ICDP

Minek lízingelni, ha előfizethetünk évi 18 autóra?

2018.07.17.

Ha előfizetésről beszélünk, általában magazinok jutnak eszünkbe, manapság esetleg szoftverek. De ha nyugatra tekintünk úgy tűnik, hamarosan eljöhet az idő, amikor az autóhasználatra is előfizetünk. Az ICDP kutatói összegyűjtötték a legérdekesebb kezdeményezéseket, amik – bár egyelőre igen szűk közönséget céloznak – hosszú távon megváltoztathatják az autóhasználat és birtoklás alapjait.

Ahogy a legtöbb ilyen kezdeményezés, a Cadillac „Book by Cadillac” programja is az Egyesült Államokban indult és vastag pénztárcával rendelkező prémium vásárlókat céloz. Akinek van havonta 1800 dollárja, valamint egy 500 dolláros regisztrációs díjra is futja, évente 18(!) alkalommal cserélheti le autóját. Az összes választható autó egy évnél fiatalabb, a foglalás okostelefonra készült applikáción keresztül intézhető, ráadásul akár Camaro-t, Corvette-t, vagy a Cadillac V-szériájának modelljeit is választhatják az előfizetők. A program a gyártó tervei szerint hamarosan Európába is megérkezik, bár importőr híján nem érdemes készülni a „3 hetente új autó” életérzésre.

Book by Cadillac - Cadillac Magazine

Nem csak autógyártók, prémium kereskedők is indítottak hasonló szolgáltatást. Az amerikai Park Place csoport Texas államon belül egy 300 négyzetmérföldes területen belül várja az előfizetőket. A csoport három szinten kínál autókat, 900 dolláros havi áron választhatunk Mercedes C-osztályt, Lexus IS-t, Range Rover Evoqot vagy Volvo XC 60-at, de a Jaguar F-Pace is kérhetjük. 1400 dollárért többek között E-osztályt, Volvo S90-et, a C osztály kisebbik AMG változatát, Porsche Macan-t vagy éppen Mercedes GLE-t is választhatunk. 1800 dollárért a prémium csomagra fizethetünk elő, amely olyan modelleket tartalmaz, mint az S-osztály, különböző AMG Mercedes-ek, Porsche és Maserati modellek. Az árak persze adó nélkül értendők, de a szolgáltatás ennek megfelelően igazán prémium: A megunt autót elszállítják, az új választottat házhoz szállítják, biztosítás, szerviz és minden egyéb része a csomagnak, sőt, még le is mossák helyettünk!

A Park Place flotta egy kis szelete - Park Place Select

Amióta a Volvo összeállt a Geely-vel, egészen innovatív módon tekint a jövőbe, terveik szerint 2025-re forgalmuk 50%-át elektromos autók leadása teszi majd ki, a másik felét pedig az előfizetéses konstrukciótól várják. Az ő megoldásuk kissé eltér a fent bemutatott prémium szolgáltatók ajánlataitól. Na, nem mintha a Volvo előfizetést aprópénzért kínálnák, de a célja nem az autók folyamatos cserélgetése, hanem az előfizetők számára mindig egy évnél fiatalabb autó biztosítása. Egyelőre Londonban és az Egyesült Államok valamint Svédország egyes területein van lehetőség Volvo XC40 előfizetésre. Kétfajta specifikáció 630 és 780 dolláros havi áron érhető el, egy év után pedig automatikusan új modellt kap az előfizető. Ráadásul évente 14 napra bármilyen másik Volvo modellt is választhatnak a szerencsések.

Volvocars

Természetesen a többi gyártó sem tétlenkedik, de a legtöbb konstrukció még tesztüzemben működik, korlátozott területen, tipikusan az Egyesült Államok egy-egy nagyvárosában és annak környékén. A Porsche Passport Atlanta-ban kínálja szolgáltatását 1800 dolláros havi áron, korlátlan csere lehetőséggel, a Mercedes Nashville-ben és Philadelphia-ban indított előfizetési lehetőséget, a BMW pedig szintén Nashville-ben próbálkozik.

Porsche Passport

Egyelőre úgy tűnik, még nem találták meg a tökéletes modellt, ami egyszerre elégíti ki az ügyféligényeket és biztosít bevételeket is. Egyes szolgáltatók korlátozzák a cserék számát és a megtehető kilométereket, míg mások a korlátlan cserék és használat mellett még extra kényelmi szolgáltatásokat is biztosítanak. Bármelyik megoldás is bizonyul végül jövedelmezőnek és ügyfélszempontból is ideálisnak, kétségtelen, hogy idővel ez a konstrukció terjedni fog. Ha belegondolunk, hogy egy autóhitel havi díjából néhány hetente másik modellt választhatunk aktuális igényeink szerint, egészen vonzónak tűnik a megoldás. Idővel kiderül, mennyire működőképes.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.25
A korábbi évet tíz százalékkal meghaladóan több mint 5,5 millióra emelkedett tavaly Letenyén a....
2020.01.25
Ha valahol, Kanadában pontosan tudják, milyennek kell lennie egy túlélőjárműnek. A Lexus helyi....
2020.01.25
El akarta kerülni az útdíjfizetést egy román teherautó-sofőr ezért más rendszámot szerelt fel....
2020.01.25
A Skoda védjegyévé váltak a mindennapi közlekedés során használható „Simply Clever” okos megoldások....
2020.01.25
A Forma 1-et követő sajtó kedvenc témája az utóbbi időben Charles Leclerc és Sebastian Vettel....
2020.01.24
A hatszoros világbajnok hamar összeszokott új autójával, a Toyotával, és hetedik itteni győzelmére....
2020.01.24
Toni Schmücker 1975-től 1982-ig volt a Volkswagen vezérigazgatója. Tőle olvastam anno egy....
2020.01.24
Uros Maksimovic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.01.24
A Moszkvában car-sharing rendszerben közlekedő gépkocsik száma 2019. év végén meghaladta a 30 ezret....
2020.01.24
Az Európai Beruházási Bank hiteléből a társaság 3200 darab új, környezetbarát buszt vehet. ..