részvények

Melyik autógyártó nyerte az első negyedévet?

2018.07.02.

A részvényesi érték a legfontosabb fokmérő az autóiparban, ez határozza meg, hogy egy adott időszakban mennyit jövedelmez a vállalat a részvényeseknek. Hiába a vevők kívánsága, mindegyik autógyártó elsősorban nem nekik, hanem a részvényeseknek felel.

2018 első negyedévében a francia-japán autóipari szövetség, a Renault-Nissan szekere ment a legjobban az autógyártók közül. A Renault részvényesi értéke szárnyalt, 17,4 százalékot ért el. A PSA-csoport is jól teljesített (15,3 százalék), de a Fiat Chrysler Automobiles csoportnak sem kell szégyenkeznie, 10,7 százalékra ment fel a részvényesi értékük az Automotive News Europe és a PricewaterhouseCoopers értékelése szerint.

Az autóipari vállalatok közül a GKN brit beszállítónak állt még a zászló, a vállalat 46,8 százalékra növelte a részvényesi értékét miután visszautasította a Melrose 9 milliárd eurós ellenséges felvásárlási szándékát. A 259 éves brit vállalat vezetői a részvényeseknek alapos átalakítást ígértek és kilátásba helyezték, hogy értékesítik az autóalkatrész-divíziót.

A kiemelkedő eredmények ellenére vegyes volt a légkör az autóipari szektorban, ugyanakkor a gyártók immár a harmadik egymást követő negyedévben a pozitív tartományban szerepelnek. Az idei első negyedéves átlagos 2,3 százalékos emelkedés elmaradt a tavalyi 11,5 százalékos növekedéstől és a tavalyi Q3 (harmadik negyedév), illetve Q4 (negyedik negyedév) értékeitől is. A beszállítóknál sem történt nagy általánosságban változás, 1,7 százalékot gyarapodott az átlagos részvényesi értékük. 

Az autókereskedelmi szektorban viszont rosszra fordultak a dolgok, a tavalyi utolsó negyedév 10 százalékos visszaesését 11,8 százalékos zuhanás követte az idei első negyedévben. A legkevésbé érintette az esés az Inchape-t, amely 10,6 százalékos mínuszon zárt, a holland Stern Groep viszont -20 százalékon teljesített.

Gyártók részvényesi értéke (százalék)

1. Renault 17.4 25.7 27.0 (2018 Q1) 169.4 (1 év) 204.7 (3 év)

2. Peugeot 15.3 6.2 28.5

3. Fiat Chrysler 10.7 61.7 67.3

PwC SVI 2.3 14.3 -7.3 - szektorátlag

4. BMW 1.1 7.0 -15.6

5. Daimler -2.3 -0.2 -13.2

6. Volkswagen -3.3 18.3 -29.4

 

Beszállítók részvényesi értéke (változás százalékban)

1. GKN 46.8 27.6 15.6 (2018 Q1) 71.4 (1 év) 142.7 (3 év)

2. Autoliv 12.6 26.7 15.1

3. Polytech 4.8 -8.0 -48.9

4. Plastic Omnium 2.7 15.5 65.1

PwC SVI 1.7 11.8 25.0 - szektorátlag

5. Faurecia 0.9 50.1 69.0

6. Michelin 0.3 8.3 40.9

7. Hella 0.2 27.2 22.5

8. Pininfarina 0.0 0.0 31.4

9. Brembo -1.0 -8.3 73.4

10. Continental -1.1 10.8 7.5

11. Grammer -1.7 -9.3 58.5

12. Autoneum -8.0 -17.8 11.3

13. MGI Coutier -9.2 -5.0 144.4

14. Aptiv (korábban Delphi) -11.0 0.0 0.0

15. Valeo -13.9 -12.4 22.4

16. Sogefi -15.0 21.2 112.7

17. Leoni -17.0 9.0 -6.1

18. Kongsberg -23.0 44.5 34.6

19. ElringKlinger -27.1 -20.9 -4.3

 

Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.20
A Mol bruttó 5-5 forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán – írta....
2019.02.19
Újabb elismerésben részesült az AutoWallis csoport, miután a BMW Group Magyarország a Wallis Motor....
2019.02.19
Az egyik legvonzóbb középkategóriás autóban bizonyítja a Mazda, hogy van élet a turbón innen. A 194....
2019.02.19
Armen Hamonangan Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.19
Az orosz fővárosban immár több mint 16 ezer autó vesz részt a carsharing szolgáltatásban –....
2019.02.19
A horoszkópokkal foglalkozó cikksorozatunk újabb résszel bővült, ez a Rák, Oroszlán és a Szűz. ..
2019.02.19
 Ha legközelebb pulóvert rendel, akkor az talán már egy új – jelenleg Londonban tesztelés alatt....
2019.02.19
Az új nehézgépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátását 30 százalékkal kell leszorítani 2030-ra az....
2019.02.19
A Supra ötödik generációját a Toyota gyári motorsportrészlege fejlesztette már a kezdetek óta. Az....
2019.02.19
Korábbi cikkünkben beszámoltunk arról, hogy a gyártók az utóbbi hónapokban lázasan frissítik....