Ford Fiesta ST

Mindenkinek jár a kényeztető luxus

2017.11.11.

A Vignale gyökerei a legendás luxus hintó építő Alfredo Vignale és a torinói kárpitosok minőségi örökségéig nyúlnak vissza. A nagy és nemes olasz design hagyományt adaptálta a Ford a tömeg autó gyártásba, így a Fiesta legújabb változatában is megtalálható a luxus felszereltség, a Ford Fiesta Vignale.

Véget ért az a korszak, amikor luxus autók, luxus kényelmet, a tömeg autók pedig legfeljebb átlagos kényeztetést nyújtottak tulajdonosainak. Elmosódtak a határok, sőt a tendencia egyre inkább az, hogy a minőség felé törekvő tömeggyártók igyekeznek a leginkább sportosággal, kényelemmel, biztonsággal kényeztetni vásárlóikat. Jól példázza ezt az új Ford Fiesta, amely nem csak átlagosnak nem nevezhető, de már egy ideje kis autónak sem. Méreteiben kompakt, minőségében egyértelműen a prémium kategóriát ostromolja, sőt 2018 elején érkező Actíve felszereltségű változata - nem teljesen alaptalanul - egy trendi városi SUV-nak képzeli magát.

Képre kattintva galéria nyílik!

Természetesen ahhoz, hogy például a futószalagos nagy tömegű és globális autógyártás egyik szinonímájaként ismert Ford kisautóját a sportosság, a minőség jelzőivel lehessen illetni, jelentős erőfeszítéseket kellett megtennie a gyártónak. Először is felépítették egy brutális sport autó, az ST imázsát, amely a Mondeók, Focusok és Fiesták generációit vadította brutális utcai versenyautóvá. Ez a jól felépült ST imázs szelidült ST Line felszereltséggé, amely az új Fiestában kifejezetten sportosan elegáns összképet biztosít a büszke tulajdonosnak. Még érdekesebb az, ahogy a Ford megvetette lábát Európában a prémium piacon. Az köztudott, hogy Amerikában aki egyszerre kedveli a luxust és a Fordot az Lincoln-t vásárol. Európában azonban soha nem vetette meg a lábát a Ford tengeren túli luxus márkája. Valahogy annyira az amerikai életérzéshez kötődött, hogy tájidegen jelenségként hatott volna az öreg kontinensen. Ezért aztán a Ford keresett egy, az európai járműipari luxus nemes hagyományait idéző márkanevet és ez lett az olaszos hangzású és olasz eredetű Vignale.

Képre kattintva galéria nyílik!

A Vignale gyökerei a legendás luxus hintó építő Alfredo Vignale és a torinói kárpitosok minőségi örökségéig nyúlnak vissza. A nagy és nemes olasz design hagyományt adaptálta a Ford a tömeg autó gyártásba és nagy egyterűi, limuzinja után a Fiesta legújabb változatában is megtalálható a nemes és elegáns anyaghasználatú luxus felszereltség a Ford Fiesta Vignale. 

A Ford tehát elvégezte azt a munkát amelynek nyomán legkisebb modelljüket is beléptették az autóipar prémium klubbjába. Aki beül egy Ford Fiesta ST Line vagy Vignale modellbe a korszerű, biztonsági, vezetést segítő és infotainment technológiák mellett életérzést, hangulatot, stílust is kap az autójához. 

Szóval érdekesen változik a világ. Henry Ford az elérhető árú és futószalagon készülő sorozatgyártású autók atyja még csak azt a célt tűzte ki maga elé, hogy mindenkit autóba ültessen. Utódai ennél többet. Mindenki számára elérhetővé és átélhetővé tették az autózás prémium életérzését.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.02.20
A 2017-es modellév egyik legnagyobb és leginkább várt újdonsága az X-ADV volt. A koncepció,....
2018.02.20
A környezetbarát hibrid autói mellett motorsport hagyományairól ismert Toyota versenyistállója, a....
2018.02.20
Kínában jelentősen, több mint 7 százalékkal emelkedett az új személyautók eladása januárban -....
2018.02.20
Mykola Kapusta Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.02.20
„A Red-Bull autója az egyik legjobb az egész mezőnyben”, szögezi le Max Verstappen a Motorsport-....
2018.02.20
A Lexus március 6-án tartja az új UX crossover világpremierjét, mellette a három üléssoros,....
2018.02.20
- Új autóalkatrész gyártó üzemet hoz létre Újhartyánban a svájci tulajdonú REHAU-Automotive Kft., a....
2018.02.20
A versenygép. ..
2018.02.20
- Nem közlekedhettek a 7,5 tonna össztömeget meghaladó járművek a 82-es főúton Veszprém és....
2018.02.20
A Peugeot 2018 első félévében is folytatja technológiai offenzíváját. A 308-at már eddig is nagyra....