útdíj

Menet közben is lefülelik a bliccelőket az útdíjas ellenőrző autók

2016.03.24.

Sokáig már azok sem úszhatják meg a lebukást, akik a fix ellenőrző kapuk vagy a mobil adatgyűjtési helyszínek kikerülésével, ill. egyéb szabálytalansággal, vagy trükközéssel próbálják meg elbliccelni útdíjfizetési kötelezettségüket. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. már teszteli a menet közbeni ellenőrzés folyamatait, melynek köszönhetően rövidesen a társaság akár mind az 45 mobil adatgyűjtő járműve mozgás közben is képessé válik az úthasználati jogosultság megállapítására.

A NÚSZ már most is 110 fix ellenőrző kapuval és 45 mobil adatgyűjtő járművel országszerte több mint 500 lehetséges helyszínen a nap 24 órájában végzi az ellenőrzést az e-matricás és a HU-GO e-útdíjas rendszerben. Úgy látják, hogy számottevően nő a bliccelési hajlandóság azokon az útszakaszokon, ahol az autósok ritkábban, vagy egyáltalán nem számítanak útdíjas kontrollra, ezért fejlesztésekkel erősítenek rá a bliccelők hatékonyabb kiszűrésére. Különösen azokon a díjköteles főútvonali szakaszokon "problémás" a helyzet, ahol az útdíjszedő kevés kijelölt mérőhelyen tudja tenni a dolgát, vagyis a „klasszikus” álló helyzetből történő mobil kamerás adatgyűjtést.

Egyelőre még csak az út mellett, hamarosan azonban már mozgás közben is lefülelnek, ha nincs matricánk, vagy nem fizetjük a HU-GO e-útdíjat (fotó: NÚSZ)

A menet közbeni ellenőrzés lényege, hogy az úthasználati jogosultság ellenőrzése azokon a díjköteles főútvonali szakaszokon is reprezentatív módon megvalósulhat majd, ahol úthálózat kialakítási okokból nincsenek álló helyzeti mobilkamerás adatgyűjtésre alkalmas helyszínek. A díjellenőrzési tevékenység hatékonyságát pedig ez a módszer egyértelműen tovább növeli azzal, hogy a korábbi „kihasználatlan puffer időben” – vagyis a díjellenőrzést végző járművek adatgyűjtési helyszínei közötti átállások ideje alatt – is lehetőség nyílik díjellenőrzésre a díjköteles szakaszokon. A NÚSZ szerint a mindez a mi érdekünket fogja szolgálni, hiszen azok, akik ezeket a kiskapukat kihasználva bliccelnek, tulajdonképpen relatív versenyhátrányba kényszerítik a jogkövető magatartást folytató autósokat és fuvarozókat, no meg persze negatív hatást gyakorolnak a díjbevételekre is. A NÚSZ azt ígéri, hogy a jogszabályi keretek között mindenben igyekszik támogatni a szabálykövető autósokat. 

A tesztelések már zajlanak, és ha minden igaz, év végére már néhány mobil kamerás jármű élesben is végezheti a menet közbeni adatgyűjtést. Arról még nincs információnk, hogy a társaság mikor terjeszti ki a teljes flottájára az új funkciót. Mindenesetre az útdíjszedő bízik benne, hogy az alkalmazott megoldás már középtávon jótékony hatást gyakorol a szándékos bliccelők arányának csökkentésére és a díjfizetési hajlandóság növelésére.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.10.17
- Milánóban és Bergamóban kedden korlátozták a járműforgalmat a szálló por túl magas koncentrációja....
2017.10.17
Az ominózus 2008-as válság után újra talpra állt az autóipar. A kínálat nagy, a verseny óriási. Nem....
2017.10.17
- A magyar gazdaság húzóágazata a járműipar, ezt is bizonyítja, hogy a Knorr-Bremse Budapesten....
2017.10.17
A Porsche a Bridgestone-t bízta meg azzal, hogy a Porsche Cayenne harmadik generációjához....
2017.10.17
Mohsen Asadimohsen Assadi Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2017.10.17
Lefoglalhatják az autót, ha a vevő nem néz bele a hitelbiztosítéki nyilvántartásba - már sok....
2017.10.17
Egy tehergépkocsi frontálisan ütközött egy személyautóval Miskolcon. Az autó vezetője olyan súlyos....
2017.10.17
Joshide Muroja döntője nehézségekkel indult, ám óriási ünnepléssel végződött, a japán pilóta nyerte....
2017.10.17
Hamarosan kapható az egyedülállóan kifejező formaterv és kimagasló hangélmény kombinációját kínáló....
2017.10.17
Ez a cikk azért készült el, mert korábbi DJI Phantom felhasználóként azt gondoltam, hogy legalább....