Porsche

Meglepő érdekességek a Porsche világából - 1. rész

2016.02.20.

Rengeteg érdekességet rejt a Porsche történelme. Például kevesen tudják, hogy Ferdinand Porsche összkerékhajtású formula autót tervezett. Vagy épp sokan nem hallottak még a Porsche traktorról. Most megmutatunk 25 olyan dolgot, amely még az autórajongóknak is újdonságot jelenthet.

1. Kezdjük a márka megalapítása előtti korszakkal, hiszen Ferdinand Porsche már jóval korábban különleges szerkezeteket alkotott. Többek között a világ első hibrid járművét 1899-ben! A Lohner- Porsche Semper Vivus villanymotorjait ugyanis egy benzines erőforrás táplálta. Emellett ez a világ első autója, amelynek mind a négy kereke fékezett.

2. Maradva a Porsche márka alapítása előtt, Ferdinand Porsche bebizonyította azt is, hogy a vetélytársainál kisebb versenyautókkal igenis nagyobb sikereket lehet elérni, mint a behemót ellenfelekkel. Az Austro-Daimler megrendelésére készítette a „Sascha” névre keresztelt versenyautót, amely 43 győzelmet aratott, köztük a legendás Targa Florión is sikerült vele kategória elsőséget szerezni. A Sascha Porsche néven is becézett versenyautóban 1100 köbcentis, ötven lóerős motor dolgozott.

3. Később Ferdinand Porsche tervezte az Auto Union Grand Prix versenyautóit, amelyek uralták akkoriban a versenypályákat. Az Auto Union P modelljei a középre szerelt, 16 hengeres motorjaikkal újfent forradalminak számítottak a korszakban, amikor bevezették az új szabályozást, amely megszabta, hogy a versenyautók tömege nem lehet több 750 kilogrammnál.  Persze a verhetetlenséghez hozzájárultak olyan versenyzők is, mint Hans Stuck, illetve Tazio Nuvolari.

4. Az első Volkswagen Beetle, közismert nevén a Bogár, Ferdinand Porsche saját birtokán készült, miután 1934-ben a német állam megbízta, hogy tervezzen egy olcsó, nagy példányszámban gyártható járművet.

5. Ferdinand Porsche nevéhez fűződik a híres Mercedes-Benz T80 is. A járművet azért tervezte, hogy a világ leggyorsabb autója legyen a maga 600 km/h végsebességével, ám a rekordállítást a II. világháború kitörése végül meghiúsította.

6. Összkerékhajtású Formula 1-es gép? Ferdinand Porsche számára ez sem akadály! A 385 lóerős Porsche 360 Cisitalia azonban soha nem jutott el a versenypályákra, ugyanis egy szabályváltozás keresztbe tett neki. Jelenleg a stuttgarti Porsche Múzeumban látható.

7. Az a bizonyos ló! A Porsche emblémáját Stuttgart címere ihlette, a várost pedig lótenyésztők alapították, ezért is került bele az ember hasznos segítőtársa. Szóval, nem egy Ferrari koppintás, ahogy rossz nyelvek beszélik. A Ferrari logóba azért került bele a ló, mert egy vadászpilóta, Francesco Baracca édesanyja Paolina grófnő javasolta. Baracca ugyanis egy fekete, ágaskodó lovat festett a gépére, hogy szerencsét hozzon, a grófnő ezért tanácsolta Ferrarinak a jelvény használatát, mondván: az szerencsét hoz.

8. A már önálló Porsche márka első sportautója egy középmotoros gép volt. Habár a 356-ot farmotorosnak ismertük meg, a prototípusa, a 356/1 motorját a hátsó tengely elé szerelték a jobb tömegosztás érdekében. Még egy hegyi felfutó versenyt is megnyertek vele Innsbruckban.

9. Két éven keresztül az összes Porsche 356 az ausztriai Gmündben épült, egy régi fűrésztelep területén. Ezeknek alumíniumból készült a karosszériája, így jóval könnyebbek, mint a Németországban, acélból készült társaik.

10. A holland rendőrség Porsche 356 Cabriolet modellekkel erősítette járműparkját az 1960-as években. Összesen negyvennél is több Porsche 356 szolgált a holland rendőrség kötelékében, ám mára mindössze három maradt meg eredeti fényében!

11. A stuttgarti Reutter karosszéria gyártó körülbelül hatvanezer Porsche 356 kasztnit épített. Később a Porsche megvásárolta a vállalat karosszériagyártó részlegét, a cég maradékából pedig megszületett a Recaro, ahol üléseket és azok tartozékait gyártják még ma is.

12. A 911 az egyik legismertebb típusnév az autókedvelők körében. Pedig 901-ként ismernénk a Porsche legendává érett sportautóját, ha a Peugeot nem szól közbe. A francia márkánál ugyanis hagyományosan a nulla került és kerül manapság is a típusnevek közepére. Ehhez pedig „foggal-körömmel” ragaszkodtak.

Folyt. köv.

Forrás: porscheforever.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....