Rába-Volvo

Mi lassítja a Rába-Volvo buszok felfutását?

2016.03.08.

A következő tizenöt év stratégiáját tervezi a Rába-csoport - közölte Pintér István elnök-vezérigazgató az MTI érdeklődésére kedden Budapesten, sajtóbeszélgetésen. Beszélt arról is, mi lassítja a Rába-Volvo buszprogram felfutását?

Konkrétumok megjelölése nélkül megemlítette, hogy a társaság április közepi közgyűlésén már megjelenhetnek a gondolkodás első eredményei.
   

Elmondta, a társaságnak sikerült 2015-re, a korábban tervezettnél egy évvel előbb a tervezett szintre, az EBITDA (adó-, kamat- és értékcsökkenés előtti eredmény) 120 százaléka alá csökkentenie adósságát, mi új lehetőségeket nyit a Rába előtt.

Pintér István szerint a kérdés az, hogyan lehet a Rába sajátosságaiból előnyt kovácsolni. Megemlítette, bár a cégcsoport árbevételének több mint 90 százaléka exportból származik, a termelésben nincs külföldi jelenléte. Hozzátette: "Magyarországról próbáltuk a világpiac igényeit kielégíteni", a cég mérete nagyságrenddel kisebb, mint megrendelőié, döntési központja pedig itt van.

Lehetséges útnak nevezte értékesítéseik hazai részarányának növelését és a társaság nemzetközi jelenlétének erősítését is.

Az elnök-vezérigazgató megjegyezte: rövidebb kommunikációs lánc és nehezebb kiválthatóság az eredménye annak, hogy nem rendszerintegrátorokkal, hanem a járműgyártókkal szerződnek.

A magyar buszpiaci szerepvállalásukkal kapcsolatos kérdésre úgy nyilatkozott, "a Volvo együttműködés él, töretlen és készen állunk a kihívásokra", de a felfutást lassítja, hogy "a tömegközlekedés átalakításának dilemmái még nem zárultak le" Magyarországon. Kifejtette, a buszgyártással kapcsolatban az országban "él egy nosztalgia", ugyanakkor jelenleg nem lehet sorozatgyártásban gondolkodni, ezért pedig állandó megbízás híján nem éri meg elkötelezett csapatot felépíteni Győrben, ahol hatalmas a munkaerőpiac elszívó hatása.

Tavaly 46,154 milliárd forintos konszolidált árbevételt produkált a Rába-csoport, amely 3,7 százalékos csökkenés az előző évihez képest. Ugyanakkor a bruttó eredmény 5,3 százalékkal 9,677 milliárd forintra, az üzemi eredmény 16 százalékkal, 2,194 milliárdra, az EBITDA pedig 8,3 százalékkal, 4,463 milliárd forintra emelkedett.

A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerint készült beszámolóról a társaság hangsúlyozta: a Rába minden gazdálkodási mutatóját javította, valamennyi üzletág az előző évi teljesítményét meghaladó operatív nyereséget mutatott fel, valamint javította operatív hatékonyságát is.

A nyereséges és hatékony működés következtében a társaság a saját tőke állományát 13,5 százalékkal növelte 2015-ben, így az egy részvényre jutó saját tőke értéke meghaladta az 1300 forintot - jelezték korábban.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....