éves előrejelzés

Mexikó után Győrben találkoztunk Alfons Dintnerrel

2019.12.30.

Amikor 2016 szeptember utolsó napján felavatták az Audi első mexikói gyárát, a fővárostól, Mexikóvárostól alig több mint száz kilométerre fekvő San José Chiapában, az ünnepi köszöntőt házigazdaként Alfons Dintner mondta. Akkor még egyikünk sem sejtette, hogy jó három évvel később Győrben ismét találkozunk.

Az Audi Hungaria ügyvezetésének elnöke a cég karácsonyi fogadásán találkozott először a média képviselőivel.

Alfons Dintner az Audi Hungaria karácsonyi fogadásán találkozott először a média képviselőivel. Amikor üdvözlésként megemlítettem, hogy már találkoztunk, kérdés mikor és hol? Azon nyomban rávágta 2016 őszén Mexikóban.

Az első közös téma tehát adott volt. Alfons Dintner hét és fél évet töltött Mexikóban. A gyárépítés előkészítése, lebonyolítása és beindítása egyaránt a nevéhez köthető. Nagy munkát végzett, ez nem kérdéses.

Több magyar munkatársam is volt Mexikóban, s az Audi Hungariára mindig pozitív példaként hivatkoztak – mondta elöljáróban, s elárulta azt is, Mexikó szerelmese lett a hét és fél év alatt. E sorok írója ugyan csak négy napot töltött Mexikóban, de hasonlóan Alfons Dintnerhez, ugyancsak szívébe zárta az egzotikus országot.

2016. szeptember 30. Az Audi mexikói gyárának avatásán Alfons Dintner az emelvényen az első sorban jobbról a második.

Mexikó után Magyarország következett, december tizedikén volt hetven napja, hogy Alfons Dintner átvette a magyar leányvállalat vezetését. Karácsonyi fogadás lévén, az évről rögtön adott is gyors értékelést, immár mint az Audi Hungaria ügyvezetésének elnöke.

Az autóipari átalakulás szenvedő alanyai vagyunk, felvértezzük azonban magunkat az átalakulás kihívásaira – fogalmazott Alfons Dintner.

Kihívásokkal teli, sikeres évet zárunk – mondta el a fogadáson. Számokat nem említett, azt azonban érzékeltette: mind motorgyártásban, mind pedig a járműgyártásban magas színvonalon van továbbra is az Audi Hungaria, s minden bizonnyal idén is a világ legnagyobb motorgyára lehet.

Alfons Dintner: Az autóipari átalakulás szenvedő alanyai vagyunk.

Dintner elmondta, valamelyest kevesebb dízelmotort gyártanak idén, viszont az elektromos motorgyártás elérte a százezres számot.

E-motorból idén tízszer annyit gyártottunk, mint korábban – jelezte, hogy a kieső dízelmotorokat bőven pótolják az elektromos erőforrások. Ezen a területen a győri Audi a konszern meghatározó vezetője.

Elkészült a 100.000. e-motor. Jelenleg a vállalatnál kétféle e-motor készül, három különböző teljesítménnyel: 100 kW, 125 kW és 140 kW. Minden e-tron modellt két elektromos motor hajt, az egyik az első-, a másik a hátsó tengelyen található. A gyártás bővítésével a napi kapacitás 400-ról  720 egységre növekedett. Mind a gyártósorra, mind a moduláris gyártószigetekre új gyártóberendezéseket telepítettek. A munkatársak száma szintén nőtt: jelenleg 490 szakember készíti az elektromos meghajtásokat Győrben.

Míg a motorgyártásban enyhe emelkedés várható, a járműgyártásban túlszárnyalja a győri gyár tavalyi számait. Köszönhetően a Q3 Sportback beindult sorozatgyártásának.

Az Audi három hete jelentette be, hogy hibridautókat is gyártanak Győrben. Ezzel kapcsolatban Alfons Dintner úgy fogalmazott: az Audi Hungaria történelmet ír.

Győrben készülő Audik fogadták a média képviselőit a karácsonyi fogadáson.

Az ügyvezetés elnöke beszélt arról is, hogy felelős vállalatként kiemelkedően fontosnak tartják a fenntarthatóságot. Az Audi Hungaria célul tűzte ki, hogy szén-monoxid mentes gyár akar lenni.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....