fejlesztés

A mobil a motorosok zsebében maradhat a Continentalnak köszönhetően

2019.12.11.

Sok motoros a műszerfalhoz rögzíti okostelefonját, hogy használni tudja a navigációs szolgáltatásokat. Azonban eközben számos problémával is szembe kell nézniük: kedvezőtlen fényviszonyok esetén nehezen lehet elolvasni a képernyőt, gyakran kitakar egyes kijelzőket, általában nem vízálló – és ha az út során kilazul, akkor búcsút is mondhatnak neki. 

A 2019-es milánói EICMA kiállításon a Continental egy olyan kapcsolt szolgáltatási megoldást mutatott be, melynek segítségével a motorosok is használhatják az okostelefonokat, de úgy, hogy azokat nem kell kivenniük a zsebükből. Mindez úgy jöhet létre, hogy kapcsolat létesül a motokerékpár és a Continental felhőjében tárolt szolgáltatások között.

Egyszerű, de nagyszerű szolgáltatások motorkerékpárok számára

Az igénybe vett szolgáltatások információi a vezetőfülke műszerfalán jelennek meg. Az összekapcsolt szolgáltatások választéka egy új, a Continental által tervezett applikációban kapnak helyet, melynek magas fokú személyre szabhatósága maximális rugalmasságot ad a motorkerékpár-gyártóknak. Az OEM-specifikus, valamint harmadik féltől származó szolgáltatások, mint például a kanyarról kanyarra való navigáció, vagy a zene lejátszó programok, közvetlenül az újonnan fejlesztett alkalmazásba integrálhatóak. Az új, motorkerékpárok számára létrehozott, gyorsan, valamint olcsón telepíthető konnektivitási koncepció központjában a végfelhasználó áll. Megadja a gyártóvállalatoknak a lehetőséget arra, hogy egyszerű megoldások igénybe vételével vonzó szolgáltatásokkal lássák el motorkerékpárjaikat.

Az egyik ilyen lehet az a felhőszolgáltatás, amit a Continental a milánói kiállításon mutatott be: a prediktív eHorizon rendszer, amely időben figyelmezteti a motorost az úton várható potenciális veszélyhelyzetekről.

Integrált megoldás egyetlen forrásból

A Continental az OEM-ek számára mindent egy helyen kínál. Ide tartozik a MultiViu Sports Plus motorokra szabott változata, amely egy 4,3-tól 7 colos TFT kijelzővel rendelkező skálázható műszerfejlesztési platform. A Continental a motorkerékpárok szinte minden részlete felett rendelkezik hozzáértéssel, és felhasználja az autók területén szerzett tapasztalatait is. A tecjnológiai vállalat új szolgáltatásának magas szintű rugalmassága az app nyílt kialakításából, valamint az okostelefonokkal való összekapcsolhatóságából adódik. Az alkalmazás tulajdonképpen egy szolgáltatástásként funkcionál, melynek tartalmát a vásárlóik igényeire lehet szabni. Az okostelefonok használata pedig azt jelenti, hogy a szolgáltatás későbbi frissítései, illetve új szolgáltatások telepítése is rendkívül egyszerűvé fog válni.

Az EICMA kiállításon bemutatott és sorozatgyártásra már kész rendszeren kívül a Continental tarsolyában további összekapcsolt megoldásokkal szolgáló megoldások vannak. A technológia legfontosabb eleme a Connected Infotainment Box (CIB), amely lehetővé teszi a motorkerékpár és a felhő közötti közvetlen adatcserét.

eHorizon: időben jelzi az éles kanyarokat és csúszós útfelületeket

Az út ismeretlen, az időjárás változékony – ki ne szeretné előre tudni, hogy mennyire lesz csúszós az útfelszín a következő kanyarban, illetve, hogy lehet-e számítani aquaplaningra vagy nagyobb esőzésre a későbbi útszakaszokon? A Continental motorkerékpárokra igazított eHorizon koncepciós tanulmánya lehetővé teszi a motorosok számára, hogy jóval előrébb lássanak. Az útfelszín állapotának felmérése során időjárási adatok, valamint az út jellemzőivel és geometriájával kapcsolatos információk is felhasználásra kerülnek. Mindezt pedig az Útviszony Felismerő Rendszerből származó adatok egészítik ki.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.22
2020-ban sok változás lesz a rali-világbajnokságon tavalyhoz képest a csapatokat és a....
2020.01.22
Új mobilitási megoldással rukkolt elő 33 városban a PSA csoport.   ..
2020.01.22
Francisco Juska Filho Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.01.22
Aláírt egy megállapodást a Scania a dél-koreai építőgépgyártóval, a Doosan Infracore vállalattal a....
2020.01.22
Egy elektromos autó átlagosan kilométerenként 70 grammnyi szén-dioxidot termel, csak nem....
2020.01.22
Bemutatták a világ első hidrogén üzemanyagcella meghajtású, személyszállításra is alkalmas, magyar-....
2020.01.22
A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Forgalomellenőrző Alosztályának járőrei az M1-es....
2020.01.22
Mit hozott Kaliforniába a Toyota? A japán óriásmárkánál lassacskán ráéreznek a sportos vérvonalra....
2020.01.22
A Toyota versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing a 2018-as kontruktőri és 2019-es egyéni WRC....
2020.01.22
Tavaly 9 százalékkal csökkent a Geely Automotive Holdings, a legnagyobb kínai autógyártó eladása,....