Toyota Motor Company

Megvalósult az elképzelhetetlen: kabrió készült a Toyota Century-ből

2019.09.21.

A Toyotának az új japán császár koronázási ünnepségére kellett kabrióvá átalakítania luxuslimuzinját.

A Toyota Centuryt története és műszaki adatai a világ egyik legkülönlegesebb luxusautójává teszik, most pedig egy egyedülálló átalakítással szó szerint felkerült a korona a modell fejére. Akihito japán császár idén április 30-án lemondott trónjáról. Május elseje óta fia, Naruhito áll az ország élén, ám hivatalosan csak október második felében foglalja el helyét a trónon. Erre a ceremóniára a császári család egy különleges autót, egy kabrió kivitelű Century limuzint rendelt a Toyotától.

Az autógyártó az ilyenkor elvárható, maximális diszkrécióval végezte a munkát: sem a hír tavaszi felröppenésekor, sem most nem adott közre részleteket az átalakításról. A japán sajtó is csak annyit tud az autóról, hogy a hátsó üléseket 40 milliméterrel megemelték, háttámlájukat pedig meredeken, 25 fokos szögben rögzítették. Ezúttal tehát nem az utasok kényelme volt a fő cél, hanem, hogy amikor a ceremónia végeztével Naruhito császár hazatér, a császári palotától a családi rezidenciáig vezető út mentén felsorakozó közönség a lehető legjobban szemügyre vehessék új uralkodójukat és feleségét, Maszako császárnét.

A Century kabrió a tervek szerint harminc perc alatt teszi meg a 4,6 kilométeres utat, elegendő alkalmat teremtve a fényképezésre és integetésre. Mindeközben egyébként a hatalmas autó minimális mértékben terheli meg csupán Tokió levegőjét, hiszen a 2017-es generációváltás során a korábban alkalmazott V12-es motor helyére a Lexustól kölcsönvett 5.0 literes, V8-as hibrid került, nagyságrendekkel csökkentve a luxusautó károsanyag-kibocsátását. A 431 lóerős rendszerteljesítményt nem illik kiaknázni egy elnöki limuzin esetében, de jó tudni, hogy ha kellene, akár sietni is lehet a hatalmas kabrióval.

Egy valamire azonban vélhetően nem képes a pazarul kidolgozott autó: becsukni a tetejét. Mivel nem mindennapi használatra készült, feltételezzük, hogy teteje sincs – egyébként erre engednek következtetni a fényképek is. Ez persze nem jelenti azt, hogy az ünnepséget követően egy garázsba száműznék a nyitott Centuryt. A tervek szerint különböző paloták kertjében lesz megcsodálható, illetve egészen biztosan szerephez jut a 2020-as tokiói nyári olimpiai játékok során. Ahogy a Toyota Century ragaszkodik hagyományaihoz (öt évtized alatt mindössze kétszer újult meg a modell), ugyanúgy nem váltogatja gyakran autóit a császári udvar. A Japanese Nostalgic Cars weboldal úgy tudja, harminc év után rendeltek új felvonulási autót: 1990 óta egy Rolls-Royce Corniche III szolgált erre a célra – ez idő alatt mindössze kétszer használták.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....