Mercedes

Mercedes: csúcson a C-osztály

2013.12.16.

A teljesen új fejlesztésű C-osztállyal a Mercedes-Benz sikertörténetének új fejezetét kezdi meg, egyben új mércét állít fel a prémium-középkategóriában. Intelligens könnyűszerkezetével, százkilónyi súlycsökkentésével, kiváló aerodinamikai mutatóival és takarékos motorjaival a C-osztály a hatékonyság bajnoka. Számos asszisztens-rendszer emeli magasabb szintre a biztonságot, a kívánságra légrugózású futómű pedig példás komfortról és könnyed agilitásról gondoskodik.

A látványt a letisztult, ugyanakkor érzelmeket keltő design és a klasszis utastér határozza meg, az inspiráló kényelmet és a kulturált sportosságot megannyi innováció és felszerelési részlet fokozza. Az új C-osztály minőségi hatása olyan érzetet kelt, mintha egy magasabb komfortfokozatú osztályra váltottunk volna jegyet. Az autó alapfelszereltségének része az Integrált Szerviz Csomag, ami Magyarországon egyedülálló módon négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül teljesen díjmentes karbantartást biztosít az új Mercedes-Benz személyautók tulajdonosainak.  

A C-osztály a Mercedes-Benz legnagyobb darabszám értékesített modellje. 2007-es piaci bevezetése óta világszerte több mint 2,4 millió darabot adtak el a belőle. Az új C-osztályt nemcsak érzékien letisztult designja és sok műszaki innovációja tünteti ki, hanem példásan csekély emissziója és fogyasztása is.

„A Mercedes legjava – ez az új C-osztály, amely sok tekintetben állít fel mércét a középkategóriában” – mondta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler AG igazgatósági tagja és a konszern, illetve a Mercedes-Benz kutatási-fejlesztési vezetője. „Érzelmes, ugyanakkor letisztult design jellemzi, ami magas minőségi színvonalú, modern enteriőrben folytatódik. Nagy teljesítményű és hatékony technika teremti meg az örömautózás alapját.“

Ola Källenius, a Mercedes-Benz Cars értékesítési vezetője kiegészíti: „Az új Mercedes-Benz C-osztály következetesen valósítja meg a márka jelszavát: a legjobbat vagy semmit! Ez már az autó első megpillantásakor észrevehető, hiszen olyan az érzés, mintha eggyel magasabb kategóriájú kocsiba szálltunk volna be. Biztos vagyok, hogy kiváló minőségi hatásával és agilitásával elnyeri vevőink tetszését az új C-osztály.“

Az emberek átlagmagasságának növekedéséhez igazodva a C-osztály is nagyobb lett. Az elődjéhez képest 80 milliméternyivel növelt tengelytáv (2840 mm) hatására az autó 95 milliméterrel nyúlt meg (4686 mm), ezen kívül 40 milliméterrel (1810 mm) szélesebb lett. Az eredményül kapott nagyobb belső tér elsősorban a hátsó utasok javára válik, és a 480 literes (ISO 3832 szerint) csomagtartó is nagyobb a korábbinál.

Érzelmi letisztultság és purista formák

Látványával az új C-osztály merészen elrugaszkodott az előző kiadástól. Markáns, dinamikus arculata érzelmi letisztultságot sugároz, megérint. Megkapó harmóniájú, feszültséghordozó felületeit a modern esztétika ihlette. Alkotói visszafogott, purista formákba öltözették intelligens technikáját. Egyszerű idomai tudatosan feszítettek, ezáltal egyszerre korszerűek és szívhez szólók. Precíz vonalak és plasztikus felületek teremtenek progresszív fény- és árnyékhatásokat.

Gorden Wagener, a Daimler AG designért felelős alelnöke: „Az új C-osztály modern formanyelvvel képviseli az automobilizmus iránti szenvedélyt. Progresszív akcentusok domborítják ki haladó stílusát és érzelmi letisztultságát. Új szinten fogalmazza meg a mai luxust.“

Oldalnézetből a hosszú motorháztető, a messze hátrahelyezett utastér és a rövid túlnyúlások rajzolják ki a Mercedes-Benz limuzinok klasszikus, kiegyensúlyozott arányait, a nagy kerekek pedig stílusos sportosságról tanúskodnak.

