Continental

Mobilitás technológiai fejlesztésekkel erősít a Continental

2019.03.19.

A jövő mobilitási ökoszisztémáját alkotó technológiai fejlesztésekkel erősíti üzletét a Continental AG járműipari berendezés és gumiabroncs gyártó konszern – írta az MTI.

A honlapján közzétett éves eredménybeszámoló alapján a Continental AG tavaly az előző évi 44,0 milliárd eurónál 0,9 százalékkal magasabb, 44,4 milliárd euró értékesítési árbevétel után 4,03 milliárd euró működési eredményt ért el, 11,7 százalékkal kisebbet a 2017-es 4,56 milliárd eurónál. A konszern bevételarányos jövedelmezősége tavaly 9,1 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 10,4 százalékról. Az egyszeri tételekkel korrigált forgalom és eredmény alapján kalkulált bevételarányos jövedelmezőség pedig 9,3 százalék lett 10,8 százalék után.

A Continental AG tavaly 2,96 milliárd euró nettó nyereséget ért el, alacsonyabbat a 2017-es 3,05 milliárd eurónál. A részvényesekre jutó nyerség 2018-ban 2,9 százalékkal 2,89 milliárd euróra, részvényenként 14,49 euróra csökkent az előző évi 2,98 milliárd, részvényenként 14,92 euróról. Az igazgatótanács a 2018-as eredmény után az előző évi 4,50 eurónál magasabb, részvényenként 4,75 eurós osztalék fizetésére tesz majd javaslatot a részvényesek áprilisi közgyűlésén. A Continental tavaly az előző évinél 3,4 százalékkal magasabb összeget, 3,2 milliárd eurót fordított kutatás-fejlesztési beruházásokra, értékesítési árbevétele 7,2 százalékát.

A Continental a gumiabroncs-gyártás mellett egyre nagyobb hangsúlyt helyez a jövő mobilitási megoldásaira, az önállóan navigáló járműtechnológiai, az elektromos hajtáslánc-technológiai, valamint a hálózatra kapcsolt járművek fejlesztésére. "Következetesen, célzottan és magas szinten ruházunk be a jövő mobilitásának ökoszisztémájába" - mutatott rá Wolfgang Schäfer, a konszern pénzügyi igazgatója. A tavaly júliusban bejelentett szándéknak megfelelően az idén viszi tőzsdére Powertrain üzletágát Vitesco Technologies néven a Continental. Az előkészületek a tervek szerint haladnak, a tőzsdei jegyzés az év második felében lehet - jelentette be az éves eredménybeszámoló alkalmából Elmar Degenhart vezérigazgató. A Vitesco Technologies foglalkozik majd a dízeltechnológia mellett a hibrid- és elektromos hajtáslánc technológiával, valamint az akkumulátor technológiával.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....
2024.03.27
A cikk a „bogárhátú korszakot” összeveti az autó fejlődésének kezdeti időszakával.  Elemzi a....
2024.03.27
Kamionnak ütközött egy kisteherautó az M5-ös autópálya 78-as kilométerszelvényénél, Kecskemét....