légi közlekedés

Mesterséges intelligenciát vezet be az ügyfélkiszolgálásban a KLM

2018.01.12.

A légitársaságok között elsőként a KLM mesterséges intelligenciával válaszolja meg az ügyfelek kérdéseit a Twitteren, a Messengeren és a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatásban.

A légitársaság pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a DigitalGenius céggel közösen hoztak létre automatizált válaszokat, amelyek általános, visszatérő ügyfélszolgálati kérdésekre képesek válaszolni emberi beavatkozás nélkül. Ennek köszönhetően az ügyfélszolgálati munkatársaknak több idejük jut a bonyolultabb ügyek kivizsgálására, és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra.

Jelenleg egy 250 fős ügyfélszolgálati csapat átlagban heti 30 000 beszélgetést folytat le. Jellemzően öt-hat kérdés merül fel a beszélgetés alatt, amelyeknek egy része a tapasztalatok alapján mesterséges intelligenciával is megválaszolható. Ezért vezették be a DigitalGenius-szal közösen a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatást, amely a megkeresések felét tudja lefedni. 

A rendszer tanul az ügyfélszolgálati munkatárs reakcióiból. A tesztidőszak alatt még egy ember döntötte el, hogy megfelelő-e a válasz, most viszont már önmaga is képes ezt eldönteni, ahogy azt is, hogy meg tudja-e válaszolni a feltett kérdést. 

A Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM) 2009 óta több mint 25 millió rajongót és követőt szerzett a közösségi médiában. A vállalatot hetente több mint 130 000-en említik a különböző oldalakon, ebből 30 000 kérdés vagy észrevétel. Az ügyfélszolgálattól az utasok 9 nyelven (holland, angol, német, spanyol, portugál, francia, japán, kínai és koreai) kérdezhetnek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.04.23
Halálos kimenetelű közúti közlekedési baleset történt 2018. április 23-án 14 órakor Abony....
2018.04.23
A főbb európai piacokon a legtöbb használt autót magában foglaló tranzakció magánszemélyek között....
2018.04.23
- Daniel Craig Aston Martin márkájú Bond-autója 468 500 dollárért (118,4 millió forint) kelt el egy....
2018.04.23
- Súlyos közúti baleset történt Észak-Koreában, amelyben sok kínai turista vesztette életét - írta....
2018.04.23
- Az autózás elektromosítása jegyében nyílik meg Pekingben a világ legnagyobb autóipari kiállítása....
2018.04.23
- Új életre keltették a híres Queen Elizabeth 2 luxus óceánjárót, vízen lebegő szállodaként....
2018.04.23
 A HoppyGo platform és a cseh Leo Express szállítási vállalat SmileCar mobilitási szolgáltatójának....
2018.04.23
A Lánchíd felújításáról, valamint a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós....
2018.04.23
A spanyol nyerte meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság elitkategóriája, a MotoGP versenyét....
2018.04.23
Közlekedési balesetben 9 személy vesztette életét, 52 súlyos és 125 könnyű sérüléssel végződött -....