légi közlekedés

Mesterséges intelligenciát vezet be az ügyfélkiszolgálásban a KLM

2018.01.12.

A légitársaságok között elsőként a KLM mesterséges intelligenciával válaszolja meg az ügyfelek kérdéseit a Twitteren, a Messengeren és a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatásban.

A légitársaság pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a DigitalGenius céggel közösen hoztak létre automatizált válaszokat, amelyek általános, visszatérő ügyfélszolgálati kérdésekre képesek válaszolni emberi beavatkozás nélkül. Ennek köszönhetően az ügyfélszolgálati munkatársaknak több idejük jut a bonyolultabb ügyek kivizsgálására, és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra.

Jelenleg egy 250 fős ügyfélszolgálati csapat átlagban heti 30 000 beszélgetést folytat le. Jellemzően öt-hat kérdés merül fel a beszélgetés alatt, amelyeknek egy része a tapasztalatok alapján mesterséges intelligenciával is megválaszolható. Ezért vezették be a DigitalGenius-szal közösen a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatást, amely a megkeresések felét tudja lefedni. 

A rendszer tanul az ügyfélszolgálati munkatárs reakcióiból. A tesztidőszak alatt még egy ember döntötte el, hogy megfelelő-e a válasz, most viszont már önmaga is képes ezt eldönteni, ahogy azt is, hogy meg tudja-e válaszolni a feltett kérdést. 

A Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) 2009 óta több mint 25 millió rajongót és követőt szerzett a közösségi médiában. A vállalatot hetente több mint 130 000-en említik a különböző oldalakon, ebből 30 000 kérdés vagy észrevétel. Az ügyfélszolgálattól az utasok 9 nyelven (holland, angol, német, spanyol, portugál, francia, japán, kínai és koreai) kérdezhetnek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.07.19
Nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket az elektromos autók elterjesztésére kitalált állami....
2018.07.19
A brit Towing Car of the Year díjátadón kategóriaelsőnek választották meg a Peugeot új generációs....
2018.07.19
A városi terepjárók iránti erős keresletnek köszönhetően jelentősen növelte forgalmát és nyereségét....
2018.07.19
Az Autós Nagykoalíció támogatásával a kocsi Kocsitoló Fesztivál keretében idén is megrendezték a....
2018.07.19
Kétszeres Európa bajnok, hatszoros magyar bajnok vendége lesz pénteken Gyöngyösnek. Kiss Norbi....
2018.07.19
Mintegy 164 ezer gépkocsiját adta át ügyfeleinek június folyamán az AUDI AG, értékesítése így 3,8....
2018.07.19
A J. D. Power idei jármű-megbízhatósági felmérésén (VDS) egy megismételt kategóriagyőzelem mellett....
2018.07.19
2018. július 9-től Várkonyi Zsolt (42) tölti be a BMW Group Magyarország vevőszolgálati igazgatói....
2018.07.19
Hogy megfeleljen az egyre sokszínűbbé váló elvárásoknak és életstílusoknak a Nissan Motor Co., Ltd....
2018.07.18
A Peugeot 2008 és az Opel Crossland X testvéreként valami újat, valami megfoghatót kellett mutatnia....