Rába-Volvo

Mi lassítja a Rába-Volvo buszok felfutását?

2016.03.08.

A következő tizenöt év stratégiáját tervezi a Rába-csoport - közölte Pintér István elnök-vezérigazgató az MTI érdeklődésére kedden Budapesten, sajtóbeszélgetésen. Beszélt arról is, mi lassítja a Rába-Volvo buszprogram felfutását?

Konkrétumok megjelölése nélkül megemlítette, hogy a társaság április közepi közgyűlésén már megjelenhetnek a gondolkodás első eredményei.
   

Elmondta, a társaságnak sikerült 2015-re, a korábban tervezettnél egy évvel előbb a tervezett szintre, az EBITDA (adó-, kamat- és értékcsökkenés előtti eredmény) 120 százaléka alá csökkentenie adósságát, mi új lehetőségeket nyit a Rába előtt.

Pintér István szerint a kérdés az, hogyan lehet a Rába sajátosságaiból előnyt kovácsolni. Megemlítette, bár a cégcsoport árbevételének több mint 90 százaléka exportból származik, a termelésben nincs külföldi jelenléte. Hozzátette: "Magyarországról próbáltuk a világpiac igényeit kielégíteni", a cég mérete nagyságrenddel kisebb, mint megrendelőié, döntési központja pedig itt van.

Lehetséges útnak nevezte értékesítéseik hazai részarányának növelését és a társaság nemzetközi jelenlétének erősítését is.

Az elnök-vezérigazgató megjegyezte: rövidebb kommunikációs lánc és nehezebb kiválthatóság az eredménye annak, hogy nem rendszerintegrátorokkal, hanem a járműgyártókkal szerződnek.

A magyar buszpiaci szerepvállalásukkal kapcsolatos kérdésre úgy nyilatkozott, "a Volvo együttműködés él, töretlen és készen állunk a kihívásokra", de a felfutást lassítja, hogy "a tömegközlekedés átalakításának dilemmái még nem zárultak le" Magyarországon. Kifejtette, a buszgyártással kapcsolatban az országban "él egy nosztalgia", ugyanakkor jelenleg nem lehet sorozatgyártásban gondolkodni, ezért pedig állandó megbízás híján nem éri meg elkötelezett csapatot felépíteni Győrben, ahol hatalmas a munkaerőpiac elszívó hatása.

Tavaly 46,154 milliárd forintos konszolidált árbevételt produkált a Rába-csoport, amely 3,7 százalékos csökkenés az előző évihez képest. Ugyanakkor a bruttó eredmény 5,3 százalékkal 9,677 milliárd forintra, az üzemi eredmény 16 százalékkal, 2,194 milliárdra, az EBITDA pedig 8,3 százalékkal, 4,463 milliárd forintra emelkedett.

A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerint készült beszámolóról a társaság hangsúlyozta: a Rába minden gazdálkodási mutatóját javította, valamennyi üzletág az előző évi teljesítményét meghaladó operatív nyereséget mutatott fel, valamint javította operatív hatékonyságát is.

A nyereséges és hatékony működés következtében a társaság a saját tőke állományát 13,5 százalékkal növelte 2015-ben, így az egy részvényre jutó saját tőke értéke meghaladta az 1300 forintot - jelezték korábban.

MTI

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.02.23
Kiterjedt nemzetközi kapcsolatai vannak a szegedi Roncsautó Kft.-nek: a japán autóbontós szövetség....
2017.02.23
A SEAT felszabadítja teljes digitális potenciálját a közelgő Mobil Világkongresszuson. A cég,....
2017.02.23
Személyre szabott vezetéstechnikai képzéseket biztosítanak céges sofőrök számára, egy több ezer....
2017.02.23
Három év alatt megnégyszereződött a környezetbarát hibrid autók értékesítése Magyarországon: míg....
2017.02.23
Sergey Ermilov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.02.23
Átesett a tűzkeresztségen a világbajnok Mercedes új autója! A W08-as versenygép Silverstone-ban....
2017.02.23
Vadság, szenvedély, lázadás, az élet rockkal és szabadsággal fűszerezve, két életérzés, amely kéz....
2017.02.23
A HERE rendkívül nagy pontosságú helymeghatározó szolgáltatását 2018-tól a bajor gyártó új....
2017.02.23
Tovább zöldülhetnek Budapesten a reptéri taxis fuvarok. A Főtaxi Zrt. és a Budapest Airport Zrt.....
2017.02.23
Egy jó kezdeményezésnek indult, apróbb szépséghibával zárult: kiderült, Lewis Hamilton új sisakja....