ICDP

Miből lesz bevétel, ha nem adnak el autót? Kereskedők jövője

2018.05.23.

Az autókereskedelem jelenleg két nagy, a bevételi forrásokat érintő, egyelőre még válaszra váró változás előtt áll. Ezek a változások bár Magyarországon csak részben vannak jelen, tőlünk nyugatra már nagyon is aktuálisak. Milyen választ adnak az autókereskedelem szereplői az online csatornák terjedésére és a tulajdonlástól a használat felé történő eltolódásra?

Az új autók értékesítéséből származó jövedelemforrások rendkívül fragmentáltak és a franchise-tulajdonosok között összetett menedzsment struktúrák alakultak ki, amelyek biztosítják, hogy képesek legyenek teljesíteni a gyártó által kitűzött és elvárt célokat.

Autoblog.com

A lakossági ügyfeleknek eladott minden új autó egyszerre generál bevételeket és költségeket egy franchise számára, amelyek összefoglalva a következőek:

  • A gyártó számláján levő alapvető kereskedelmi árrés kiegészül a halasztott bónusz kifizetésekkel, melyek kvantitatív (például a volumen) célszámok és kvalitatív (ügyfél-elégedettség, képzési standardok) mérőszámok alapján kerül meghatározásra.
  • Tőlünk nyugatra a legtöbb autó valamilyen finanszírozással kerül eladásra, amit a gyártó saját pénzügyi szolgáltatója biztosít. Ezek a pénzügyi szolgáltatók (Magyarországon például a Porsche Lízing) gyakran egyszerre flottakezelők, amelyek közvetlen kapcsolatban állnak az ügyfelekkel és az általuk közvetített ügyfelek vásárlásai is növelik a kereskedők bevételeit.
  • Nyugaton egyelőre jelentősebb szerep jut ezeknek a szolgáltatóknak, és a kereskedések támogatásában is nagyobb szerepet vállalnak, konkrétan forrást biztosítanak új járműállomány beszerezésére, sok esetben pedig segítséget nyújtanak a meglévő állomány továbbértékesítésére.

Az ilyen fragmentált bevételi források gondos menedzselést igényelnek annak biztosítására, hogy a kiskereskedelmi üzletek elfogadható áron menjenek végbe. A nagyobb és professzionálisabb kereskedőcsoportok jobban felkészültek arra, hogy összevonják és optimalizálják a bevételeket és a kapcsolódó költségeket oly módon, hogy előnyhöz jussanak a kisebb kereskedőkkel szemben.

Aacc

Ettől függetlenül, az autókereskedelem sokszor a legnagyobb, legprofesszionálisabban működő hálózatok sem sokkal tudják túlteljesíteni a nullszaldós eredményt.

Az online csatornák és mobilitási megoldások fejlődésével mindez még komplexebbé válik:

  • Ha több közvetlen tranzakció történik gyártó és ügyfél között közvetlenül, annak várhatóan az lesz a hatása, hogy az árrés és a bónuszok által generált bevételeket idővel felváltják a tesztvezetésekért és átadásokért járó kifizetések.
  • Ha az autót a gyártó adja el, kérdés, hogy a tranzakció konkrét végrehajtása beleszámít-e a kereskedő volumenébe, bónusz alapjába. Valószínűleg nem.
  • Ha a kereskedők saját értékesítési tevékenysége visszaesik, akkor ennek megfelelően csökkenteni kell a rögzített és működési költségeiket is, valamint a beruházási elvárásokat is, beleértve a létesítményeket és a járműállományt is. Ismét kérdéses, hogy az OEM-k felismerik-e az ilyen kiigazítások szükségességét

Egyelőre tisztázatlan módon, de a kereskedések szerepet vállalhatnának a gyártók által nyújtott szolgáltatásokból, melyek bár más módon – alkalmankénti és havi díjszabás alapján - de biztosítanának bizonyos szintű bevételt.

Readytalk

Hogy az online csatornák és a mobilitási szolgáltatások terjedése pontosan milyen hatással lesz a kereskedések bevételeire és jövőjére, jelenleg még kérdéses. Egyértelmű, hogy a hatás jelentős lesz és várhatóan negatívan fogja érinteni a bevételeket, ugyanakkor kellő gyártói támogatással és innovatív átalakításokkal akár még profitálhatnak is belőle. Ugyanakkor nem kérdés, ezúttal csak a legerősebbek maradnak majd talpon.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.01.15
A Lada 2018-ban is az orosz autópiac vezetője márkája maradt. Az Avtovaz közleménye szerint tavaly....
2019.01.15
~600 lóerő a belépő szint. Hibrid hajtás, izmos V8-as és nyomatékgyárral felérő 12 henger. Néha....
2019.01.15
A brit kormány azt javasolja a Nagy-Britanniában kiállított gépjárművezetői jogosítványok....
2019.01.15
Ali Shafei Törökországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.01.15
A Volkswagen AG és a Ford Motor Company ma bejelentette az első hivatalos megállapodások....
2019.01.15
Az Opel megszerzésével a PSA-csoport rekordszámú, 3,88 millió járművet értékesített tavaly, ami 6,8....
2019.01.15
A Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt. (NIPÜF) a könnyűfém keréktárcsákat készítő, német....
2019.01.15
Az országban 175 240 új autót adtak el decemberben, 5,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál....
2019.01.15
A „bado” márka igazi sikertörténet. A 44 éves Badó Ferenc ruhaipari mérnök, a cég tulajdonosa és....
2019.01.15
A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport a szén-dioxid-kibocsátásban....