Rába-Volvo

Mi lassítja a Rába-Volvo buszok felfutását?

2016.03.08.

A következő tizenöt év stratégiáját tervezi a Rába-csoport - közölte Pintér István elnök-vezérigazgató az MTI érdeklődésére kedden Budapesten, sajtóbeszélgetésen. Beszélt arról is, mi lassítja a Rába-Volvo buszprogram felfutását?

Konkrétumok megjelölése nélkül megemlítette, hogy a társaság április közepi közgyűlésén már megjelenhetnek a gondolkodás első eredményei.
   

Elmondta, a társaságnak sikerült 2015-re, a korábban tervezettnél egy évvel előbb a tervezett szintre, az EBITDA (adó-, kamat- és értékcsökkenés előtti eredmény) 120 százaléka alá csökkentenie adósságát, mi új lehetőségeket nyit a Rába előtt.

Pintér István szerint a kérdés az, hogyan lehet a Rába sajátosságaiból előnyt kovácsolni. Megemlítette, bár a cégcsoport árbevételének több mint 90 százaléka exportból származik, a termelésben nincs külföldi jelenléte. Hozzátette: "Magyarországról próbáltuk a világpiac igényeit kielégíteni", a cég mérete nagyságrenddel kisebb, mint megrendelőié, döntési központja pedig itt van.

Lehetséges útnak nevezte értékesítéseik hazai részarányának növelését és a társaság nemzetközi jelenlétének erősítését is.

Az elnök-vezérigazgató megjegyezte: rövidebb kommunikációs lánc és nehezebb kiválthatóság az eredménye annak, hogy nem rendszerintegrátorokkal, hanem a járműgyártókkal szerződnek.

A magyar buszpiaci szerepvállalásukkal kapcsolatos kérdésre úgy nyilatkozott, "a Volvo együttműködés él, töretlen és készen állunk a kihívásokra", de a felfutást lassítja, hogy "a tömegközlekedés átalakításának dilemmái még nem zárultak le" Magyarországon. Kifejtette, a buszgyártással kapcsolatban az országban "él egy nosztalgia", ugyanakkor jelenleg nem lehet sorozatgyártásban gondolkodni, ezért pedig állandó megbízás híján nem éri meg elkötelezett csapatot felépíteni Győrben, ahol hatalmas a munkaerőpiac elszívó hatása.

Tavaly 46,154 milliárd forintos konszolidált árbevételt produkált a Rába-csoport, amely 3,7 százalékos csökkenés az előző évihez képest. Ugyanakkor a bruttó eredmény 5,3 százalékkal 9,677 milliárd forintra, az üzemi eredmény 16 százalékkal, 2,194 milliárdra, az EBITDA pedig 8,3 százalékkal, 4,463 milliárd forintra emelkedett.

A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerint készült beszámolóról a társaság hangsúlyozta: a Rába minden gazdálkodási mutatóját javította, valamennyi üzletág az előző évi teljesítményét meghaladó operatív nyereséget mutatott fel, valamint javította operatív hatékonyságát is.

A nyereséges és hatékony működés következtében a társaság a saját tőke állományát 13,5 százalékkal növelte 2015-ben, így az egy részvényre jutó saját tőke értéke meghaladta az 1300 forintot - jelezték korábban.

MTI

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.09.19
A Lexus prémium márkát is jegyző Toyota új navigációs és hangvezérlő funkciókat fejleszt, amelyek....
2017.09.19
Hétfőn este 21 órakor halálos közúti baleset történt Ausztriában, Großpetersdorf településen, közel....
2017.09.19
Nemzetközi együttműködésre van szükség az elektromobilitás fejlesztésében és az iparág előtt álló....
2017.09.19
Az autópiaci forgalom növekedését nyugtázva két éves szünet után novemberben újraindítja a Pajero....
2017.09.19
Makhmud Eshonqulov Üzbegisztánból  küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2017.09.19
Együttműködésre lépett egy megújuló üzemanyagokat gyártó céggel a British Airways olyan....
2017.09.19
A mentők megállapították, hogy meghalt annak a személyautónak a vezetője, amely fának hajtott a 68-....
2017.09.19
Keddtől küldhet figyelmeztetést a szabálysértő fuvarozóknak a nemzeti tengelysúlymérő rendszer,....
2017.09.19
A tokiói olimpiáig szóló hároméves támogatási szerződést kötött Csernoviczki Éva cselgáncsozóval a....
2017.09.19
Itthon ez év májusában debütált a Volkswagen Crafter legújabb generációja. A tavaszi szalagátvágás....