Seat Ibiza
A modellfrissítés egyben motor- és váltóváltást hozott a Seat Ibiza Cuprának az életébe. Korábban csak az 1,4-es kettős feltöltésű motorral és hétfokozatú DSG váltóval lehetett megvenni a spanyol méregzsákot, mostantól viszont 1,8-as turbómotor költözött a motorháztető alá, amihez hatfokozatú kézi váltót kapcsoltak.
Az új motor 192 lóerőt ad le a korábbi 180 helyett, a nyomaték pedig 250-ről 320 Nm-re nőtt meg, ezt ráadásul már 1450-es fordulatszámtól szállítja az erőforrás. A mindössze 133 kilogrammos erőforrás közvetlen és szívócső befecskendezéssel, mindkét oldalon változó szelepvezérléssel, szelepemeléssel, és integrált kipufogó leömlővel rendelkezik.
A ráncfelvarrás utáni Ibiza Cupra 6,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebesség a korábbi 229-ről 235 km/h-ra nőtt meg, ezzel a kategória egyik leggyorsabb típusává lépett elő.
Az elektronikus XDS differenciálzás kanyarban megfékezi az ívbelső kerekeket, így a kocsi agilisebben fordul, és nem pörgeti ki az ívbelső kerekét. Felárért adaptív futómű és üzemmód-választó kapcsoló is rendelhető, ami kifejezetten ritka a kiskategóriában.
Belül lecserélték a kormánykereket és az infotainment rendszert, ezen kívül elérhetővé vált az Android/Apple telefonintegráció is. Németországban 2016 januárjában kezdődik az értékesítés, az alapár 23060 euró.