Daimler
Filmakadémiára járó egyetemisták provokálják a közvéleményt és a Daimlert. Egy luxus Mercedes elgázolja a fiatal Adolf Hitlert, közben a spoton az idős Hitler is feltűnik.
A reklámspotot a képre kattintva is megnézheti
Felismeri a veszélyt, mielőtt bekövetkezne - jelenik meg a filmben a felirat arra utalva, hogy az autó elektronikája érzékeli az előtte haladó gyalogost, erre hívják fel a reklámfilmben a figyelmet, miközben a jármű elgázolja a fiatal Hitlert.
A spot az automobilwoche.de honlapjára is felkerült, itt nézheti meg a provokatív spotot, amely a Daimler felháborodására feltünteti, hogy a kisfilmnek nincs köze a Mercedeshez.
- Elfogadhatatlan, helytelen és illetlen,hogy egy reklámfilmben emberhalált és a nemzetszocializmust felhasználják - közölte a Daimler, elhatárolódva a spottól.
- Ez nagyon jó alkotás, nézzük csak meg Angliát vagy Amerikát, ahol sokkal több olyan reklámfilm van, ami vitákat vált ki - nyilatkozta a dpa hírügynökségnek Tobias Haase filmrendező, aki szerint a filmet készítő team büszke lehet a munkájára.
A reklámspotot a fiatal tehetségeknek alapított First Steps-díjra is felterjesztték. Pikantériája is van a dolognak, ezt a Daimler szponzorálja.