Olaszország

Milánó és Torino utcai forgalmában tesztelik az elektromos rollereket

2019.08.20.

Elsőként a két tartományi főváros csatlakozott az olasz kormány elektromos mikromobilitási programjához, amelynek célja, hogy kidolgozzák a kis méretű, egyéni elektromos közlekedési eszközökre vonatkozó általános szabályokat – írja az alvolante.it olasz autós szakportál.

Milánóban és Torinóban megkezdődtek az elektromos mikromobilitási tesztek, miután július 27-én hatályba lépett a kísérleti időszakra vonatkozó olasz kormányhatározat. A projekt célja a jelenlegi kaotikus helyzet kiküszöbölése. Az elektromos rollerek, a segwayek, hoverboardok és monowheelek is elárasztották a városok utcáit.  A KRESZ-re fittyet hányva cikáznak az utakon, eluralják a járdákat, veszélyt jelentve a gyalogosokra. 
 
 
A kis méretű, egyszemélyes elektromos közlekedési eszközök használatát a kormányrendelet azokban a városokban teszi lehetővé, amelyek csatlakoznak a kormány kétéves kísérleti programjához. Ennek egyik feltétele, hogy az egy- és kétkerekű elektromos kisjárművek csak meghatározott utakon és a szabályok szigorú betartásával közlekedhetnek. A szabálysértőkre 26-102 euró közötti büntetés vár. A kétéves tesztidőszak tapasztalatait összesítve a kormány dönt majd arról, hogyan tovább. 
 
 
Az elektromos rollerek és „rokonaik” tesztelésére vonatkozó rendelet szabályai összetettek és részletezőek. Az egyszemélyes elektromos közlekedési eszközeit mindenki használhatja nappal és jó időjárás esetén. Ám a naplemente után fél órától napfelkelte előtt  fél óráig tartó időszakban, illetve kedvezőtlen időjárási körülmények között csak olyan eszközök közlekedhetnek, amelyek fel vannak szerelve első és hátsó fényekkel, illetve reflektorral. 
 
 
Az eszközöket csak felnőttkorúak, illetve olyan 14 és 18 év közötti fiatalok vezethetik, akik megszerezték a jogosítványt kismotor/moped  használatához. Utasokat nem szállíthatnak, és tilos minden „trükközés, hirtelen manőver vagy mutatványt, valamint a gyalogosokat akadályozó magatartás".
 
 
Az elektromos mikrojárművek közlekedhetnek a gyalogosok számára kijelölt helyeken, járdákon, kerékpárutakon, illetve a főutak mellett e célra kialakított sávokon.  Mozoghatnak  a 30 kilométeres zónákban, továbbá mindenütt, ahol a megengedett legnagyobb sebesség nem több 30 km/h-nál. A járművek sebességük nem haladhatja meg a 20km/h-t, amit le kell csökkenteniük 6 km/h-ra, ha gyalogosok közelében haladnak el.  

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.23
Az ikonikus Jazz következő nemzedékét kétmotoros, hibrid hajtáslánccal forgalmazza majd a Honda. ..
2019.10.23
Az egy évvel korábbi szint felére csökkent a Boeing adózott eredménye a szeptember 30-ával....
2019.10.23
Az Audi 15 milliárd eurós (5025 milliárd forint) költségcsökkentési programot hajt végre 2022-ig –....
2019.10.23
Az új Golf érkezése előtt a Volkswagen sorra veszi az elődöket. Ezúttal az ötödik generáció került....
2019.10.23
Hónapról-hónapra változik a hangulat az európai autópiacon, az elmúlt hét hónap enyhe visszaesest....
2019.10.23
Egy nemzetközi gyakorlat miatt több forgalmas útszakaszon nagyobb katonaijármű-forgalom lesz....
2019.10.23
A 2-es Gran Coupé sportos karakterének kihangsúlyozása érdekében, és azért, hogy az újdonság....
2019.10.23
A rendőrök az egyhetes akció során 3097 nehéz tehergépkocsit és 465 autóbuszt ellenőriztek – írta a....
2019.10.23
A Toyota a 2019-es Tokiói Motor Show „FUTURE EXPO” kiállítása keretében mutatja be sorozatgyártásra....
2019.10.23
Változik ma a budapesti tömegközlekedés menetrendje az október 23-ai munkaszüneti nap és a fővárosi....