Mercedes
Idén az Iparművészeti Múzeum volt az évente megrendezett divatbemutató-sorozat helyszíne, legalábbis ami a Közép-Európára koncentráló rendezvényt illeti. A Mercedes minden évben megrendezi az eseményt New-York-ban, Miamiban, Isztambulban, Berlinben, Ausztráliában és a világ számos egyéb pontján, mindig a régió divattervezőinek teret engedve.
Mercedes Benz Fashion Week
Persze az autógyártás tökélyre fejlesztése nem jelenti azt, hogy egy vállalat divatbemutatót is tud szervezni, így összeálltak a téren komolyabb tapasztalattal rendelkező IMG-vel. Az IMG Fashion a divatvilág egyik vezető szereplője, Mumbai-tól Toronto-ig szerveznek divatbemutatókat, ahol igyekeznek a helyi tervezőknek lehetőséget biztosítani.
Az Iparművészeti Múzeumban rengeteg ismert vagy feltörekvő, közép-európai dizájner alkotásaikat viselték a modellek. Az autók szerelmeseinek nem feltétlenül, de a divat világában otthonosan mozgók számára minden bizonnyal ismerősen cseng az Anna Baubner, Nanushka, Nubu vagy éppen a Je Suis Belle név.
De mégis miért szervez a Mercedes divatbemutatót? Teszi fel a kérdést a legtöbb autóbolond, teljesen jogosan. Miért éri meg súlyos euromilliókat költeni úgy, hogy közben legfeljebb a jegyeladásokból lesz egy a Mercedes számára szinte láthatatlan bevétel?
Mercedes Benz Fashion Week
Értelemszerűen az egész a marketingről és PR-ról szól, ebben pedig a Mercedes híresen jó. Zseniálisan használják ki a Forma-1 csapat sikerét és a lehető legátgondoltabb módon tartják a kapcsolatot ügyfeleikkel. Egy átlagos Mercedes vásárlót magunk elé képzelve értelemszerűen nem egy átlagemberre gondolunk, különösen nem átlagos pénztárcával.
Mercedes Benz Fashion Week
A Mercedes vásárlói többségében tehetős emberek, a márka pedig sokat küzdött, míg elérte, hogy tipikus vásárlója ne az ötvenes éveiben lévő üzletember legyen. Nem mintha bármi baj lenne a tapasztalt menedzser vásárlókkal, de a márka imidzsét fiatalosabbra és mindenekelőtt trendibbre akarták szabni. És hol találják meg azokat a fiatalabb, divatos potenciális ügyfeleket, akiknek nem feltétlenül okoz gondot egy Mercedes vásárlása? Divatbemutatókon!
Persze most sokan felsóhajtanak: „Ugyan miért vennék Mercedest azért, mert voltam egy divatbemutatón, amit ők szerveztek?”. És a kérdés jogos, de a német óriás évek óta folyamatosan rendezi a világ különböző pontjain a divatheteit, ami a multik világában egyet jelent: megéri.
Mercedes
Az emberek olyan környezetben találkoznak a márkával, amit elvárnak egy Mercedes által szponzorált rendezvényen, sokak a sofőr mögött ülve élvezhetik a márka autóinak kényelmét az odaúton, és a márka persze nem felejti el prezentálni egy-egy különleges modelljét, ahogy tették ezt idén, az Iparművészeti Múzeumban is.
Aki idén lemaradt, ne búsuljon, minden évben megrendezésre kerül a Mercedes divathete. Ha Mercedese nincs is, ruhái biztosan, így érdemes akkor is ellátogatni, ha nem tervezik új Mercedes vásárlását, legalább öltözetükben igazi Mercedes tulajdonosnak érezhetik magukat.