ICDP

Miből lesz bevétel, ha nem adnak el autót? Kereskedők jövője

2018.05.23.

Az autókereskedelem jelenleg két nagy, a bevételi forrásokat érintő, egyelőre még válaszra váró változás előtt áll. Ezek a változások bár Magyarországon csak részben vannak jelen, tőlünk nyugatra már nagyon is aktuálisak. Milyen választ adnak az autókereskedelem szereplői az online csatornák terjedésére és a tulajdonlástól a használat felé történő eltolódásra?

Az új autók értékesítéséből származó jövedelemforrások rendkívül fragmentáltak és a franchise-tulajdonosok között összetett menedzsment struktúrák alakultak ki, amelyek biztosítják, hogy képesek legyenek teljesíteni a gyártó által kitűzött és elvárt célokat.

Autoblog.com

A lakossági ügyfeleknek eladott minden új autó egyszerre generál bevételeket és költségeket egy franchise számára, amelyek összefoglalva a következőek:

  • A gyártó számláján levő alapvető kereskedelmi árrés kiegészül a halasztott bónusz kifizetésekkel, melyek kvantitatív (például a volumen) célszámok és kvalitatív (ügyfél-elégedettség, képzési standardok) mérőszámok alapján kerül meghatározásra.
  • Tőlünk nyugatra a legtöbb autó valamilyen finanszírozással kerül eladásra, amit a gyártó saját pénzügyi szolgáltatója biztosít. Ezek a pénzügyi szolgáltatók (Magyarországon például a Porsche Lízing) gyakran egyszerre flottakezelők, amelyek közvetlen kapcsolatban állnak az ügyfelekkel és az általuk közvetített ügyfelek vásárlásai is növelik a kereskedők bevételeit.
  • Nyugaton egyelőre jelentősebb szerep jut ezeknek a szolgáltatóknak, és a kereskedések támogatásában is nagyobb szerepet vállalnak, konkrétan forrást biztosítanak új járműállomány beszerezésére, sok esetben pedig segítséget nyújtanak a meglévő állomány továbbértékesítésére.

Az ilyen fragmentált bevételi források gondos menedzselést igényelnek annak biztosítására, hogy a kiskereskedelmi üzletek elfogadható áron menjenek végbe. A nagyobb és professzionálisabb kereskedőcsoportok jobban felkészültek arra, hogy összevonják és optimalizálják a bevételeket és a kapcsolódó költségeket oly módon, hogy előnyhöz jussanak a kisebb kereskedőkkel szemben.

Aacc

Ettől függetlenül, az autókereskedelem sokszor a legnagyobb, legprofesszionálisabban működő hálózatok sem sokkal tudják túlteljesíteni a nullszaldós eredményt.

Az online csatornák és mobilitási megoldások fejlődésével mindez még komplexebbé válik:

  • Ha több közvetlen tranzakció történik gyártó és ügyfél között közvetlenül, annak várhatóan az lesz a hatása, hogy az árrés és a bónuszok által generált bevételeket idővel felváltják a tesztvezetésekért és átadásokért járó kifizetések.
  • Ha az autót a gyártó adja el, kérdés, hogy a tranzakció konkrét végrehajtása beleszámít-e a kereskedő volumenébe, bónusz alapjába. Valószínűleg nem.
  • Ha a kereskedők saját értékesítési tevékenysége visszaesik, akkor ennek megfelelően csökkenteni kell a rögzített és működési költségeiket is, valamint a beruházási elvárásokat is, beleértve a létesítményeket és a járműállományt is. Ismét kérdéses, hogy az OEM-k felismerik-e az ilyen kiigazítások szükségességét

Egyelőre tisztázatlan módon, de a kereskedések szerepet vállalhatnának a gyártók által nyújtott szolgáltatásokból, melyek bár más módon – alkalmankénti és havi díjszabás alapján - de biztosítanának bizonyos szintű bevételt.

Readytalk

Hogy az online csatornák és a mobilitási szolgáltatások terjedése pontosan milyen hatással lesz a kereskedések bevételeire és jövőjére, jelenleg még kérdéses. Egyértelmű, hogy a hatás jelentős lesz és várhatóan negatívan fogja érinteni a bevételeket, ugyanakkor kellő gyártói támogatással és innovatív átalakításokkal akár még profitálhatnak is belőle. Ugyanakkor nem kérdés, ezúttal csak a legerősebbek maradnak majd talpon.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.17
1912 nyarán, a Királyi Magyar Automobil Club szervezésében közel húsz bátor magyar és külföldi....
2018.10.17
Több millió eurós befektetéssel Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL....
2018.10.17
Az Orosz Gépjárműgyártók Szövetsége (AEB) bejelentette, hogy 2018 szeptemberében az orosz autópiac....
2018.10.17
Újabb medvét gázolt el egy kamion szerdán a romániai A1-es (dél-erdélyi) autópálya Szeben megyei....
2018.10.17
Sergei Semendyaev Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.17
A Toyota Hiace méltó örökösének bizonyuló legújabb generációs Toyota PROACE.A karosszéria választék....
2018.10.17
Szintet lép a magyar autóipar, cél, hogy a gyártás mellett Magyarország élen járjon a technológiák....
2018.10.17
Nagyüzem van a hazai vezetéstechnikai-centrumokban, de továbbra is elsősorban a cégeknél látják be....
2018.10.17
Szeptemberben jelentősen csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az egy....
2018.10.17
Fának csapódott egy autó Dunaföldváron szerda reggel, a jármű vezetője meghalt - közölte a....