Mesél a szakértő – Őszi óra visszaállítás | Autoszektor

szakértő

Mesél a szakértő – Őszi óra visszaállítás

2017.12.05.

Mercedes-Benz GLK 250 BlueTec 2014-ből csak 22 ezer kilométerrel

Októberben kellett visszaállítani az órákat, jól tudták ezt a nepperek is… Ezzel a felkiáltással tettem ki cégünk Facebook oldalára a Merci GLK műszerfaláról szóló képet

22.143 km az órában

Arra kértem a több mint 3.500 követőt, tippeljék meg, hogy valójában mennyit futott ez a 3 éves autó. Jöttek is szép számmal a tippek, a legmagasabb 522.000 km-ről szólt, de annyit előre elárulhatok, hogy ez azért túlzás.

Ami túl szép, hogy igaz legyen…

…az általában nem is igaz. Gondoljuk csak végig! Egy ilyen tizenmilliós kocsit tényleg nem azért vesz meg valaki, hogy 3 év alatt 22.000 km-t menjen vele. (Ez 600 km havonta, tehát még tankolni sem kell minden hónapban. Eleve gyanúsnak kell lennie egy ilyen ajánlatnak, ami még annyira olcsónak sem volt mondható, 9 millió forintot kértek érte még mindig.

Nagyon szép...

Nem az első Mercedes, amit megtekertek

Mindenki mondja, hogy ezek a Mercik már nem azok a Mercik, de azért egy Mercedes, még ma is Mercedes. Hiába szalajtanak bele 2-3 százezer kilométert, a belső anyagokon ez nem okoz jelentős kopást, a motorok sem halnak bele ekkora futásteljesítménybe, persze csak akkor nem, ha minden szervizelés előírás szerűen megy.

Tavaly tavasszal is megnéztünk egy GLK-t, de csodák csodájára nem találtunk rajta fogást és tudtommal ügyfelünk azóta is boldogan autózik az akkoriban is 175.000 km-t mutató kocsival. Nem úgy egy régebbi fogásunknál, ahol egy CLK-k kellett megvizsgálni. A kijelzett 100.000 km helyet 321.000 km volt a kocsiban – mondanom sem kell, hogy ezután már nem kellett tovább vizsgálni a kocsit.

Ez a GLK sem 22 ezret futott

A diagnosztikát is át lehet verni, de most nem sikerült. A komolyabb járművek, mint az Audi, BMW és a persze a Mercedes is, annyira részletes adatokat szolgáltat, hogy szinte képtelenség mindenhonnan kitörölni a km állást. Néhány eltárolt hibához tartozó adatsor olyan adatokat szolgáltatott, amelyek alapján bátran kijelenthettük, ebben a kocsiban legalább 177.136 kilométer van, de ha a hiba nem éppen akkor keletkezett, amikor a kocsit a telephelyen utoljára leállították, akkor valószínűleg ennél több.

A freeze frame sokszor segít - legalább 177.136 km van a kocsiban!

Mi van a szervizkönyvvel?

Azt mondják, ennek elektronikus szervizkönyve van. Mindig ezt mondják. Akkor is, ha nem az van neki. Csak kérdem én, akkor miért nincsen meg kinyomtatva az eladó kocsiban az elektronikus szervizkönyv minden bejegyzése? Nem ez lenne a minimum, hogy bizalmat keltsenek? Hagyjuk is!

Van még más is

Nem győzöm elégszer elmondani, hogy 1-2 éves, 20-30 ezret futott autókat nyugaton sem cserélnek le, hacsak nincs valami komoly baja. Ez a komoly baj, ilyen fiatal autók esetében legtöbbször az, hogy alaposan összetörik őket.

Minden telefonon érdeklődő ügyfélnek is elmondom, amikor arról beszél, hogy megtalálta álmai autóját: Ezeket a keveset futott fiatal autókat szó szerint vadásszák a kereskedők, itthon ki tudja, hol, hogyan és milyen alkatrészekkel helyreállítják, majd megjelennek a kereskedésekben velük és várják azokat a vásárlókat, akik még hisznek a csodákban.

És az emberi természet ilyen, elhisszük, hogy a világ legjobb vételét csípjük meg. Istenem, hányan lehetnek, akik semmiféle átvizsgálást nem kérnek a kocsira és megveszik ezeket a kocsikat, anélkül, hogy tudnának róla, mit vesznek valójában.

Október elején tarott a Volkswagen egy sajtótájékoztatót a silány alkatrészekkel megjavított autókról. Részletesen itt olvashatók az eredmények, de összefoglalásul annyit elmondok, hogy a nem eredeti gyári alkatrészekkel javított kocsi második törése utáni javítás egy nagyságrenddel drágább, mint a gyári technológiát továbbra is hordozó autóé.

Rétegmérés

A festékréteg mérés arra való, hogy az eredmények alapján megtudjuk, hogy mely elemek voltak korábban javítva, a javítás milyen minőségben történt, és arra is tudunk következtetni, hogy milyen súlyos volt a sérülés.

A GLK-n a csomagtér ajtó és a két a hátsó sárvédő mutatott a gyáritól jelentősen eltérő értékeket, innen már tudható volt, hogy a kocsi hátulról kapott korábban. De a javított elemek elhelyezkedése alapján azért könnyen lehet arra következtetni, hogy ez a hátulról jövő ütés bizony nem lehetett kicsi, úgyhogy a jármű emeléses vizsgálatánál erre külön figyeltünk.

És a gyanú beigazolódott. Alulról szépen látható volt, hogy a fenéklemez hátsó része (hátfal) ki lett cserélve és a hossznyúlványok is újak voltak. (Azt sajnos nem sikerült azonosítani, hogy gyári alkatrészeket kapott-e a Mercedes.)

Sajnos sem lehetőségünk, sem időnk nincsen megbontani a kocsikat vizsgálataink során, pedig néhány burkolat eltávolítása után biztosan sok mindenre fény derülne még. Így marad a tény: Az autó bizony törött volt. Ez van.

A lyukas kétfillérest röptében

Adott tehát egy visszatekert kilóméterórás és korábban összetörött Mercedes-Benz GLK, amit 9 millióért tettek ki a murvára. A gyárilag 17-es felnikre 235/60R17-es abroncsok kellenek. Tényleg már csak költőileg teszem fel a kérdést, hogy egyrészt miért volt más-más gumiabroncs 22 ezer kilométer után az autón? (Elöl Continental, hátul Pirelli) Másrészt miért volt mindkét tengelyen olyan gumi, amik a DOT szám alapján öregebbek az autónál? (Elöl 2010-es, hátul ’13-as.)

Pont az i-re

Azzal szeretném lezárni a kérdést, hogy vajon gyárt-e a Mercedes ilyen bazári, fehér keretes lábszőnyeg betéteket és vajon az eredeti szőnyegek a 22.000 km alatt koptak-e el annyira, hogy cserélni kelljen őket?

A fehér keretes szőnyegbetétek kell nézni...

Összefoglalásként: diagnosztikai lekérdezés ide, vagy oda, még egy csomó jel utalt arra, hogy ez a 22.143 km-es futás csupán csak egy mese. Habbal.

Aki még hisz a mesékben, annak mindenképpen ajánlom, hogy a csúcsszuper vételnek tűnő kocsikat is vizsgáltassa át, mielőtt súlyos milliókat szurkolna le érte!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....