ICDP

Miből lesz bevétel, ha nem adnak el autót? Kereskedők jövője

2018.05.23.

Az autókereskedelem jelenleg két nagy, a bevételi forrásokat érintő, egyelőre még válaszra váró változás előtt áll. Ezek a változások bár Magyarországon csak részben vannak jelen, tőlünk nyugatra már nagyon is aktuálisak. Milyen választ adnak az autókereskedelem szereplői az online csatornák terjedésére és a tulajdonlástól a használat felé történő eltolódásra?

Az új autók értékesítéséből származó jövedelemforrások rendkívül fragmentáltak és a franchise-tulajdonosok között összetett menedzsment struktúrák alakultak ki, amelyek biztosítják, hogy képesek legyenek teljesíteni a gyártó által kitűzött és elvárt célokat.

Autoblog.com

A lakossági ügyfeleknek eladott minden új autó egyszerre generál bevételeket és költségeket egy franchise számára, amelyek összefoglalva a következőek:

  • A gyártó számláján levő alapvető kereskedelmi árrés kiegészül a halasztott bónusz kifizetésekkel, melyek kvantitatív (például a volumen) célszámok és kvalitatív (ügyfél-elégedettség, képzési standardok) mérőszámok alapján kerül meghatározásra.
  • Tőlünk nyugatra a legtöbb autó valamilyen finanszírozással kerül eladásra, amit a gyártó saját pénzügyi szolgáltatója biztosít. Ezek a pénzügyi szolgáltatók (Magyarországon például a Porsche Lízing) gyakran egyszerre flottakezelők, amelyek közvetlen kapcsolatban állnak az ügyfelekkel és az általuk közvetített ügyfelek vásárlásai is növelik a kereskedők bevételeit.
  • Nyugaton egyelőre jelentősebb szerep jut ezeknek a szolgáltatóknak, és a kereskedések támogatásában is nagyobb szerepet vállalnak, konkrétan forrást biztosítanak új járműállomány beszerezésére, sok esetben pedig segítséget nyújtanak a meglévő állomány továbbértékesítésére.

Az ilyen fragmentált bevételi források gondos menedzselést igényelnek annak biztosítására, hogy a kiskereskedelmi üzletek elfogadható áron menjenek végbe. A nagyobb és professzionálisabb kereskedőcsoportok jobban felkészültek arra, hogy összevonják és optimalizálják a bevételeket és a kapcsolódó költségeket oly módon, hogy előnyhöz jussanak a kisebb kereskedőkkel szemben.

Aacc

Ettől függetlenül, az autókereskedelem sokszor a legnagyobb, legprofesszionálisabban működő hálózatok sem sokkal tudják túlteljesíteni a nullszaldós eredményt.

Az online csatornák és mobilitási megoldások fejlődésével mindez még komplexebbé válik:

  • Ha több közvetlen tranzakció történik gyártó és ügyfél között közvetlenül, annak várhatóan az lesz a hatása, hogy az árrés és a bónuszok által generált bevételeket idővel felváltják a tesztvezetésekért és átadásokért járó kifizetések.
  • Ha az autót a gyártó adja el, kérdés, hogy a tranzakció konkrét végrehajtása beleszámít-e a kereskedő volumenébe, bónusz alapjába. Valószínűleg nem.
  • Ha a kereskedők saját értékesítési tevékenysége visszaesik, akkor ennek megfelelően csökkenteni kell a rögzített és működési költségeiket is, valamint a beruházási elvárásokat is, beleértve a létesítményeket és a járműállományt is. Ismét kérdéses, hogy az OEM-k felismerik-e az ilyen kiigazítások szükségességét

Egyelőre tisztázatlan módon, de a kereskedések szerepet vállalhatnának a gyártók által nyújtott szolgáltatásokból, melyek bár más módon – alkalmankénti és havi díjszabás alapján - de biztosítanának bizonyos szintű bevételt.

Readytalk

Hogy az online csatornák és a mobilitási szolgáltatások terjedése pontosan milyen hatással lesz a kereskedések bevételeire és jövőjére, jelenleg még kérdéses. Egyértelmű, hogy a hatás jelentős lesz és várhatóan negatívan fogja érinteni a bevételeket, ugyanakkor kellő gyártói támogatással és innovatív átalakításokkal akár még profitálhatnak is belőle. Ugyanakkor nem kérdés, ezúttal csak a legerősebbek maradnak majd talpon.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.06.20
Bár várhatóan bevetik továbbfejlesztett erőforrásukat, és a hosszú egyenesek papíron kedveznek....
2018.06.19
Mit tanuljon a gyerek, hogy 10 év múlva legyen munkája? ..
2018.06.19
Újra dobogós helyen végzett a 2018-as Kamion Európa-bajnokságon az OXXO Hungary Truck Racing Team.....
2018.06.19
Több mint 507 ezer gépkocsit hív vissza az Amerikai Egyesült Államokban a Kia Motors Corp. a....
2018.06.19
Darko Drljevic Montenegróból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.06.19
Több mint 246 millió eurót (körülbelül 80 milliárd forintot) biztosít az Európai Unió kohéziós....
2018.06.19
Oldtimer autókkal is készül szombatra, a 2018-as Múzeumok éjszakájára a Budapesti Történeti Múzeum....
2018.06.19
A BMW Group Magyarország márkanagykövete, Osvárt Andrea színésznő, modell és producer egy....
2018.06.19
Diákok ezrei készülnek, hogy új rekordokat állítsanak fel üzemanyaghatékony autóikkal a Shell Eco-....
2018.06.19
Eldőlt a hónapok óta húzódó kérdés: 2019-től a Red Bull már nem Renault motorokat használ.   ..