Két különböző arculat között lehet választani: sportosat, központi csillaggal, vagy – kizárólag az EXCLUSIVE kivitelben – a márka hagyományos hűtőmaszkját, Mercedes-csillaggal a géptetőn. A maszk lamellái a légellenállás csökkentésre teljesen lezárhatók, hozzájárulva a kulturált limuzin összképéhez.

Alapfelszerelés a H7 halogén-fényszóró, de kapható két energiatakarékos fénydiódás (LED) változat is: a statikus kivitel, illetve a dinamikus „LED Intelligent Light System“. Karakteres fénydesign teszi sötétben is összetéveszthetetlenné az új C-osztályt. A hátsó lámpa mindig fénydiódás.

Klasszis-utastér, kifinomult részletekkel

Az utastér nívóját magasabb kategóriájú autók is ritkán érik el. Érvényes ez a kiváló minőségű anyagokra és azok kellemes tapintására éppúgy, mint a részletek gondos kidolgozására, de az új formanyelvre is, amely zseniálisan ötvözi az érzelmi letisztultságot a dinamikus sportossággal, hozzájárulva az enteriőr szokatlanul erős értékhatásához. Az autó vezetője és utasa nagyvonalú térérzetet és rafinált luxust élvezhet az új C-osztályban. Ebből adódik a kategóriában újszerű, kellemes atmoszféra – mintha a repülőgép turistaosztályáról szállna át az ember a Business Class-ra.

Az utastér kialakításakor a Mercedes-Benz tudatos bátorsággal lépett új területre. Tervezői ügyesen kombinálták a márka sportautóinak architektúráját egy teljesen új felfogású, sportosan folytonos vonalú középkonzollal. Az automata váltóval szerelt autókon nagy, egyrészes dóm lendül elegánsan a középső szellőzőktől a kartámaszig. Ez a zavartalanul tiszta, egyöntetű vonal a nyílt tér érzetét adja, és pezsdítő, purista modernitást közvetít.

A manuális sebességváltós járművek középkonzolja valamivel meredekebb, egymástól elválasztott két dekorációs elemmel, ergonómiailag optimális teret teremtve a váltókarnak. A középkonzol blikkfangja a középre helyezett, szabadon álló képernyő, 17,78 (7 col) vagy COMAND Online felszereltség esetén 21,33 centiméter (8,4 col) átmérővel.

Öt kerek szellőző ad sportos jelleget a műszerfalnak. Hűvös, fémes tapintásuk érezhető kontrasztban áll az egyéb anyagok meleg hatásával – például a középkonzolon elhelyezett fabetétekkel vagy a műszerfali bőrrel. Következetesen érvényesül a nívó a kezelőszerveken is: minden kapcsoló háromdimenziós és kiváló minőségű, áttekinthető elrendezéssel, mint egy felső kategóriájú kocsiban.

További fejlesztési lépés az innovatív touchpad a középkonzoli Controller kézpihentetőjén. Akárcsak egy okostelefonon, egyszerűen és ösztönösen, ujjmozdulatokkal irányítható róla a fejegység valamennyi funkciója. Kézírással lehet beadni rajta betűket, számokat és különleges jeleket, bármelyik nyelven. Kezelésekor egyértelmű tapintási visszajelzést kap az ember – ami nagyban elősegíti az ösztönös használatot.

Szintén új a C-osztályban a vetített kijelzés (Head-up-Display). Akárcsak egy sugárhajtású vadászgépen, a szélvédőre vetítve is megjelennek a vezető előtt a fontos információk, így a könnyű leolvasás jóvoltából minimális a figyelem elterelése a forgalomról. A rendszer mutatja a sebességet, a sebességhatárokat, a navigációs útmutatásokat és a DISTRONIC PLUS jelzéseit.

Háromféle design- és felszerelési kivitel készül. Az AVANTGARDE egy sportos limuzin, az EXCLUSIVE magas színvonalú modern fényűzést kínál, az AMG pedig maga a megtestesült sportosság.

