

Ogier ráadásul hátrébb is lehetett volna, mint a hatodik hely, ha több versenyző nem keveredik bajba. Csapattársa, Esapekka Lappi szintén megpördült egyszer, és ő sem tudott több teljesítményt kipréselni a C3 WRC-ből.

Sébastien Loeb a négyszeres Korzika-rali győztes rögtön az első gyorsaságin hibázott, kicsúszott egy balkanyarban, és eltörte a Hyundai i20 WRC jobb hátsó futóművét. Aztán a szakasz után saját kezűleg javították meg az autót Daniel Elenával, és utána már jó időket autóztak, de az első szakaszon összeszedett két perces hátrányt lehetetlen lesz ledolgozni.

A 2015-ös győztes Jari-Matti Latvala az itinerre fogta, hogy lassú volt, vagyis azt mondta, rosszul írták fel az új pályák kanyarjait. A második szakaszon azt hitte, jó időt ment, amíg el nem árulták neki, hogy 15 másodpercet kapott, amitől nagyon összetört. Sokáig a hatodik helyen állt, de aztán visszaesett a 13.-ra, mivel meg kellett állnia lecserélni egy kereket.

Kris Meeke a másik Toyotával szintén peches volt. Az első gyorsaságin defekt miatt kapott 47 másodpercet, aztán a kocsi jobb hátuljával megütött egy padkát, amitől kitört a jobb hátsó futómű. Végül 4 perc hátrányban fejezte be a napot a 15. helyen.

Szombaton hat szakasz, összesen 174 kilométer száguldás vár a mezőnyre a sziget északi részén.

 

Az állás egy nap után:

1

Elfyn Evans, S.Martin

M-Sport Ford WRT

Ford

1h09m39.6s

2

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

4.5s

3

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

9.8s

4

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

26.1s

5

Teemu Suninen, M.Salminen

M-Sport Ford WRT

Ford

30.9s

6

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

36.3s

7

Esapekka Lappi, J.Ferm

Citroen Total WRT

Citroen

46.3s

8

Sebastien Loeb, D.Elena

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

2m27.9s

9

Eric Camilli, F-X.Buresi

Eric Camilli

Volkswagen

2m46.4s

10

Yoann Bonato, B.Boulloud

Yoann Bonato

Citroen

3m06.4s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....