szervíz

Mert mi szeretünk autót javítani… Interjú Kertész Norberttel a Fix Auto Service ügyvezető tulajdonosával (1. rész)

2017.07.12.

Interjúalanyunk Kertész Norbert, aki a Fix Auto Service Q-Service ügyvezető igazgatója. Beszélgettünk az autószervizek helyzetéről, az Inter Cars-hoz kapcsolódó Q-Service hálózatról, a cég jövőjéről, és nem mehettünk el szó nélkül az iparág nehézségei mellett sem.

A Fix Autószerviz története

A szervizt 2006 őszén kezdték építeni, ami egy saját beruházásból létrehozott ingatlan öt beállással. 2007 február 15-én kezdett üzemelni, már akkor is egy franchise hálózat tagjaként. Kezdetben 3 emelővel dolgoztak, de azóta a további még meglévő két szabad állást is felszerelték emelőkkel. Az évek során műszaki vizsgáztatási jogot is szereztek, így tovább bővítették szolgáltatásaikat. Mára teljesen kibővítették a szolgáltatási spektrumot, az általános szervizelésen kívül (olajcsere, fék-, futómű javítás, kuplung/váltó javítás, klímázás, gumizás) diagnosztikával és komplett motor felújítással is foglalkoznak. 2 munkafelvevővel és 5 szerelővel üzemel a műhely, melyet az ügyvezető tulajdonos közvetlenül irányít. A beszélgetésből kiderült, hogy Kertész Úr nagyon jól tájékozott a javítói piaci szegmensben és tudatosan építi/fejleszti vállalkozását.

 

 

Ő.P.: Miben különbözik a mai szerviz a 2007-estől?

K.N.: Kezdetben főleg a gyors javításokra koncentráltunk és más diagnosztikai műszereket alkalmaztunk, ami az akkori hálózat adottságai miatt volt szükséges. Sokkal kevesebb volt a szolgáltatási körünk, mint ma. De ez a koncepció nagyon szűknek bizonyult és fejlesztenünk kellett a tevékenységünket, hogy minden igényt kielégítően tudjunk működni. Ennek megfelelően fejlesztettük műszerparkunkat, és a legjobb Bosch diagnosztikai műszerrel dolgozunk, emellett felvettük a klímázást a tevékenységeink köré, ami a modern járművek miatt elengedhetetlen szervizszolgáltatásnak bizonyult. A Q-Service hálózathoz 2014 őszén csatlakoztunk és azóta is örömmel vagyunk a tagja.

Ő.P.: Miért váltottatok?

K.N.: A korábbi hálózat egy hard-franchise hálózat volt – úgy, mint mondjuk a McDonald’s, azonos szolgáltatásokkal azonos áron -, ami ráadásul igen nagy költséggel járt, túl kötött volt, és szűk látókörű. A kezdeti időszakban segített az indulásnál, de később már nem kaptunk hozzáadott érték, vagy pluszt a rendszertől. 2012-ben ezért nem hosszabbítottuk meg a szerződésünket. Ekkor találtuk ki a Fix Auto Service márkanevet egy székesfehérvári barátommal, aki szintén autószervizt üzemletetett a korábbi hálózatban. 2013 környékén, amikor a Trost kezdett kivonulni Magyarországról, akkor kezdtünk keresni új elsődleges alkatrész-beszállítót. Ekkor találkoztam először Türmer Bélával, az IC dél-pesti franchise tulajdonosával és került szóba az Inter Cars. Már a kezdetektől fogva kiemelkedően jó a kapcsolatunka a céggel minden szinten, szerintem nyugodtan kijelenthetem, hogy partneri a viszonyunk. Olyan beszállítót kerestem, ahol nem a tízezredik cég vagyunk a sorban, így baráti kapcsolat, mindennapos kommunikáció alakulhat ki. Ma az Inter Cars több, mint 80%-ban ki tudja szolgálni a szervizt, ami a szigetszentmiklósi raktár megnyitása után még több lehet. 2014-ben kezdtem el újra gondolkozni azon, hogy csatlakozunk kellene ismét egy hálózathoz. Új céges partnereket, flottákat szerettem volna behozni a szervizbe, de nem saját humán erőforrás alkalmazásával. Már volt tapasztalat, ezért pontosan tudtam, hogy mi is az amit keresek és mi az amit nem szeretnék.

 

 

Ő.P.: Hogy érzitek magatokat a Q-Service hálózatban?

K.N.: Nagyon jól.  A QS és egyben az Inter Cars mindet biztosított a számunkra, amit a szerződésben vállalt, sőt talán még egy kicsit többet is. Számunkra a hálózati tagság csak előnnyel járt. Több rendszert is megnéztem annak idején és nem volt kérdés, hogy a QS-t választjuk. Ez egy beszállítói franchise, ahol nekem egyetlen kötelezettségem van az Inter Cars felé, mégpedig elsődlegesen az általa biztosított alkatrészeket szakszerűen és megfelelő ügyfélkezelés mellett beépíteni. Van egy olyan VIP utazási program, ami Magyarországon teljesen egyedülálló. Kapunk Haynes Pro Vivid karbantartási szoftvert, a szervizarculatban is támogatnak, és önállóan is foglalkoztatnak flottamenedzsert, aki akvirál, segít új partnerek megtalálásában. Számlázási rendszert is biztosít az Inter Cars és a bónusz rendszer révén nem kellett önerőből szerszámot vásárolnunk amióta tagok vagyunk. Ezek számokban mérhető változások a cég életében. Tény, hogy mind raktárkészletben, mind a kiszállítás gyakoriságában, mind pedig az alkatrész-rendelő program felhasználhatóságában van még mit fejlődniük, de valamit valamiért. Egy másik nagyon fontos szempont volt, hogy az IC nem szolgál ki kisker ügyfeleket. Mi hozott alkatrészt nem építünk be és minden nagyker, aki az utcára is értékesít a mi piacunkat rombolja és a fekete gazdaságot erősíti, ami egy nagyon nagy probléma ebben a szektorban.

 

 

Másik fontos tényező a baráti jó viszony. Mint ahogyan azt korábban említettem ez egy partneri kapcsolat, és így is tekint a szervizre a cég. Ritka, hogy aznap nem kapsz választ, még akkor is, ha az ügyvezetőnek írsz. Továbbá Piri András személye is hozzá tartozott, hogy ide csatlakozott a szerviz, mert ő erősítette fel a Q-service hálózatot, ami jövőre a legnagyobb tagszámú hálózat lehet Magyarországon.

 

 

Ő.P.: Volt más, számokban kevésbé kifejezhető előnye is a csatlakozásnak?

K.N.: Jónak tartom egy összetartozó, közösen gondolkodó csapat tagjának lenni. Előző hét csütörtökön egyik ügyfelünk gépjárműve tőlünk és a saját telephelyüktől is messze robbant le. A közelben volt egy másik Q-Service, aki kiszállt a helyszínre, orvosolta a problémát és az autó a saját lábán hazajöhetett. Korábban mi is segítettünk másik Q-Service ügyfelének. Habár a legtöbb szervizben korábban kérni kell időpontot, a „közös csapatban játszunk” szellemiség és segítőkészség soron kívüli problémamegoldást eredményezett mindkét esetben. Idén volt az első találkozó tavasszal, az Inter Cars Expo előtt, ahol a szerviztulajdonosok megismerhették egymást, így még szorosabb kapcsolat alakulhat ki a hálózat szervizvezetői között, mindig jó, ha van személyes nexus.

 

Folytatjuk...

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....