ICDP

Menjen a kereskedés a vásárlóhoz!

2017.07.14.

A kereskedelem szinte minden területéről elmondható, hogy a 21. század trendjei, a folyamatosan megjelenő innovatív megoldások átalakították a vásárlókkal való kapcsolatot. Az ICDP találkozói remek platformot biztosítanak olyan új vállalkozásoknak a bemutatkozásra, amik ezekre a változásokra reagálva próbálnak valami újszerűt alkotni. Így kapott lehetőséget a LIML (London Interactive Marketing LTD.) is, egy fiatal, dinamikusan növekvő startup, amelytől a legtöbb járműkereskedelemmel foglalkozó vállalkozás elleshetne néhány megoldást. 

Miért döntöttek úgy a LIML alapítói hosszú és sikeres autóipari karrierjük után, hogy önálló vállalkozásba kezdenek? Osztják azt a nézetünket, hogy az autóiparba jellegénél fogva lassabban gyűrűznek be az innovatív megoldások, így a számos kiaknázatlan területben és aktuális trendben meglátták a lehetőséget és belevágtak vállalkozásuk beindításába.

De mik ezek a változások? Egyrészt az e-kereskedelem teljesen megváltoztatta az átlagos vásárló elképzeléseit, elvárásait. A mai ügyfelek jól informáltak és élvezni akarják az online megoldások kényelmét, nem akarják értékes idejüket feleslegesen eltölteni. Bár folyamatosan fejlődik ez a terület, az autóvásárlás továbbra is kényelmetlenebb és időigényesebb a kelleténél.



Huffington Post

Másrészt a startup nem véletlenül Londonban indult, de nem az angol metropolisz mérete és a rengeteg ember jelentette potenciális ügyfélkör miatt. Gondoljunk csak bele, mi lehet egy vállalkozó legnagyobb problémája, ha Londonban akar autókkal kereskedni? Az utóbbi években rengeteget olvashatunk arról, hogy elszálltak a lakásárak a brit fővárosban, így az egyszeri kereskedőnek nem sok esélye van (ha csak nem áll rendelkezésére végtelen anyagi forrás), megszerezni egy akkora területet, ahová felhúzhat egy kereskedést. A LIML egy kifejezetten egyszerű kérdésfeltevésből indult: Biztos, hogy szükség van kereskedésre? Miért kéne a vásárlónak jönnie hozzánk, miért ne várhatnánk az háza, munkahelye előtt, vagy ahol éppen akarja. És persze az sem mellékes, hogy a kereskedésre el nem költött források felhasználhatóak egy különleges szolgáltatás kialakítására.

A vállalkozás még gyerekcipőben jár, de folyamatosan fejlődik. Egyelőre elsősorban tesztvezetésekre biztosítanak lehetőséget azokkal a márkákkal, amelyekkel már hosszú távú megállapodást kötöttek. A tesztek során nem értékesítők ülnek az autóban, az ötlet megálmodói szándékosan kerestek olyan embereket, akiknek nincsen jelentős tapasztalatuk a járműkereskedelemben. Alkalmazottaik feladata nem feltétlenül az, hogy a tesztvezetés végül vásárláshoz vezessen, a cél, hogy az ügyfél jól érezze magát az autóban, minden kérdésére választ kapjon és a lehető legkényelmesebbé tegyék az egész vásárlási folyamatot.



Fókuszban az ügyfelek                                                                                             Tagove

Ha kell, az érdeklődő háza vagy munkahelye előtt várják az autóval, náluk nem létezik az az általános probléma, hogy egy autó kipróbálása munkaidőben lehetséges, mert nincs kereskedés, aminek nyitvatartási ideje lenne. Lehet este, sőt, a hétvége során bármikor időpontot kérni, a vásárlón semmilyen nyomás nincs, nem fogja azt érezni, hogy rabolja az értékesítő idejét, aki eladások után kapja fizetését.

Ez a vásárló-centrikus filozófia rövid idő alatt komoly eredményeket hozott: Fő partnerük, a Mazda jelentősen javított megítélésén, eladási számaik is javultak, valamint a szolgáltatás minőségéről az is sokat elmond, hogy a kipróbálók (attól függetlenül, hogy végül vásároltak-e autót vagy sem) 75%-a mindenképpen ajánlaná ismerőseinek a szolgáltatás használatát.

Persze a történet nem ér véget itt, a LIML tervei szerint az aftersales területén is hasonló „to your door” szolgáltatást fog biztosítani, eddigi tevékenységét az egyre több márkával kötött megállapodásnak köszönhetően bővíti és fejleszti, így néhány éven belül a brit autóipar jelentős szereplői lehetnek innovatív, ügyfél-központú filozófiájuknak köszönhetően. Az ügyfelek számára biztosított vásárlás-élmény tekintetében mindig érdemes figyelni a hozzájuk hasonló innovátorokra, mert a „nagyok” sokszor elfelejtik, hogy a hosszú távú siker érdekében mindig fejlődni és fejlődni kell.

A cikk forrása John Merry (LIML), az ICDP nyári találkozóján tartott prezentációja.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.24
Az Y és Z generáció nem csak közlekedési szokásaiban más, mint elődei. Máshogy közlekedünk, más....
2017.11.24
- Egymilliárd forintos beruházással megduplázta nagygépes CNC megmunkálási kapacitását a....
2017.11.24
A helyszíni szemle idejére lezárják a József körutat a Blaha Lujza tértől a Petőfi híd irányába. ..
2017.11.24
Halász Géza Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.11.24
Egyedi megrendelésére gyártja le egy kis brit karosszériaépítő cég a puttonyos Model S-t. ..
2017.11.24
- A világbajnok brit Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Forma-1-es világbajnokság Abu-Dzabi....
2017.11.24
- A japán Kyodo hírügynökség belső vállalati forrástól kapott tájékoztatást idéző értesülése....
2017.11.24
A magyar rendőrök az olasz hatóságok által körözött gépkocsit foglaltak le a Csongrád megyei....
2017.11.24
Emlékeztek a CB 750-re 1969-ből? Ez volt az első négyhengeres japán big bike. Ma a....
2017.11.24
- Sebatian Vettel volt a leggyorsabb a Forma-1-es világbajnokság Abu-Dzabi Nagydíjának pénteki első....