Bemutató

Modellszüret – Új BMW X3 és BMW 6GT 1. rész

2018.02.04.

A BMW Magyarország nemrégiben bemutatta az X3-es legújabb generációját illetve a modellpaletta legújabb üdvöskéjét, a 6 Gran Turismót

Akár azt a címet is adhattuk volna, hogy a jóbornak is kell a cégér, hiszen az új X3 bemutatójának a tokaji borvidék dűlői adták meg a díszletét. Az emblematikus borcsalád – nem mellesleg – egyébként szintén újkori reinkarnációját éli, így akár egy képletes összecsengést ráhúzhattunk az eseményre. Ellentétben azonban a hegy levével, a BMW X3-ast egyáltalán nem tépázta meg az idő, sőt a 2003-as debütálása óta szinte folyamatosan felszállóágban van. Az X5 kistestvére, ami egy új kategóriát az SAV (Sports Activity Vehicle ) is megteremtette hozta a számokat az elmúlt csak nem tizenöt év alatt  másfél millió darab talált belőle gazdára.

Az új széria formavilága nem változott karakteresen

Az X3-as sikersztorijára vigyázó bajor mérnökök nem forgatták ki a sarkából a most piacra lépő szériát. Ha valaki felületes szemlélődik nem sok változást vesz majd észre első pillantásra. Pedig van, csak kevésbé drasztikus a metamorfózis. Az elődhöz képest sokkal lágyabb vonalak jellemzik. A megszaporodott íveknek és motívumoknak köszönhetően pedig nem csak extravagánsabb lett a sziluett, hanem jobb légellenállási együtthatóval is bír, mely utóbbi a 0,29 értékével a versenytársak közül a legjobb.

Az orr rész átlakulása ezen a képen jól követhető

Új a frontrész is, aminek legjellemzőbb stílusjegye a veseformájú hűtőmaszk nem csak nagyobb, de légáramlás-szabályzásra is képes. A korábbi kerek ködfényszórókat hatszögletű LED-es fényforrások váltották a fizimiskán. A világító diódás lámpaegységet találunk hátul is, aminek formája szintén lágyabb lett. A sportos kiállást a hátsó szélvédő fölött elhelyezett légterelő valamint a dupla kipufogó erősíti.

A hátsó front átlakulása

Az új X3 fedélzete egy márkaadoptáció, ezt az elrendezést találjuk már az új 5-ben, tehát a korábban a középkonzolba süllyesztett monitor már itt is önálló egységként funkcionál, és természetesen tudja a gesztusvezérlést is. Ez utóbb szerintünk még nem érte el a tervezett hatékonyságot, inkább a lehetőségét értékelhetjük, hogy van. Úgy véljük az autó ezen funkción sokak megköszörülik majd a nyelvüket. Tudjuk be ezt a tényt annak, hogy máson nagyon nem is lehetne, hiszen az BMW iDrive rendszere nagyon kifinomult és jól kezelhető, aminek értékéből egy cseppet sem von le az, hogy ez a váltókar melletti forgókapcsolóval végezzük. Sőt, azt kell mondjuk, hogy érintő képernyő ide vagy oda, ez a legbiztonságosabb kezelési mód menet közben.

A fedélzet már az új BMW enetriőrt követi

A BMW Personal CoPilot gyűjtőnév magába foglalja a ma legmodernebb vezetéstámogató rendszereit, mely technológiák már látens módon félautomata vezetés alapjai. Az asszisztenciák a BMW Conneted-del kiegészülve felhőalapú kommunikációs csatornákat nyitnak meg, ami nem csak az okoseszközök teljes körű kapcsolódását teszik lehetővé, hanem azonnali információk elérését is lehetővé teszik.

A BMW könnyűszerkezetes járműépítési stratégiájának köszönhetően 55 kg faragtak az autó súlyából az elődjéhez képest. A tengelyenkénti 50-50 százalékos súlyelosztás, az átdolgozott futóművek pedig ideális menettuljadonságokat biztosítanak legyen szó országúti vagy terepes környezetről.

A mádi dűlők között jól menő szőlősgazdának érezhettük magunkat

Első lépcsőben háromféle motor közül választhatunk a sort a dízelek nyitják a 20d 190 lóerővel, majd a 30d 265 pacival a motortérben, míg a csúcsot a bevezetés időszakában a benzines 360 lovas M40i jelenti. A jövő év tavaszán egészül ki az erőforráspaletta további két benzines aggregáttal a 20i valamint a 30i-vel. Minden verzió xDrive hajtással és 8 fokozatú ZF automatával lesz elérhető.

A zempléni domboldalak makadám utakkal taglalt részein tehettük próbára az új X3-sokat. A szőlőtáblákat aranyra festő ősz impozáns körítése volt a tesztnapnak, ami szinte fémjelként is felfogható, hiszen minden bizonnyal ezen autók tulajdonosai soha nem viszik majd ennél zordabb körülmények közé ezt az autót, bármennyire is meg van a képessége hozzá.

Minden bizonnyal durvább utakat soha nem fognak látni ezek az autók

Azt hiszem a meghívott plénum is az urbánusabb körülmények kihívásait élvezte jobban. A 30d, amivel volt módunk szorosabb barátságot kötni a maga 265 lóerejével és 620 Nm nyomatékával, több mint elégséges opció a hazai utakra. Aki ezt a verziót választja annak soha nem fog izzadni a keze a kormányon a teljesítmény hiány miatt. És, ha már a városias környezet szóba került, akkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy az X3-as egy praktikus választás, ami nem csak teljesítményben, hanem komfortjában is teljesen kiszolgálja tulajdonosát, így akár adódhatna is a kérdés, kell-e ennél nagyobb autó?

Tökéletes komfortban utazhattunk útviszonytól függetlenül

A kérdése persze költői, hiszen az ötös, hatos már a kínálat része és márka X-es palettájának végén már ott a hetes tanulmány is. A státuszuktól eltekintve azonban ezek a méretekkel kevésbé tudunk otthonosan mozogni városi környezetben.

Az új BMW X3 induló ára 20i benzines változatban 13 350 000 forint, a tesztnapon kipróbált gázolajos verziókból a négyhengeres 20d 14 250 000 forint, míg a 30d 17 000 000 forinttól indul.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....
2024.04.17
Nyugat-Európában már egyre gyakoribb, és 1-2 éven belül itthon sem lesz ritka, hogy a kereskedők....
2024.04.17
- Újabb pályázati kör nyílt meg kedden az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító,....