WTCC

Michelisz az első sorból indul Argentínában

2017.07.16.

Egyedül Catsburg volt gyorsabb Michelisz Norbertnél az időmérőn Argentínában, de a Volvo pilótáját vizsgálják pályaelhagyás miatt. Jelen állás szerint Michelisz második, de a hivatalos végeredmény még változhat.

Legutóbb Vila Realban és előtte a Nürburgringen is megszerezte a pole pozíciót az időmérőn Michelisz Norbert, és ezzel elit társaságba került. A WTCC történetében ugyanis előtte csak heten voltak képesek egymás után két versenyen megnyerni a kvalifikációt: Fabrizio Giovanardi, Andy Priaulx, Gabriele Tarquini, Rob Huff, Yvan Muller, Alain Menu és José María López. Közülük öten világbajnokok.

A triplázás, azaz sorozatban három időmérős győzelem viszont már csak négyüknek sikerült, Michelisz azzal a céllal utazott Argentínába, hogy ő legyen az ötödik. "Ehhez a kvalifikáción biztosan tökéletes körre lesz szükség - jegyezte meg blogposztjában. - Argentínában három márka, a Honda, a Volvo és a Citroën kiegyenlített küzdelme várható, így nem mondanám, hogy én vagyok az esélyes. Pontosabban itt nincs egy esélyes."

Az erőviszonyok felmérése nehézkesen kezdődött, hiszen a helyi idő szerint szombat reggel 8:30-ra kiírt első szabadedzést csúsztatni kellett az óriási köd miatt, és a közben újra romló időjárási viszonyok miatt 13 perccel korábban muszáj volt befejezni azt. Michelisz volt a leggyorsabb 1:44,17-tel, majd a már rendben lezajló FP2-n negyedik lett 1:43,9-cel.

A második szabadedzésen a volvós Nick Catsburg nyert 1:43,207-tel. A pályarekordot egyébként az argentin Esteban Guerrieri tartotta tavalyról (1:42,993), amit ugyanúgy egy Chevrolet-val teljesített, mint amivel ezúttal is kigurult a pályára.

Az argentínai télben az időmérő már normális időjárási viszonyok között kezdődött. Michelisz nem ment ki egyből a mezőny nagy részével együtt a Q1 legelején. Néhány perces várakozás után az első gyors körével (1:44,139) rögtön az élre állt. Idővel visszacsúszott a negyedik helyre, és bár a legjobb tizenkettőbe való továbbjutása nem forgott veszélyben, kijött még egy körre, és 1:43,747-re javítva harmadikként ment a Q2-be. Nagy meglepetésre Norbi egyik legnagyobb riválisa, a Citroënt vezető Rob Huff mindössze 13. lett, így számára itt véget is ért a kvalifikáció.

A Q2-t Michelisz 1:43,135-tel kezdte, amivel nemcsak az élre állt az első próbálkozások után, de a hétvége addigi leggyorsabb körét futotta meg. A legvégén Catsburg a Volvóval még hat századdal megelőzte a Honda magyarját, de a legjöbb ötbe való bejutás nem volt kérdéses.

Tavaly Michelisz egyedüli hondásként és az ötödik helyen izzadva jutott be a Q3-ba a sok egyenes és nyújtott kanyarok miatt a Honda számára kedvezőtlen termasi pályán, most viszont könnyedén a második helyen, és mellette csapattársa, Tiago Monteiro is ott volt. Ebből is látszik, hogy milyen sokat fejlődött a Honda a télen.

A Q3-ban szokás szerint már csak egy lehetősége volt mindenkinek, és az első három próbázó, Guerrieri, Monteiro és Björk is rontott a Q2-es idejéhez képest. Michelisz is lassabb volt valamivel, ezek az apró különbségek valószínűleg a pálya állapotváltozásának voltak betudhatóak. Utolsóként Catsburg ugyan bejött Norbi elé, de a köre legvégén kicsúszott a pályáról, és ezért a versenybírák vizsgálatot indítottak ellene pályaelhagyás miatt. A végeredmény egyelőre csak ideiglenes.

Ha minden így marad, Michelisz Norbert négy pontot zsebelt be a kvalifikációs második helyével. A vasárnap 20:00-kor kezdődő fordított rajtrácsos nyitófutamon a nyolcadik (Micsigami autójában motort cseréltek, így ő a mezőny végére sorolódik), a 21:15-kor rajtoló főfutamon a második helyről indul majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....