Mercedes

Mercedes-Benz Fashion Week: divatbemutató Mercedes módra

2017.12.06.

Mercedes Benz Fashion Week – a Mercedes divatbemutató sorozata, ami lassan az egész világot behálózza, elérkezett Magyarországra is, hiszen Budapest adott otthont a közép-európai divattervezők alkotásait prezentálni hivatott rendezvénynek. Mégis mi ez, és miért szervez divatbemutatót egy autógyár?

Idén az Iparművészeti Múzeum volt az évente megrendezett divatbemutató-sorozat helyszíne, legalábbis ami a Közép-Európára koncentráló rendezvényt illeti. A Mercedes minden évben megrendezi az eseményt New-York-ban, Miamiban, Isztambulban, Berlinben, Ausztráliában és a világ számos egyéb pontján, mindig a régió divattervezőinek teret engedve.

Mercedes Benz Fashion Week

Persze az autógyártás tökélyre fejlesztése nem jelenti azt, hogy egy vállalat divatbemutatót is tud szervezni, így összeálltak a téren komolyabb tapasztalattal rendelkező IMG-vel. Az IMG Fashion a divatvilág egyik vezető szereplője, Mumbai-tól Toronto-ig szerveznek divatbemutatókat, ahol igyekeznek a helyi tervezőknek lehetőséget biztosítani.

Az Iparművészeti Múzeumban rengeteg ismert vagy feltörekvő, közép-európai dizájner alkotásaikat viselték a modellek. Az autók szerelmeseinek nem feltétlenül, de a divat világában otthonosan mozgók számára minden bizonnyal ismerősen cseng az Anna Baubner, Nanushka, Nubu vagy éppen a Je Suis Belle név.

De mégis miért szervez a Mercedes divatbemutatót? Teszi fel a kérdést a legtöbb autóbolond, teljesen jogosan. Miért éri meg súlyos euromilliókat költeni úgy, hogy közben legfeljebb a jegyeladásokból lesz egy a Mercedes számára szinte láthatatlan bevétel?

Mercedes Benz Fashion Week

Értelemszerűen az egész a marketingről és PR-ról szól, ebben pedig a Mercedes híresen jó. Zseniálisan használják ki a Forma-1 csapat sikerét és a lehető legátgondoltabb módon tartják a kapcsolatot ügyfeleikkel. Egy átlagos Mercedes vásárlót magunk elé képzelve értelemszerűen nem egy átlagemberre gondolunk, különösen nem átlagos pénztárcával.

Mercedes Benz Fashion Week

A Mercedes vásárlói többségében tehetős emberek, a márka pedig sokat küzdött, míg elérte, hogy tipikus vásárlója ne az ötvenes éveiben lévő üzletember legyen. Nem mintha bármi baj lenne a tapasztalt menedzser vásárlókkal, de a márka imidzsét fiatalosabbra és mindenekelőtt trendibbre akarták szabni. És hol találják meg azokat a fiatalabb, divatos potenciális ügyfeleket, akiknek nem feltétlenül okoz gondot egy Mercedes vásárlása? Divatbemutatókon!

Persze most sokan felsóhajtanak: „Ugyan miért vennék Mercedest azért, mert voltam egy divatbemutatón, amit ők szerveztek?”. És a kérdés jogos, de a német óriás évek óta folyamatosan rendezi a világ különböző pontjain a divatheteit, ami a multik világában egyet jelent: megéri.

Mercedes

Az emberek olyan környezetben találkoznak a márkával, amit elvárnak egy Mercedes által szponzorált rendezvényen, sokak a sofőr mögött ülve élvezhetik a márka autóinak kényelmét az odaúton, és a márka persze nem felejti el prezentálni egy-egy különleges modelljét, ahogy tették ezt idén, az Iparművészeti Múzeumban is. 

Aki idén lemaradt, ne búsuljon, minden évben megrendezésre kerül a Mercedes divathete. Ha Mercedese nincs is, ruhái biztosan, így érdemes akkor is ellátogatni, ha nem tervezik új Mercedes vásárlását, legalább öltözetükben igazi Mercedes tulajdonosnak érezhetik magukat. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.09.20
Business Intelligence szolgáltatásokkal lép piacra a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.....
2018.09.20
2018-ban is sikerrel zárta a BMW Group Magyarország támogatását élvező SUHANJ! Alapítvány csapata a....
2018.09.20
A hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon bemutatkozó új Berlingo furgon számára tekintélyes....
2018.09.20
A SEAT roadshow kampánya Budapestre érkezett, aminek keretén belül a szakmai plénum is....
2018.09.20
 Négy gyermek halt meg és ketten súlyosan megsérültek, miután egy gyerekeket szállító teherbicikli....
2018.09.20
A még 2018-ban az európai piacokon is megjelenő e-Niro a mérések szerint akár 485 km megtételére is....
2018.09.20
A Ford Transit Custom megerősíti vezető pozícióját az 1 tonnás áruszállítók európai piacán: a Ford....
2018.09.20
A nevetés és a jókedv gyógyít, ezért a Bridgestone 1.500.000 forintot adományoz a Piros Orr....
2018.09.20
Megérkezett a SEAT Tarraco. Nevét a Földközi-tenger partján fekvő történelmi városról,  a....
2018.09.20
A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Robert Bosch Kft. – a különböző technológiák és....