Bemutató

Menetpróba – Új Peugeot 208: Nem a méret számít!

2019.12.17.

Már nem úgy van, mint régen, hogy a nagy kocsikat mindennel felszerelték, a kicsik meg primitívek maradtak. A Peugeot palettája jelzi, hogy nyugodtan választhat az igényeihez illő méretű kocsit az ember, mert ugyanazt a színvonalat kapja – az új 208 nem marad el az 508-tól.

Izgalmas időket élünk, gyorsan változnak például az autóhasználati szokások és általában az elvárások az autóval szemben, egy-egy modell életciklusának megfelelő időre is nehéz előretekinteni. Ezt fejezi ki a Peugeot szlogenje: nem lesz unalmas a jövő (#UNBORINGTHEFUTURE)! Persze úgy is értik, hogy pezsgő frissességet hoz a kissé ellaposodott B-szegmensbe a 208 új kiadása.

Pár szó a múltról: érdekesség, hogy épp annyi évre tekinthet vissza a márka, mint a most tárgyalt újdonság típusszáma. 20-szal kezdődő nevű kocsikat 1983, a 205 óta gyártanak, sorra lépkedtek felfelé, a 2012 óta futó 208-ból kétmilliót adtak el, és most jön az új fejezet a históriában.

Hagyjuk az ömlengéseket a dizájnról, legyen elég annyi, hogy pofás, arányos a kocsi, a többit mutassák meg a képek. Egy valamiben kétségkívül letromfolnak mindenkit az Oroszlánosok: a zseniális i-COKPIT vezetőhely kicsi, formás volánjával és a fölötte nagyszerűen látható műszerezéssel, monitorral. Hatmillió elégedett felhasználó visszajelzése igazolja a letérés helyességét a kitaposott útról. Sőt most bedobtak egy újdonságot is: a digitális műszer kétsíkú kijelzése háromdimenziós hatást kelt, nagyon jól leolvasható, fél másodpercnyi nyereséget hozva reakcióidőben. Életmentő lehet!

Még a szekundumoknál maradva: a vezetőtámogató rendszerekkel telepakolt kocsi nagy lépést tett az ember tehermentesítése felé, kettes szintű önvezetőnek, „fél-autonómnak” számít, mert 15 másodpercig magában robogni hagyhatja a sofőr, míg például kivesz valamit a kesztyűtartóból – addig kamerájával „néz”, számítógépével „gondolkodik” és magától kormányoz, gyorsít vagy lassít a jármű. Persze ezek a bonbonok csak a magasabb felszereltségekhez járnak, de akkor is szép, hogy elérhetők.

A modulrendszerű CMP (Common Modular Platform) platform többféle hajtóművet fogadhat. Már most megismerkedhettünk a benzinesekkel és a dízellel, az elektromos e-208-ra még várni kell pár hónapot. Az 1.2-es, háromhengeres PureTech benzinmotor 75, 100 vagy 130 lóerős, a két izmosabbhoz nyolcfokozatú automata kérhető, a négyhengeres, 1,5 literes BlueHDI dízel 100 lóerejét hatfokozatú sebességváltó továbbítja, miként az egyszerűbb benzinesekét is. A villamos változat kulcsadatai 100 kilowatt, 260 newtonméter, 50 kilowattórás akku, amellyel a WLTP szabvány szerint mért hatótáv 450 kilométer. Három vezetési módja és kétféle fékezési módja van, a töltési idő az egyszerű konnektortól a gyorstöltőig 16 óra, illetve 80 százalékot biztosító fél óra között változik. Utasterének hőmérsékletét hőszivattyú szabályozza. Szép, hogy nyolc éves, illetve 160 ezer kilométeres garanciát adnak az akkura, azt meg, hogy az állami támogatással 9.990.000 forintos ár mennyire csábító, mindenki döntse el maga.

Az új 208 egyébként sem alkalmi vétel, a kipróbált 100 lóerős benzines, manuális váltós példány „kedvezményes ára” 6.660.000 forint volt, „kedvezményes indulóára” pedig 3.660.000. Ezek reális értékeléséhez nem a kocsi méretére, hanem a felsőbb kategóriához mérhető gazdag tartalomra kell gondolni.

A vezetőülésben kellemes tapasztalatokat szereztem. Normális három pedál, váltókar, de már elektromos rögzítőfék. Volt a kocsiban vezetéssegítő arzenál, navigátor, és tetszett a komplett vezetőhely igényes, mondhatni gusztusos kivitelezése. A motor rendesen viszi a kocsit, nem sértődik meg a fordulatszám leejtésétől, élénken gyorsít, és végig halk marad. Az elektromos szervokormány a szokott precíz, de kissé szintetikus érzést adja, a futómű jó kompromisszum a sportos feszesség és a komfortos rugózás között. Jó a körkilátás, nem kap klausztrofóbiát az ember. A variálható poggyásztér persze nem nagy, viszont szűk parkolóhelyre is könnyű beállni a kicsikével.

A mutatós küllemre, a nívós technikára és az újdonságokra fogékony fiataloktól, párokon át, örökifjú szeniorokig terjedő célközönség nagy valószínűséggel jól fogadja majd az új 208-at, már csak azért is, mert néhány üdítően eredeti részlet emeli ki a csakugyan eléggé unalmas B-szegmens mezőnyéből. Annak sem lesz problémája vele, aki szívesen költene az átlagosnál többet egy kis kényeztetésre, az árban is manifesztálódó igényességre.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....