Szilárd, mégis könnyű felépítés

Kisebb súly, különösen a futómű erőbevezető pontjainál nagyfokú szilárdság, az optimális rezgési- és zajkomfort, valamint nagyfokú ütközésbiztonság – ezek érdekében kapott innovatív könnyűszerkezetes karosszériát az új C-osztály. Az alumínium-hibrid konstrukció körülbelül 70 kilogrammal könnyebb a hagyományos acélnál, sőt a jármű össztömege összesen 100 kg-mal csökkent. Ezáltal az autó élen jár a kategória legkönnyebb járművei között is, ami többszörösen kifizetődik. A könnyebb karosszéria 20 százalék körüli fogyasztáscsökkenést hoz teljesítményvesztés nélkül, valamint alacsonyabbra kerül az autó súlypontja, amely révén a menettulajdonságok érezhetően sportosak és agilisak.

Ezeket a tulajdonságokat a Mercedes-Benz teljesen új konstrukcióval és a nagysorozatú gyártásban szokatlanul nagyarányú alumíniumhányad alkalmazásával érte el. Az alumínium részaránya az előd tíz százalékáról ötven fölé emelkedett.

A márka hagyományainak megfelelően példás a karosszéria ütközésbiztonsága. Az autó nemcsak a hivatalos előírásoknak felel meg, hanem a Mercedes-Benz saját, jóval szigorúbb követelményeinek is, amelyek a valóságos baleseti történéseken alapulnak. Az alap a nagyszilárdságú járműmag, amelyet kellően méretezett és a gyakorlatban kipróbált gyűrődő zónák vesznek körül. Ez utóbbiak optimalizált erőbevezetési útvonalakkal, illetve az alumíniumöntvényeket ultra-szilárd szerkezeti elemekkel kombinálva teremtik meg a maximális biztonságot. Kívülről alumíniumborítás teszi teljessé a védelmet.

Aerodinamikai- és zajkomfort-csúcsértékek

A kimagasló hatékonyság egyik előfeltétele az alacsony légellenállás, amely már 70 km/óránál felülmúlja az összes többi menetellenállást, így főszerepet játszik a fogyasztásban és a CO2-kibocsátásban. 0,24-es alaktényezőjével a C 220 BlueTEC ECO új rekordot állít fel a középkategóriájú limuzinok között. Ezáltal természetesen még a nagyon halk típuselődhöz képest is csökkent a zajszint.

A mérnökök aprólékos gonddal küszöböltek ki minden zajforrást, amelyeket talán nem is észlel az ember, de a közérzetét és a koncentrációját azért befolyásolhatják. Az ilyen tényezők nemzetközileg elterjedt gyűjtőneve az NVH (Noise, Vibration, Harshness = zaj, rezgés, durvaság). Optimalizálták például a szellőzőventilátor, az ablakemelő, az ülésállítás és sok egyéb szerkezet hangját. Az NVH tekintetében szegmense csúcsát képviseli az új C-osztály.

Kimagasló az új kis dízelmotor CO2 értéke

Egytől-egyig ECO Start-Stop funkcióval ellátott és az Euro-6 kipufogási normát már ma teljesítő benzin- és dízelmotorok gondoskodnak temperamentumos viselkedésről és élvezetes vezetésről, miközben húsz százalékot elérően csökkentik a C-osztály üzemanyag-fogyasztását a típuselődhöz képest. A piaci bevezetéskor háromféle motor áll rendelkezésre, a C 220 BlueTEC dízel, a benzines C 180 és C 200.

Modell

Löket-

térfogat

cm3

kW/LE

Nm

0-100

km/h

mp.

l/100 km

CO2

g/km

Hatékony-sági osztály

C 220 BlueTec

2143

125/170

400

8,1

4,0

103

A+

C 180

1595

115/156

250

8,2

5,0

116

A

C 200

1919

135/184

300

7,5

5,3

123

B

Hamarosan bővül azonban a kínálat, jön például egy kis, 1,6 literes dízelmotor, amelynek a csekély súly, a kompakt felépítés és a szerény fajlagos fogyasztás tartozik a fő előnyei közé. Az 1598 köbcentiméteres, négyhengeres gép egyfokozatú feltöltéssel hoz ki, változattól függően, 85 vagy 100 kW (115 vagy 136 LE) teljesítményt és 280 illetve 320 Nm nyomatékot. Közös nyomócsöves befecskendezésének csúcsnyomása 1600 bar. Ezzel felszerelve a C-osztály a kategória legjobb CO2-értékét produkálja. 

