márkakereskedés

Milyen a jó kiszolgálás egy márkakereskedésben? 3. rész

2019.05.11.

Mik lehetnek reális elvárások? Vajon például Németországban sosem bakiznak az értékesítők? Következzen néhány szempont, élmény, tapasztalat, járjuk körbe egy kicsit a témát! Talán akadnak, amelyek szerinted is fontosak és meglétük élménnyé teszi vásárlásodat.

Oldalunk egyik cikkében már szó esett a gyár, importőr és kereskedő viszonyokról. Ugyan Londonban akár már telefonfülkéből is megrendelhetjük új autónkat (márkakereskedés helyett elegendő ide betérni), vagy a Tesla házhoz szállítja a használatra alkalmas termékét. Nem feledem a rastatti Mercedes gyár átadócsarnokát, ahol a sok boldog vevő duplán elégedett volt, hiszen szinte közvetlenül a sorról vásárolta új autóját. A márkakereskedők jelenleg még fontos részét képezik az értékesítésnek és a termékek fogyasztóhoz való eljuttatásának, ám a jövőben ez is megváltozik.

Egy-egy értékesítő és az ügyfél között kialakult kapcsolat a legtöbb esetben jóval túlmutat puszta gépjárműeladáson és -átvételen.

3. rész. Tér, idő, kisugárzás

A vásárlók tájékozottságát és árérzékenységét, valamint a kiszolgálás minőségét megtárgyalva, következzen néhány egyszerű szempont, amellyel megkönnyítik autóvásárlásunkat, vagy amelyek felteszik a pontot az i-re, és pénzbeli előnyünk vagy hátrányunk nem származik belőle!

A munkásemberek vagy irodakukacok 16-17 óra után szabadulnak munkahelyükről általában. Több autószalon is úgy rendezkedett be, hogy természetesen a reggeli órákban már tudjon fogadni vásárlókat, ugyanakkor például a péntek este 6 órai csúcsidőt is le tudja kezelni. Nagyon egyszerű a történet, a szombati autóvásárlás nem mindenkinek kényelmes, a szalonba nem férnek be túl sokan, így célszerű lefedni a frekventáltabb estéket is.

Miután kitaláltuk, hogy melyik kereskedésbe térünk be megnézni álmaink használt vagy új autóját, további fontos szempont a szalon minőségérzete. Az eladók egyenruhájának milyensége, a posztereken szereplő négykerekűek aktualitása, az ülőhelyek száma, az ingyen kávé minősége, a mosdók állapota. Valamint a legfontosabb, a belépéskori köszönés és megszólítás.

Rengetegen bóklásznak egy adott modell körül. Szemlélődnek, de igazából már beleültek és végül is döntöttek, de azért esetleges kételyeik szertefoszlatásáért még győzködik magukat vagy zavarukban álldogálnak. Jó pont lehet, ha az értékesítő mindjárt az első percekben odafárad a nézelődő személyhez vagy személyekhez a belépést követően, köszöntve őket, jelezve rendelkezésükre állását. De ez nem elég, itt vízválasztó pillanatok következnek: ugyanis a mondat közlése után elegánsan visszafáradva a karosszékhez vagy a vizsgálódást akadályozva, túlbuzgóságot tanúsítva könnyen két végletbe eshet az eladó. Személy szerint nekem mindig is jól esett, ha a „bármi kérdése van, ott megtalál” gyors és mosolygós beugrón felül ott maradt beszélgetést kezdeményezett a kolléga, amely első néhány mondatából kiderül, milyen irányba mozdul el a szituáció.

Az igényfelmérést és a vételárra való rábólintást követően eltelik néhány nap, hét, hónap, mire megérkezik a négykerekűnk. Az átadás-átvételt filléres kiegészítőkkel fel lehet dobni, egy elegáns névtábla és egy selyemlepel egy kicsit tudja fokozni az exkluzivitást a nagy pillanat előtt, amikor kezünkbe kapjuk a slusszkulcsot. A virágcsokor és/vagy ital jellegű ajándék hab a tortán, de sok márkánál amúgy előírás. Érdekes módon ilyen téren nagy a szórás a márkák, de még hasonló kereskedések között is! Természetesen a vásárlók legtöbbje ezek hiányában is fülig érő szájjal konstatálja, hogy „megjött a piros új autóm”, vagyis efféle cécóra nem feltétlenül lenne szükségük.

Ha nemcsak materiális, hanem emocionális téren is emlékezetes marad számunkra a vásárlás, a kötelező szervizkor esetleg csak úgy megszólítjuk értékesítőnket, akitől vásároltuk a modellt. A jó kapcsolat révén ott él majd bennünk az adott márkakereskedés és márkaszerviz képe, ahová szívesen visszatérünk kérdés, kérés, vásárlás vagy szervizelés esetén is.

Neked mi a fontos?

Zsákban hoztak már több mint 10 millió forintot autóvásárláskor. Volt, akit munka után beesve, fáradtan, kócosan, pólóban körülbelül kinevettek sportautó vásárlásakor, pedig még a karbon-kerámiát és megrendelte. Vagy Németországban nem igazán sikerült elrendezni az egyedi rendszámot, sőt, az átadás pillanatában nem indult az autó – hupsz, lemerült az akksi, de egyébként gázolaj is alig van benne, rátöltünk. Na, ez utóbbi nem prémium márka esetében történt meg. Tehát utalva a bevezetésben foglaltakra, erősen kereskedésfüggő lehet néha, hogy mivel találkozunk akár itthon, akár nyugaton.

Az alábbi cikk néhány szempontot figyelembe véve igyekezett kitérni, mire számíthatunk, szeretnénk számítani vagy kell számítanunk egy jó márkakereskedésben egy új autó vásárlásakor. Te ezekkel találkoztál mind? Sokalltad vagy kevesellted a törődést? Vagy esetleg olyan fából faragtak, hogy ilyen mélységig nem boncolgatnád a témát? Szívesen vennéd ugyanott ugyanattól a következő új autódat?

Egy jó márkaszerviz pedig így működik, ha a vásárlás után javításra vagy kötelező szervizre visszatérünk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.05.26
A gyalogosoknak mindig elsőbbségük van a zebrán, de sajnos ezt nem mindig kapják meg. Megmutatjuk,....
2019.05.26
A honvédelmi miniszter szerint az önvezető járművekben – beleértve az önvezető harci járműveket –....
2019.05.26
Kecskemét térségében csak egy forgalmi sáv járható az autópálya Szeged felé vezető oldalán - írja a....
2019.05.26
Motoros és egy mentőautó ütközött az M6-os autópálya dunaújvárosi szakaszán - írja a police.hu. ..
2019.05.26
Az első napot követően a tizedik helyen áll a MOL Racing Team két versenyzője, Herczig Norbert és....
2019.05.26
Charles Leclerc az idei szezonban egyértelműen második számú pilóta szerepben versenyez a Ferrari....
2019.05.25
A kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, a Tankpool24-Mercedes magyar versenyzője az első futamon....
2019.05.25
Idén a Tankpool24 Racing mindkét Mercedesét Kecskeméten készítik fel, nagyrészt magyar mérnökök. ..
2019.05.25
Zöld utat kapott a Fiat Tipo arculati átalakítása, amihez a megfelelő anyagi háttér is....
2019.05.25
Jitet Kustana Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....