Continental

Mobilitás technológiai fejlesztésekkel erősít a Continental

2019.03.19.

A jövő mobilitási ökoszisztémáját alkotó technológiai fejlesztésekkel erősíti üzletét a Continental AG járműipari berendezés és gumiabroncs gyártó konszern – írta az MTI.

A honlapján közzétett éves eredménybeszámoló alapján a Continental AG tavaly az előző évi 44,0 milliárd eurónál 0,9 százalékkal magasabb, 44,4 milliárd euró értékesítési árbevétel után 4,03 milliárd euró működési eredményt ért el, 11,7 százalékkal kisebbet a 2017-es 4,56 milliárd eurónál. A konszern bevételarányos jövedelmezősége tavaly 9,1 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 10,4 százalékról. Az egyszeri tételekkel korrigált forgalom és eredmény alapján kalkulált bevételarányos jövedelmezőség pedig 9,3 százalék lett 10,8 százalék után.

A Continental AG tavaly 2,96 milliárd euró nettó nyereséget ért el, alacsonyabbat a 2017-es 3,05 milliárd eurónál. A részvényesekre jutó nyerség 2018-ban 2,9 százalékkal 2,89 milliárd euróra, részvényenként 14,49 euróra csökkent az előző évi 2,98 milliárd, részvényenként 14,92 euróról. Az igazgatótanács a 2018-as eredmény után az előző évi 4,50 eurónál magasabb, részvényenként 4,75 eurós osztalék fizetésére tesz majd javaslatot a részvényesek áprilisi közgyűlésén. A Continental tavaly az előző évinél 3,4 százalékkal magasabb összeget, 3,2 milliárd eurót fordított kutatás-fejlesztési beruházásokra, értékesítési árbevétele 7,2 százalékát.

A Continental a gumiabroncs-gyártás mellett egyre nagyobb hangsúlyt helyez a jövő mobilitási megoldásaira, az önállóan navigáló járműtechnológiai, az elektromos hajtáslánc-technológiai, valamint a hálózatra kapcsolt járművek fejlesztésére. "Következetesen, célzottan és magas szinten ruházunk be a jövő mobilitásának ökoszisztémájába" - mutatott rá Wolfgang Schäfer, a konszern pénzügyi igazgatója. A tavaly júliusban bejelentett szándéknak megfelelően az idén viszi tőzsdére Powertrain üzletágát Vitesco Technologies néven a Continental. Az előkészületek a tervek szerint haladnak, a tőzsdei jegyzés az év második felében lehet - jelentette be az éves eredménybeszámoló alkalmából Elmar Degenhart vezérigazgató. A Vitesco Technologies foglalkozik majd a dízeltechnológia mellett a hibrid- és elektromos hajtáslánc technológiával, valamint az akkumulátor technológiával.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.04.23
Naná, hogy az Egyesült Királyságban hozzák vissza a legendás 3-as BMW nevét a versenypályákra, ahol....
2019.04.23
Utazzunk és hallgassuk közben kedvenc előadónkat Hi-Res Audio minőségben. Kicsi, kompakt és nagy....
2019.04.23
A kairói lúd, avagy A rászedett vőlegény című Mozart-pasticcio ősbemutatójával vette kezdetét az....
2019.04.23
2020 nagyon fontos év lesz a Volkswagen számára. Persze, érkezik az I.D. modellcsalád, de más okból....
2019.04.23
Az elmúlt 96 órában a rendőrök 188 személyi sérüléses közúti közlekedési baleset helyszínén....
2019.04.23
Kína központi szerepet játszik a Volkswagen-csoport globális átalakulásában és az ehhez kapcsolódó....
2019.04.23
Hová utazzon a család, hol lakjunk, hová járjon a gyerek iskolába - ezekben a kérdésekben mind a....
2019.04.23
A Daimler törölte büdzséjéből az idei párttámogatásokat, azt nyilatkozták, más célokat támogatnak....
2019.04.23
Drámai a gumiszerelő műhelyekben a szakemberhiány Bécsben, azok az autósok, akik az elmúlt napokban....
2019.04.22
Véget ért a személyi sérüléssel járó baleset helyszínelése és a műszaki mentés Nagyfügednél - írja....