WRC

Minden, amit a 2017-es Rali vb-ről tudni érdemes - 2. rész

2017.01.19.

Csütörtök éjjel felbőgnek a motorok Monaco környékén a francia Alpokban, és a kezdetét veszi a WRC új szezonja, amelyet a szakértők máris a 80-as évek B-csoportos aranykorához hasonlítanak az átfogó szabályváltozások miatt. Vadonatúj, minden korábbinál gyorsabb versenyautókat láthatunk majd száguldani idén, a tavaly kiszállt Volkswagen helyére a Toyota érkezett.


Az új M-sport versenyautó a még nem is kapható új Ford Fiestán alapul

A Ford támogatásával működő félgyári M-Sport csapattal vesz részt a 2017-es világbajnokságon a legnagyobb esélyes, a négyszeres világbajnok Sebastien Ogier. Miután kiszállt a Volkswagen, a franciának gyorsan kellett döntenie, hogy hol folytatja pályafutását. Az M-Sport vezetője, Malcolm Wilson mellett a Toyotás Tommi Mäkinen is komolyan le akarta szerződtetni; Ogier azután döntött a brit csapat mellett, hogy 2016 novemberében az új Fiestát és a Yarist is kipróbálta. A 33 éves francia valószínűleg nem fog annyi futamot nyerni, mint az elmúlt években, de az is kisebb meglepetés lenne, ha a jelenlegi 38 futamgyőzelme nem nőne 40 fölé a szezon során.


A szupertehetséges Tänaknak jó mérce lesz a csapattárs Ogier

Ogier csapattársa a 29 éves Ott Tänak lesz, az észt versenyző tavaly Lengyelországban és Nagy-Britanniában is majdnem versenyt nyert a brit DMACK gumikon futó, privát Fiestájával. Idén már a „gyári” M-Sport csapatot erősíti, a harmadik, DMACK gumis Ford Fiestába Tänak helyére a 28 éves wales-i Elfyn Evans ül be. Ez lesz a mezőny egyetlen WRC-je, amely nem Michelin gumikat használ.


A Citroën főleg Kris Meeke-től várja az eredményeket

A 2000-es években Sébastien Loebbel számtalan bajnoki címet szerző, de az utóbbi években rendre hoppon maradó Citroën szintén nagyon éhes a sikerre, tavaly nem is indultak minden versenyen, hogy megfelelően felkészülhessek 2017-re, és idén már a WTCC-ből is kiszálltak, hogy minden erejükkel a WRC-re koncentrálhassanak. A versailles-i székhelyű csapat első számú pilótája a 37 éves brit Kris Meeke lesz, aki tavaly beugróként is megnyert két versenyt.


A mezőny legmodernebb kinézetű autója a Citroëné

A Citroën a vadonatúj C3-asból fejlesztette ki a 2017-es versenyautóját, ez lesz az első kocsi a csapat történetében, amelyik ötajtós (a C3-ból ugyanis nem létezik háromajtós karosszériaváltozat). Meeke mellett a 24 éves francia Stéphane Lefebvre, és a 25 éves ír Craig Breen kap lehetőséget náluk a bizonyításra.


A Hyundai nem változtatott a pilótafelállásán, és az autó is maradt az i20

A legstabilabb alakulattal a Hyundai rendelkezik, a koreaiak ugyanis változatlan pilótafelállással kezdik az idei évet. Nincs első számú versenyzőjük, a 33 éves spanyol Dani Sordo, a 28 éves belga Thierry Neuville és a 29 éves új-zélandi Hayden Paddon egyenlő elbánásban részesül. Autó tekintetében maradtak a tavaly bevezetett i20-as típusnál, de a 2017-es gépet már nem az öt-, hanem a háromajtós változatból alakították ki, ami számos előnyt biztosít.


Két ajtóval kevesebbje van az új Hyundai-nak, mint a tavalyi i20 WRC-nek

Így változik a tv-közvetítés

Idén sem adja egyik magyar televízió sem a WRC küzdelmeit, viszont az interneten a Red Bull TV adásaival teljesen ingyen is lehet majd követni az eseményeket. Az energiaitalos cég minden versenynap végén 22 órakor jelentkezik majd egy hosszabb összefoglalóval, ezen kívül szombat déltől egy 75 perces élő adásuk is lesz, amelyben egy gyorsasági szakasz élő közvetítése is helyet kap. A két műsorvezető Mark Webber autóversenyző és Mike Chen szakújságíró lesz. Akinek még részletesebb közvetítésre van igénye, az a hivatalos WRC+ csatornára fizessen elő, az egész szezon most akciósan 40 euróba kerül.

Így változott a versenynaptár

A 2017-es világbajnokságot 4 kontinens 13 országában rendezik meg, az első és az utolsó verseny között 11 hónap telik el, vagyis sokkal kevesebb az idő a fejlesztésekre és a pihenésre, mint a többi világbajnoki sorozatban. Így néz ki a naptár:

1.      Monte-Carlo - január 19-22
2.      Svédország - február 9-12
3.      Mexikó - március 9-12
4.      Franciaország - április 6-9
5.      Argentína – április 27 - 30
6.      Portugália - május 18 - 20
7.      Olaszország - június 8 - 11
8.      Lengyelország – június 29 – július 2
9.      Finnország - július 27 - 30
10.    Németország - augusztus 17 - 20
11.    Spanyolország - október 5 - 8
12.    Nagy-Britannia - október 26 - 29
13.    Ausztrália - november 16 - 19

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....