Emellett érkezik a bevált és továbbfejlesztett négyhengeres, 2,2 literes dízelmotor többféle teljesítményváltozata, 85 kW (115 LE) és 150 kW (204 LE) között. A C 220 BlueTEC opcióként kapható lesz 125 kW-tal (170 LE) is, mint BlueEFFICIENCY Edition. Az új C-osztály valamennyi dízelmotorja az ismert SCR-technikával (Selective Catalytic Reduction – szelektív katalitikus redukció) kíméli a környezetet, úgyhogy ezek az autók legalább az A hatékonysági osztályba tartoznak, sőt a legtöbbjük A+ besorolású.

BlueDIRECT benzinesek harmadik generációs közvetlen befecskendezéssel

Ötféle benzinmotor áll majd rendelkezésre, 115 - 175 kW (156 - 238 LE) teljesítménnyel, közöttük a különkiadású C 180 ECO-Edition, amely BlueEFFICIENCY Edition néven az A hatékonysági osztályba tartozik. Ezt a későbbiekben egy hathengeres benzines követi, 245 kW-tal (333 LE).

A C-osztály BlueDIRECT négyhengeres benzinmotorjai spontán reagálással és példás erőkifejtéssel ötvözik a nagyfokú hatékonyságot és a kategória legjobb emissziós teljesítményét. Ezek elérése érdekében hozta át a Mercedes-Benz a BlueDIRECT technikát a V6-os és V8-as motorokból a négyhengeresekbe. A sugárvezérelt égésfolyamatú közvetlen befecskendezés, amelyet első autógyártóként vezetett be a márka a sorozatgyártásban, precízen vezérelt többszörös befecskendezéssel működik, amelynek kiegészítője a „gyors többszörös gyújtás“.

Hibrid, négyhengeres dízel- és benzinmotorral

Kiegészítésképp, akárcsak az S- és E-osztályban, kínálják a hibridmodellel kiegészített dízelmotort is. A négyhengeres dízellel és kompakt villanymotorral hajtott C 300 BlueTEC HYBRID teljesítménye 150 + 20 kW (204 + 27 LE), fogyasztása pedig mindössze 3,9 liter gázolaj (ideiglenes adat). Később érkezik egy különösen takarékos, legmodernebb konnektoros technikájú hibrid.

Optimalizált hajtáslánc

Az új C-osztály négyhengeres motorjait, teljesítmény szerint, kétféle új, hatfokozatú manuális sebességváltóval kombinálják, amelyek fő jellemzője a kényelmes és precíz kapcsolhatóság, illetve a harmonikus működés. Automataként a 7G-TRONIC PLUS választható, amelyet a gazdaságosság és a vezetési élmény érdekében továbbfejlesztett a Mercedes-Benz. A stabilitást és a kulturált sportosságot 4MATIC állandó összkerékhajtással lehet fokozni.

Futómű – sportos, mégis komfortos

Teljesen új fejlesztés a C-osztály futóműve. Kanyargós úton könnyed és élénk, ugyanakkor kategóriájának legjobb menetkényelmét nyújtja. Ebben nagy szerepet játszik az első felfüggesztés, amelynek négy lengőkarja teljesen különválasztja a kerékvezetést a rugóstagtól. Az ily módon kedvezőbbé tett kinematika javítja az útfogást és az oldalvezető erőt – az autó érzékenyebben reagál a kormánymozdulatokra, sportos agilitással mozog. Hátul a tökéletesített öt-lengőkaros futómű gondoskodik felülmúlhatatlan kerékvezetésről és a lehető legjobb egyenesfutásról.

