részvények

Melyik autógyártó nyerte az első negyedévet?

2018.07.02.

A részvényesi érték a legfontosabb fokmérő az autóiparban, ez határozza meg, hogy egy adott időszakban mennyit jövedelmez a vállalat a részvényeseknek. Hiába a vevők kívánsága, mindegyik autógyártó elsősorban nem nekik, hanem a részvényeseknek felel.

2018 első negyedévében a francia-japán autóipari szövetség, a Renault-Nissan szekere ment a legjobban az autógyártók közül. A Renault részvényesi értéke szárnyalt, 17,4 százalékot ért el. A PSA-csoport is jól teljesített (15,3 százalék), de a Fiat Chrysler Automobiles csoportnak sem kell szégyenkeznie, 10,7 százalékra ment fel a részvényesi értékük az Automotive News Europe és a PricewaterhouseCoopers értékelése szerint.

Az autóipari vállalatok közül a GKN brit beszállítónak állt még a zászló, a vállalat 46,8 százalékra növelte a részvényesi értékét miután visszautasította a Melrose 9 milliárd eurós ellenséges felvásárlási szándékát. A 259 éves brit vállalat vezetői a részvényeseknek alapos átalakítást ígértek és kilátásba helyezték, hogy értékesítik az autóalkatrész-divíziót.

A kiemelkedő eredmények ellenére vegyes volt a légkör az autóipari szektorban, ugyanakkor a gyártók immár a harmadik egymást követő negyedévben a pozitív tartományban szerepelnek. Az idei első negyedéves átlagos 2,3 százalékos emelkedés elmaradt a tavalyi 11,5 százalékos növekedéstől és a tavalyi Q3 (harmadik negyedév), illetve Q4 (negyedik negyedév) értékeitől is. A beszállítóknál sem történt nagy általánosságban változás, 1,7 százalékot gyarapodott az átlagos részvényesi értékük. 

Az autókereskedelmi szektorban viszont rosszra fordultak a dolgok, a tavalyi utolsó negyedév 10 százalékos visszaesését 11,8 százalékos zuhanás követte az idei első negyedévben. A legkevésbé érintette az esés az Inchape-t, amely 10,6 százalékos mínuszon zárt, a holland Stern Groep viszont -20 százalékon teljesített.

Gyártók részvényesi értéke (százalék)

1. Renault 17.4 25.7 27.0 (2018 Q1) 169.4 (1 év) 204.7 (3 év)

2. Peugeot 15.3 6.2 28.5

3. Fiat Chrysler 10.7 61.7 67.3

PwC SVI 2.3 14.3 -7.3 - szektorátlag

4. BMW 1.1 7.0 -15.6

5. Daimler -2.3 -0.2 -13.2

6. Volkswagen -3.3 18.3 -29.4

 

Beszállítók részvényesi értéke (változás százalékban)

1. GKN 46.8 27.6 15.6 (2018 Q1) 71.4 (1 év) 142.7 (3 év)

2. Autoliv 12.6 26.7 15.1

3. Polytech 4.8 -8.0 -48.9

4. Plastic Omnium 2.7 15.5 65.1

PwC SVI 1.7 11.8 25.0 - szektorátlag

5. Faurecia 0.9 50.1 69.0

6. Michelin 0.3 8.3 40.9

7. Hella 0.2 27.2 22.5

8. Pininfarina 0.0 0.0 31.4

9. Brembo -1.0 -8.3 73.4

10. Continental -1.1 10.8 7.5

11. Grammer -1.7 -9.3 58.5

12. Autoneum -8.0 -17.8 11.3

13. MGI Coutier -9.2 -5.0 144.4

14. Aptiv (korábban Delphi) -11.0 0.0 0.0

15. Valeo -13.9 -12.4 22.4

16. Sogefi -15.0 21.2 112.7

17. Leoni -17.0 9.0 -6.1

18. Kongsberg -23.0 44.5 34.6

19. ElringKlinger -27.1 -20.9 -4.3

 

Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.09.20
Az október eleji párizsi autószalont megelőzve a minap Budapesten is bemutatkozott a Lexus két....
2018.09.20
A Sanmina 6,7 milliárd forintból fejleszti tatabányai gyárát 2022-ig, a beruházáshoz a kormány 1,2....
2018.09.20
A Toyota továbbfejlesztette üzemanyagcellás tehergépjárművét. A nagyobb hatótáv mellett a Beta....
2018.09.20
Először készült a magyarok biciklizési szokásairól szóló nagy mintájú, átfogó kutatás, amelyet a....
2018.09.20
Dluhopolszky László Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2018.09.20
Business Intelligence szolgáltatásokkal lép piacra a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.....
2018.09.20
2018-ban is sikerrel zárta a BMW Group Magyarország támogatását élvező SUHANJ! Alapítvány csapata a....
2018.09.20
A hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon bemutatkozó új Berlingo furgon számára tekintélyes....
2018.09.20
A SEAT roadshow kampánya Budapestre érkezett, aminek keretén belül a szakmai plénum is....
2018.09.20
 Négy gyermek halt meg és ketten súlyosan megsérültek, miután egy gyerekeket szállító teherbicikli....