autóipar
A bajor prémiummárka dingolfingi gyárában megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása, amellyel párhuzamosan a vállalatcsoport Münchenben működő, központi motorgyára is megkezdte az új luxus sportkupé legdinamikusabb erőforrásának tömegtermelését. A modellpaletta csúcsára érkező BMW M850i xDrive Coupé (4.4 liter hengerűrtartalmú, V8-as benzinmotorja 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes, a magával ragadó teljesítményhez társuló optimális hatékonyságról és kimagasló megbízhatóságról pedig a BMW Group központi motorgyárában alkalmazott leginnovatívabb gyártási megoldások és a tapasztalt, típus-specifikusan továbbképzett szakemberek precizitása gondoskodik.
A müncheni motorgyár tömegtermelési folyamatát a legmagasabb fokú minőségtudatosság jellemzi, amelynek következtében a tervezőmérnökök egy olyan V8-as benzinmotort álmodtak meg az új BMW 8-as Coupé motorházteteje alá, amely lélegzetelállítóan sima járáskultúrájával és versenytempó ihlette teljesítményével a lehető legintenzívebb vezetési élményt kínálja fel a bajor prémiummárka ügyfeleinek.
Az új nyolchengeres benzinmotor rendkívüli karaktere a müncheni motorgyár tömegtermelési folyamatában eszközölt fejlesztésekben is visszaköszön. A nagyteljesítményű erőforrás gyártását a típus-specifikusan továbbképzett szakemberek legmagasabb fokú összeszerelési precizitása és az új V8-as motorhoz kifejlesztett egyedülálló gyártási fázisok jellemzik. Az új BMW 8-as Coupé nyolchengeres erőforrásának motorblokkja, forgattyúháza és hengerfeje a BMW Group Landshutban működő könnyűfém-öntödéjében lát napvilágot, a Münchenbe szállított és itt készült alkatrészek végső összeszerelését pedig a szakemberek előbb egy központi adatkezelő rendszer segítségével, majd a legmagasabb fokú precizitás érdekében további mechanikus finomításokkal végzik. A központi adatkezelő rendszer a tömegtermelési folyamat mindegyik fázisában olyan összeszerelési minőségre vonatkozó adatokat tárol, mint például az egyes csavarok pontos meghúzási nyomatéka és a tökéletes szelephézagok. A digitális adatcserének köszönhetően a szakemberek a tömegtermelés mindegyik fázisában a legprecízebb eszközöket és meghúzási nyomatékokat alkalmazzák. Sőt mi több, a központi adatkezelő rendszer a V8-as benzinmotor mindegyik főbb alkatrészét, így például a csapágyperselyeket, a hajtókarokat és a hengerfejeket is egyedi kóddal látja el, az alkatrészek útja így a beszállítástól a beépítésig lépésről lépésre nyomon követhető.