Széria az acélrugózás, háromféle szelektív csillapítású DIRECT CONTROL futóművel:

  • komfort-futómű
  • komfortos Avantgarde-futómű, sportos karakterrel
  • 15 milliméterrel leültetett sportfutómű

A kategória első légrugózása

Alternatívaként, az új C-osztály elől-hátul felszerelhető a szegmens első légrugózásával (AIRMATIC). Az elektronikus szabályozású, folyamatos csillapítás-állításnak és a szintszabályozásnak köszönhetően a megterhelt jármű gördülési komfortja is kiváló. A vezető az AGILITY SELECT kapcsolóval válthat különböző viselkedésmódok között: van „Komfort“, „ECO“, „Sport“ és „Sport +“. A kiegészítő „Individual“ révén a személyes preferenciákhoz lehet hangolni az autót.

Az új C-osztályban alapfelszerelés az elektromos rögzítőfék. Álló helyzetből elinduláskor önműködően old ki.

Sportos karakterű kormányzás

A C-osztály tagjait szériaszerűen látják el a jövőben elektromechanikus direktkormánnyal. Ez a paraméteres kormányzás sebességfüggő rásegítését kombinálja az elfordítás mértékében változó áttétellel. Az igényfüggő rásegítés hozzájárul az üzemanyag-takarékossághoz is.

Mercedes-Benz Intelligent Drive: Az intelligens autó

Mindenkinek elérhetővé tenni a legmagasabb szintű biztonságot: ez a Mercedes-Benz kinyilvánított célja, amelynek érdekében az új C-osztály is megkapott szinte minden új, lényeges funkciókkal bővített asszisztens-rendszert, amely alig néhány hónapja jelent meg az S- és E-osztályban. Ezek összefoglaló neve az „Intelligent Drive“.

Széria az ATTENTION ASSIST éberségfigyelő rendszer, ami fáradtság esetén figyelmezteti a vezetőt a pihenésre. Ez a navigációs rendszerrel felszerelt autók esetében a COMAND rendszer révén közbenső célpontként mutatja az autópálya-pihenőket. Az ATTENTION ASSIST érzékenysége beállítható; az autóvezetőnek külön jelzés mutatja a központi műszeregységen, hogy mennyire fáradt, és mennyit vezetett a legutóbbi pihenő óta. A szintén széria COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS balesetmegelőző rendszer: az ütközéstől már 7 km/óra fölött védő fékasszisztens mellé kapott egy kiegészítő funkciót: ha továbbra is fennáll az ütközésveszély, de nem reagál a vezető, akkor 200 km/óra alatti sebességnél önállóan kezdeményez fékezést, csökkentve a lassú vagy megálló járművekbe való rohanás következményeit. 50 km/órás sebességig lefékez az álló járművek mögött, és 40-ig kivédi a ráfutásos baleseteket is.

Kiegészítésként állnak rendelkezésre a funkciójukban jelentősen kibővített asszisztens-rendszerek az új S- és E-osztályból, amelyek az Intelligent Drive koncepció keretében egyesített szenzortechnikával fokozzák jelentős mértékben a komfortot és a biztonságot:

 

  • A DISTRONIC PLUS, a kormány-asszisztenssel és az integrált Stop&Go Pilottal, egy részlegesen autonóm forgalmi dugó-asszisztens, amely 60 km/óra alatt még akkor is képes az előrébb haladó gépkocsihoz igazodni, ha hiányoznak, vagy elmosódottak a burkolati jelek, ezáltal biztonságosan, kényelmesen lehet együtt haladni az autósorral.

 

  • A BAS PLUS fékasszisztens már felismeri a keresztirányú forgalmat is, és erősíti a vezető túl gyenge fékezését. A PRE-SAFE® fék nemcsak álló járműveket ismer fel, hanem gyalogosokat is, és ha nem reagál a vezető, magától fékez, 50 km/óráig elkerüli a balesetet, illetve 72-ig csökkenti a súlyosságát. Folyamatos forgalomban a 7 - 200 km/óra között működik.

 

  • A kibővített aktív sávtartó asszisztens most már hiányos burkolati jelek esetén is képes féloldalas fékkorrekcióval megakadályozni a véletlenszerű sávelhagyást, illetve az összeütközést gyorsan előző, párhuzamosan közlekedő, vagy akár szembejövő járművel.

