Seat Ibiza
A kis kombik eltűnése egyértelműen a kis szabadidő-autók térhódításával magyarázható. Nem véletlen, hogy már a Peugeot, a Volkswagen, és most a Seat is felhagyott a korábban oly népszerű, olcsó és praktikus kis kombik gyártásával. Sok gyártó már sikerrel pótolta a kis kombit egy kis szabadidő-autóval, nem véletlen, hogy a hírek szerint a Seat és a Volkswagen is bemutat majd egy-egy kis SUV-t két éven belül.
„A kombik általánosságban is veszítenek vonzerejükből világszerte. Csak Olaszországban, Németországban, Észak-Európában kedvelik a vásárlók ezeket a típusokat. Szinte teljesen eltűntek már az amerikai piacról, de Kínában és Dél-Amerikában is egyre ritkábbak” – nyilatkozta Felipe Munoz, a JATO globális piackutató cég elemzője az Autocarnak.
Az Ibiza kombiját, az ST-t (Sport Tourer) 2010 elején mutatta be a Seat. Ez volt a spanyol kisautó-család harmadik tagja az öt- és a háromajtós karosszériaváltozat után. Tavaly, a Barcelonai Autószalon alkalmából kisebb modellfrissítésen esett át a típus, új színeket, felniket, fejlettebb infotainment rendszereket, és új turbómotorokat kapott.