Mercedes

Mercedes-Benz C220 d teszt: látványkombi

2019.04.20.

A tavaly frissített, világszerte igen népszerű kis Mercedest gazdag felszereltséggel, erős dízelmotorral és bőséges csomagterű kombi kivitelben tettük próbára. Nem bántuk meg.

Hogy néz ki?

Az egykori 190-es utódja már a C-osztály negyedik generációja, a tesztelt változat (házon belüli kódjele S205) tavaly kapta meg a kötelező ráncfelvarró védőoltást, amelynek felelőse a konszernen belül ezúttal is Gorden Wagener dizájnfőnök, a magyar Stefan Lengyel tanítványa. Nem mintha szükség lett volna a faceliftre, de íme, a bizonyíték, hogy a jót nem lehet elrontani. A felújítás során nem változtak a kocsi méretei, amúgy sem látunk rajta sok változást, pedig a Mercedes szerint 6500 alkatrészt módosítottak a kocsin. Hossza 4702 milliméter, szélessége 1810 milliméter, magassága 1457 milliméter, tengelytávja meglehetősen hosszú, 2840 milliméter.

A végtelent is megvilágító lámpán szereplő Multibeam LED felirat jelzi, hogy a legfrissebb C-Klassével van dolgunk, persze, ez korántsem széria. Az első fényszórókban 84-84 egyenként vezérelhető LED várja, hogy táncával tökéletesen bevilágítsa az éjszakát, és közben ne zavarja a közlekedés többi résztvevőjét. A távfény akár 650 méterre is elvilágít.

Az utastér és a műszerfal az utolsó előtti frissítést tartalmazza, nem kapta meg az A-osztály kiterjesztett valóságot is bevonó MBUX technológiáját, maradt az S- és az E-osztály modern és amúgy minden digitális igényt kielégítő műszerfala 12,3 hüvelykes és a kiegészítő 10,25 hüvelykes képernyővel. A hangulatfényt 64 színárnyalatból választhatjuk ki, én úgy hagytam, ahogy kaptam.

A váltó maradt a szokásos helyen, a jobb oldali bajuszkapcsolóval döntjük el, hogy előre, avagy hátra megyünk, a többi váltást elvégzi helyettünk az igen kényelmesre hangolt gép, amely 9 fokozat közül választja ki a legoptimálisabbat. Tudnánk kézzel is váltani, de minek, hadd játsszon ezzel az automatika. A vaskos kormány jó fogású, kissé túl indirekt, nagyon mesterkélt és gépies, így sportos kalandokra nem a legjobb választás. A kormányon lévő érintőgombok kezelése megszokható, ujjbegyünkkel vezérelhetjük a színes menüt (bal kezünkkel a bal oldali, kormány fölötti kijelző tartalmát, a jobb kezünkkel a központi kijelző menüjével szórakozhatunk). Innen kapcsolhatjuk a tempomatot is, az erre a célra szolgáló zavaró újabb bajuszkapcsolótól ezennek elbúcsúzunk. A kezelés ergonomikus és felhasználóbarát. A navigációról ugyanezt már nem mondanám, kissé körülményes a tekerőgombbal beírogatni Ráckevén azt, hogy Újhegy, sokkal célszerűbb lenne egy érintőképernyős megoldás.

Az összeszerelés minősége kifogástalan, valljuk be, ez a minimum ezen az áron. A vezetőülést pont rám szabták, de elismerem, van olyan alkat, aki a C-osztályt szűknek találja. 

A csomagtartó nem túl nagy, alaphelyzetben 490 literes, a hármas osztású (40/20/40) ülések síkba döntésével (tesztautónkban ehhez sem kell bemocskolni a kezünk, gombnyomásra működik) 1590 literrel gazdálkodhatunk.

Hogy megy?

Kétliteres, négyhengeres, egyturbós, 168 kilogrammos alublokkos dízelmotorja (OM654) 194 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 400 Nm, könnyedén teljesíti az Euro 6d-temp kibocsátási normát, igaz, ehhez AdBlue-adalékos SCR katalizátort használ. A motor járása kifinomult, hangja kellemes, ereje bőséges. Az üresen tizenhét mázsás kombi álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 7,4 másodperc alatt jut el, a legnagyobb sebessége 230 kilométer/óra.

Milyen vezetni?

A tesztelt autó 4Matic kivitel, ami 45-55 százalék arányban osztja szét a nyomatékot az első és a hátsó tengely között alaphelyzetben. A légrugózás teszi a dolgát, 18-as téli kerekekkel is úgy csillapít, mintha szőnyegen járnánk. A futómű elöl McPherson, hátul multilink. A menetdinamikai kapcsolóval egyéni, sport és sport plusz, komfort és takarékos beállítások között választhatunk. A komfort illik a leginkább hozzá, én főként a takarékos eco módban használtam a kocsit. Kifejezetten jó vezetni, a kényelmes autózásra teremtették.

Mennyibe kerül?

Tesztautónkért jó sok pénzt kérnek, a 22,125 940 millió forintos listaár túlzásnak tűnhet, ám alapáron sem olcsó a legkisebb kombija a Mercedesnek, a 194 lóerős, összkerekes kombi dízelért 13,638 millió forintot kérnek. A biztonság és a kényeztetés magas fokú: működött a vezeték nélküli töltés, a vezetőülés memóriás, a parkolósegéd egész ügyes, a sebességtartó automatika alkalmazkodik a környezethez (kamera- és radarrendszere fél kilométerre lát el), vetített kijelzőn is követhetjük a navi utasításait, van holtér- és táblafigyelő, az ülések fűthetők és hűthetők, utóbbira télen nem volt szükség. Újdonság, hogy a holttérfigyelő kiszállásnál is figyelmeztet, ha valami érkezne, így megmenthet egy óvatlan ajtónyitás akár végzetes következményétől.

Hatótávja közel ezer kilométer, a több mint 400 kilométeres tesztünk során télies körülmények között 6,7 literes átlagot mértünk. Ehhez a Mercedeshez is négy év vagy 120 ezer kilométer garancia jár, aki ilyent vesz kap ajándékba egy vezetéstechnikai tréninget is. Ha megkedvelték, ne csüggedjenek, a legolcsóbb kombi C-osztály (129 lóerős, 1,6 literes C 160 T-modell, kézi váltóval, halogén fényszórókkal) 10,665 millió forint.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.17
Francia fesztiválokon hódított az önfeláldozó józan sofőr kampánya.   ..
2019.10.17
Ronaldo Cunha Dias Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.10.17
Forgalomkorlátozásokra és közlekedési változásokra kell számítani a Hősök tere környékén a 12.....
2019.10.17
A magyar autóipar egyre több megbízást ad az iparban távfelügyeleti szolgáltatást nyújtó győri....
2019.10.17
Szalagot tűztek és rózsaszínnel világították meg az épületet a dolgozók a Bridgestone tatabányai....
2019.10.17
Személyautóval ütközött az Újszegedről Békéscsabára közlekedő motorvonat csütörtök délelőtt a Békés....
2019.10.17
"Mennyit fogyaszt az autód?" Ha sokat mondunk megdöbbennek, ha keveset, nem hiszik el. Ez egy....
2019.10.17
A Volvo Cars és a Geely azt tervezi, hogy meglévő belső égésű erőforrás tevékenységeiket egy önálló....
2019.10.17
Sosem volt még ennyire vonzó a zöld jövő: a Toyota a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatja be....
2019.10.17
A BMW 2-es Gran Coupé világpremierjével a BMW a prémium kompakt kategóriában is elérhetővé teszi a....