Még néhány a számos asszisztens-rendszer közül:

 

  • aktív parkoló-asszisztens, amely kormányzással és fékezéssel önműködően manőverez be hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre,
  • 360°-kamera mutatja a járművet és környezetét különböző nézőpontokból, madártávlatból is,
  • jelzőtábla-asszisztens, forgalommal szemben hajtásra figyelmeztető funkcióval, amely a sebességhatárokon kívül mutatja az előzési és behajtási tilalmat is,  
  • adaptív távfény-asszisztens PLUS, amely tartós távfényt tesz lehetővé azáltal, hogy eltakarja a fénykévének a szembejövőket vakító részét.

 

Légzsákok

A hátsó középső kivételével minden ülésnél felszerelt hárompontos, pirotechnikai előfeszítős és erőhatárolós öv mellett légzsákok szolgálják az utasok biztonságát:

 

  • medence-légzsák a vezető és az első utas ülésében
  • újonnan fejlesztett függönylégzsák
  • hátsó oldallégzsákok
  • térdlégzsák a vezető előtt

Az első utasülést automatikus gyermekülés-felismerővel lehet ellátni, amely súlyérzékelő betéttel helyettesíti a transzpondert, így tetszőleges gyermekülés használható hozzá. A légzsákot önműködően kapcsolja ki és be.

Klíma: jelek a műholdról

Az új C-osztály klímaberendezését a Mercedes-Benz következetesen továbbfejlesztette és jelentősen tökéletesítette. Különösen érvényes ez a szabályozás minőségére, a teljesítményre, a hatékonyságra és a levegőminőségre. A C-osztály a kategória egyetlen járműveként kínál alagút-felismerést, a műholdas navigáció révén. A navigátor térképe és a GPS helymeghatározása alapján az alagút kezdeténél átkapcsol levegőkeringtetésre, majd a végénél visszavált friss szellőztetésre. További fénypont az AIR‑BALANCE csomag, aktív illatosítással, a levegő ionizálásával és az alapjárműénél hatásosabb légszűrővel.

Élményszerű infotainment

Teljesen új multimédia-nemzedék nyújt ösztönös kezelést, igényes látványhatású animációkkal, amelyek valamennyi funkciót tisztán, áttekinthetően és attraktívan mutatnak meg. Egyedülálló az új C-osztály front-basszusa: ez az avantgárd hangrendszer a karosszéria kereszt- és hossztartóinak üregét használja ki a basszus-hangszóró rezonanciatereként. Eredményképp szinte hangversenytermi a zeneélmény. Kívánságra Burmester® Surround hangrendszer kapható.

Az interaktív navigátor szolgáltatása többek között az animált iránytű, az utazás menetéről a repülőgépekéhez hasonló tájékoztatást nyújtó „Drive Show“ és a Google Maps megjelenítése a képernyőn. Javul a valósidejű útinformáció, ha foghatók az internetes „Live Traffic Information“ adatai.

Internet és sokféle adatforrás már az alapkivitelben is

Bluetooth® kapcsolatra képes mobiltelefonnal már az Audio 20 audioberendezés révén is kapcsolódhatunk az internethez. A világhálón szörfözni a jármű álló helyzetében lehet.

Menet közben használhatók olyan alkalmazások, mint az időjárás-jelentés, a GoogleTM keresés, a StreetView, a Panoramio, a célpont- és útvonal-letöltés és a Facebook. Zenét és videókat különféle forrásokból lehet lejátszani, például: Bluetooth® révén Apple iPod® és iPhone®, vagy SD-kártyáról, USB-ről, illetve CD/DVD-ről (Audio 20 CD-től és COMAND Online esetében).

COMAND Online, hotspot-funkcióval

A COMAND Online nagyobb képernyője 960 x 540 pontos felbontású, különleges fedőüvege olyan fogyasztási cikkekről ismert, mint az iPhone® vagy az iPad. Lehet digitális rádió-/tévéadást venni, van keménylemezes navigátor, automatikus dugó-elkerülés a „Live Traffic Information“ pontos adataival, integrált WLAN hotspot-funkció és LINGUATRONIC hangvezérlés.

Széria a Bluetooth®-telefonálás

Mind az alap Audio 20, valamint az Audio 20 CD és a COMAND Online szériatartozékként kínál Bluetooth®-csatlakozást, amely összekapcsolja az autót a mobiltelefonnal.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....